Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Czekamy na zgłoszenia w plebiscycie BrandMe CEO

Trwa VII edycja BrandMe CEO. Po raz kolejny wybierzemy wyjątkowych liderów biznesu – prezesów, właścicieli firm, dyrektorów generalnych lub ekspatów stojących na czele zagranicznych oddziałów korporacji działających w Polsce. Kandydatów można zgłaszać do 2 września.
Statuetki, które otrzymają laureaci plebiscytu BrandMe CEO / fot. Piotr Waniorek

Inicjatywa BrandMe CEO powstała w 2018 r. Jej główne założenia to promowanie dobrych praktyk w biznesie, prezentowanie innowacyjnych modeli zarządzania, a także edukowanie. W świecie pełnym wyzwań i niepewności, pojawiła się bowiem przestrzeń na zmianę modeli kierowania firmami.

Warto o tym mówić i pokazywać przedsiębiorców, dla których wyniki finansowe i Excel nie są jedynym wyznacznikiem skuteczności w biznesie. BrandMe CEO to zestaw cech lidera biznesu XXI wieku, który staje się pewnego rodzaju wzorem do naśladowania – z autentycznością i uczciwością samego lidera na czele.

O jego misję, a także misję zarządzanej przez niego / przez nią firmy coraz częściej pytają najmłodsi kandydaci do pracy. Pyta o nią także opinia publiczna. Zrównoważony rozwój i rzeczywisty wpływ, jaki liderzy wywierają na otaczający nas świat są kluczowe w ocenie ich skuteczności i autentyczności.

Już po raz siódmy w ramach plebiscytu BrandMe CEO wskażemy liderów, którzy inspirują i skutecznie prowadzą firmy. Wybór zostanie dokonany spośród prezesów, właścicieli, współwłaścicieli, dyrektorów generalnych, a także ekspatów mieszkających w Polsce i piastujących eksponowane stanowiska w oddziałach międzynarodowych korporacji.

KAPITUŁA i KRYTERIA

Wyboru dokona specjalna Kapituła, złożona z laureatów VI edycji BrandMe CEO, a także przedstawicieli biznesu, nauki i mediów.

Kapituła weźmie pod uwagę 7 kryteriów:

  1. Autentyczność i spójność lidera.
  2. Odwaga w podejmowaniu ryzyka.
  3. Dialog – komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna z zespołami.
  4. Siła wpływu reputacji i działań prezesa na wzrost zaufania i wartości firmy, którą zarządza.
  5. Strategia zarządzania i jej efekty.
  6. Lider jako promotor i wychowawca następców.
  7. Misyjność, odpowiedzialność, empatia.

Laureaci plebiscytu powinni cechować się autentycznością, odwagą, transparentnością, realizować swoją misję z pasją i inspirować swoich współpracowników.

CZTERY KATEGORIE

Wyróżnionych poznamy w czterech kategoriach.

Kategoria BrandMe CEO

To osoba wyznająca zasadę, że prawdziwy przywódca nie ma ani narodowości, ani przynależności politycznej, ani płci. O sile jego pozytywnego oddziaływania nie świadczy tytuł, a umiejętności jednoczenia ludzi wokół celu i zmieniania świata na lepsze. To lider, który wie, że nie tylko rachunek zysków i strat świadczy o kondycji firmy, ale przede wszystkim zaangażowany zespół, poszanowanie partnerów, jak i stosowanie zasad fair play na rynku (w przypadku ekspatów warunek to minimum dwa pełne lata na stanowisku w Polsce).

Kategoria BrandFamily

Brand Family to nagroda dla całej rodziny, która stworzyła dziedzictwo, często wielopokoleniowe znanych i lubianych firm i marek. Wartości rodziny przenikają się z wartościami firmy. Autentyczność jest dla nich ważniejsza niż dane w Excelu. Innowacje i rozwój stanowią o konkurencyjności wobec zagranicznych koncernów, jaki o sile i możliwościach międzynarodowej ekspansji. To oni dają nam powody do narodowej dumy.

