Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Mark Brzeziński i Olga Leonowicz laureatami nagrody Leading with The Heart

Ambasador USA w Polsce Mark Brzeziński obok swojej niejako tradycyjnej roli, jaką jest reprezentowanie USA oraz pogłębianie relacji polsko-amerykańskich, realizuje również drugą misję. Wspólnie z partnerką życiową Olgą Leonowicz działają na rzecz równości, młodzieży, wzmocnienia pozycji kobiet oraz wspierają organizacje pozarządowe.
Mark Brzeziński i Olga Leonowicz zostali laureatami nagrody Leading with The Heart / fot. Alicja Żebruń

Nazwisko Brzeziński w Polsce jest niemal legendarne. Prof. Zbigniew Brzeziński, politolog, sowietolog i dyplomata, w latach 1977-1981 był doradcą ds. bezpieczeństwa narodowego w administracji prezydenta USA Jimmy’ego Cartera. Będąc niezwykle blisko kręgów decyzyjnych robił wszystko, by dawna ojczyzna wyszła z mroków opresji. W końcu doszło do zakończenia zimnej wojny, Polska znowu stała się wolnym i suwerennym krajem.

Można powiedzieć, że cele prof. Zbigniewa Brzezińskiego zostały zrealizowane. Prywatnie, miał troje dzieci. Jedno z nich, syn Mark Brzeziński w grudniu 2021 r. oficjalnie został zaprzysiężony na stanowisku ambasadora Stanów Zjednoczonych w Polsce. I chociaż teoretycznie swoją funkcję pełni w zupełnie innych czasach, to wyzwań, z jakimi wszyscy musimy się mierzyć nie brakuje.

Mark Brzeziński uzyskał tytuł BA w Dartmouth College, tytuł Juris Doctor w University of Virginia oraz obronił doktorat z nauk politycznych w Oxford University. Był stypendystą Komisji Fulbrighta w Polsce w latach 1991-93. Prowadził wówczas badania i napisał książkę zatytułowaną „Walka o konstytucjonalizm w Polsce”. W latach 1999-2001 pracował w Radzie Bezpieczeństwa Narodowego przy prezydencie Clintonie. W 2010 r. został powołany do Rady ds. Stypendiów Zagranicznych Fulbrighta przy Departamencie Stanu.

Lata 2011-2015 to służba jako ambasador USA w Szwecji. W 2015 r. został pierwszym dyrektorem wykonawczym Arktycznego Komitetu Sterującego Białego Domu. Chodziło o pokierowanie strategicznymi działaniami dotyczącymi Arktyki. Do realizacji swojej misji w Polsce przystąpił niezwykle dynamicznie, już od samego początku.

W jego działaniach wspiera go Olga Leonowicz. Jest prezeską warszawskiej firmy konsultingowej, która koncentruje się na relacjach międzynarodowych Polski. Wcześniej pełniła funkcję specjalistki ds. marketingu oraz była konsultantką przeprowadzającą rekrutacje na stanowiska kierownicze w kilku międzynarodowych firmach. W 2013 r. założyła wielokrotnie nagradzaną kawiarnię w Warszawie „Kubek w Kubek”.

Studiowała stosunki międzynarodowe ze specjalizacją w dyplomacji na Wyższej Szkole Biznesu i Administracji. Ukończyła studia podyplomowe z zarządzania zasobami ludzkimi na Uniwersytecie SWPS. Jest też absolwentką Leadership Academy for Poland 2023.

Głównym założeniem Leading with The Heart jest misja, którą realizują laureaci, a która nie jest zwykłą pracą. Jest służbą na rzecz demokracji, wartości i łączenia ludzi. Nie od dzisiaj wiadomo, że im większy wpływ lidera wynikający z zajmowanej pozycji, tym większa możliwość pozytywnego oddziaływania. To przynosi pozytywne efekty i promieniuje. Pozwala również zmieniać świat na lepsze.

Mark Brzeziński i Olga Leonowicz wspierają organizacje pozarządowe w Polsce, kobiety, wolne media, wiele lokalnych społeczności. Prowadzą również działania na rzecz Ukrainy. Ten ostatni aspekt jasno pokazuje, że obecne czasy również są pełne wyzwań.

Prof. Zbigniew Brzeziński i administracja prezydenta Cartera uczyniły kiedyś prawa człowieka jednym z instrumentów nacisku na blok wschodni i samą PRL. To była jedna z kropli, która drążyła wówczas symbolicznie „czerwoną” skałę. Ale także dzisiaj wartości okazują się być kluczowe. Prawa człowieka to oczywiście jeden aspekt. Jak zwróciła uwagę Kapituła BrandMe CEO wybierając laureatów nagrody w kategorii Leading with The Heart, także w obszarze przywództwa liczą się honor, przyzwoitość, pomoc innym. A także serce, które tak naprawdę powinno być centrum wszystkiego.

Zresztą symbolicznie stało się tak również w przypadku Marka Brzezińskiego i Olgi Leonowicz. Ich osobista historia jest zresztą wyjątkowa. Poznali się ponad 20 lat temu, kiedy Olga miała staż w polskiej ambasadzie w Waszyngtonie. Odległość zrobiła jednak swoje i dopiero po dwóch dekadach przerwy mogli połączyć swoje losy na nowo.

Dzisiaj wspólnie dzielą się tym, co najlepsze i razem pomagają innym w staraniach o lepsze jutro. Dokładają też cegiełkę do relacji polsko-amerykańskich, które od „zawsze” były w pewien sposób wyjątkowe. W końcu od czasów generałów Tadeusza Kościuszki i Kazimierza Pułaskiego oba narody łączy wyjątkowa więź, opierająca się chociażby na umiłowaniu wolności.

Zobacz także:

Laureaci VII edycji BrandMe CEO

Podsumowanie VII Gali i Spotkania Liderów BrandMe CEO

Total
0
Shares
Related Posts
Czytaj całość

Stefan Batory laureatem VII edycji BrandMe CEO

Z wykształcenia matematyk, prywatnie pasjonat sportu. Jeden z najbardziej doświadczonych polskich przedsiębiorców sektora nowych technologii. Pochodzi z Kolbuszowej, na Podkarpaciu, pracuje w Dolinie Krzemowej. Stefan Batory to CEO i współtwórca Booksy – aplikację stworzył wspólnie z Konradem Howardem. Za pośrednictwem Booksy można umówić się do fryzjera, barbera, kosmetyczki, dietetyka, banku, a nawet do stomatologa czy nawet psychoterapeuty. Stefan Batory został laureatem VII edycji plebiscytu BrandMe CEO.
Czytaj całość

Dr Tessy Ojo: Dzisiaj przywództwo to nie tylko podejmowanie decyzji

Współczesny lider musi uosabiać empatię, inkluzywność i odporność. Powinien być kimś, kto słucha, kto ceni różnorodność myśli – podkreśla dr Tessy Ojo, dyrektor wykonawcza The Diana Award. W jej opinii, przywództwo dzisiaj nie polega jedynie na podejmowaniu decyzji, ale chociażby na inspirowaniu innych. Lider powinien być elastyczny, rozumieć złożoność współczesnego świata i wykorzystywać swój wpływ do napędzania pozytywnych zmian. Ma ku temu zresztą potencjał. Przykładowo, generacja Z i pokolenie Alfa priorytetowo traktują zrównoważony rozwój w życiu osobistym i zawodowym. Jak jest w przypadku przedstawicieli innych pokoleń? I jak zmienić na lepsze świat biznesu oraz z sukcesem poszukiwać talentów?