Kategoria BrandWe

BrandWe to nagroda dedykowana unikatowym zespołom, składającym się z różnych, ale grających do jednej bramki osób pod wodzą autentycznego przywódcy. Ich unikatowe umiejętności, współpraca oparta na innowacyjności, odwadze, kreatywności prowadzą do wybitnych osiągnięć na rynku, stworzenia kultury pracy, a także misji, którą zarażają własny zespół i pozytywnie oddziałują na zewnątrz. Każdy z nich to świetna wizytówka firmy, ale tylko razem stanowią jej najpełniejszy obraz.

BrandMe Leading with the Heart

Firmy i ich szefów w przyszłości zdefiniuje wszystko, co wiąże się ze zrównoważonym rozwojem i ochroną klimatu. Wyzwaniem jest konieczność pogodzenia bieżących kosztów funkcjonowania firm z niezbędnymi inwestycjami. To nie jest tylko rachunek zysków i start. To przede wszystkim serce – pomoc innym i wywieranie pozytywnego wpływu na świat – ludzi i otoczenie. I za to zostanie przyznana nagroda specjalna – za wywieranie pozytywnego wpływu na biznes, gospodarkę, społeczeństwo.

ZGŁOSZENIA

Na nominacje we wszystkich powyższych kategoriach czekamy do 2 września. Można zgłaszać siebie, można zgłaszać innych.

Maile z krótkim uzasadnieniem prosimy kierować na adres mailowy: kontakt@brandmeceo.pl

9 września Kapituła przeprowadzi ostateczne głosowanie.

WYNIKI

Wyniki VII edycji plebiscytu BrandMe CEO poznamy 2 października 2024 r. na uroczystej Gali i Spotkaniu Liderów.

Total
0
Shares
Related Posts
Czytaj całość

Artur Popko laureatem VII edycji BrandMe CEO

Kiedy 20 lat temu dostał pracę w Budimeksie, dziś największej firmie budowlanej w Polce, nawet sobie nie wyobrażał, że kiedyś stanie na jej czele. Artut Popko pokazuje, że ciężka praca zawsze popłaca, a marzenia zawodowe są po to, by je spełniać. Właśnie został laureatem VII edycji plebiscytu BrandMe CEO.
Czytaj całość

Lech Wałęsa: Był czas na Piłsudskiego i był czas na Wałęsę

Znaleźliśmy się między epokami - podkreśla Lech Wałęsa, twórca „Solidarności” i prezydent RP w latach 1990-1995. Jak dodaje, nie wszystko ze starej epoki pasuje do dzisiejszych czasów. Tworzy się nowy światowy ład. Gdzie jest miejsce Polski? Jakie kroki warto zrealizować? Czy proponowaną przez prezydenta kadencyjność można zastosować także wobec biznesu? I czy o wielu ważnych sprawach tak naprawdę decyduje przypadek?
Czytaj całość

Krzysztof Zdziarski: Chcemy mieć udział w reaktywacji i promocji kolei w Polsce

Kolejne zamówienia w Czechach i pierwsze w Afryce. Na horyzoncie jest też rekordowy kontrakt w Rumunii. Firma do swojego portfolio dołożyła również lokomotywę wodorową i ma ambitne plany dotyczące powstania własnego pociągu dużych prędkości. Pesa po okresie turbulencji znów zaczyna się rozpędzać. – PFR i banki stanęły w odpowiednim momencie na wysokości zadania. Oczywiście ruch był też po naszej stronie. To my sami musieliśmy uzdrowić firmę – mówi prezes Krzysztof Zdziarski. Wiele wskazuje na to, że finał tej historii będzie więcej niż pomyślny.
Czytaj całość

Zespół Itaki laureatem nagrody w kategorii BrandWe

Współtworzą największe biuro podróży w Polsce, wysyłając na wakacje miliony Polaków. We wrześniu Itaka otworzyła dwusetny salon firmowy. W tym roku planowane są jeszcze kolejne trzy nowe otwarcia. Łącznie, w ciągu 35 lat istnienia firma zorganizowała wakacje dla 10 milionów Polaków. Zespół Itaki został laureatem nagrody w kategorii BrandWe.