Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Jakub Dwernicki laureatem VII edycji BrandMe CEO

Początkowo marzył o tym, by budować hotele, dzisiaj specjalizuje się w nowych technologiach. Jakub Dwernicki jest założycielem i CEO spółki cyber_Folks, holdingu notowanego na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Firma zajmuje się dostarczaniem cyfrowych produktów. Oprócz web hostingu, oferuje domeny, serwery VPS, certyfikaty SSL i serwery dedykowane. Z oferty cyber_Folks korzysta ponad 350 tys. klientów na całym świecie. Jakub Dwernicki został laureatem VII edycji plebiscytu BrandMe CEO.
Jakub Dwernicki, założyciel i CEO cyber_Folks został laureatem VII edycji BrandMe CEO / fot. Piotr Waniorek

Jakub Dwernicki przedsiębiorcą, jak twierdził w wywiadzie dla magazynu „Forbes”, został przypadkiem, chociaż, jak zdradził, od dziecka marzył, że będzie miał własną firmę. Wszystko zaczęło się od tego, że spalił… komputer bratu. Gdy chciał go odkupić, zainteresował się częściami komputerowi.

Wspólnie z kolegą skupował podzespoły ze wszystkich komisów w Poznaniu, składali z nich komputery i sprzedawali na giełdzie. Biznes jedna szybko upadł. Ale Jakub Dwernicki znalazł dla siebie szansę w rozwijającym się wówczas internecie. Razem z bratem założyli spółkę hostingową Spider. Potem, jak to w biznesie, bywało różnie.

Kluczową dla rozwoju firmy była współpraca z Incenti, spółką uruchomioną przez Telekomunikację Polską i Prokom. Obok hostingowego, rozwijał się więc biznes telekomunikacyjny, który polegał na budowie sieci kablowych na osiedlach, a później oferowaniu firmom pomocy w obsłudze faksów, maili, połączeń głosowych i esemesów. Potem Jakub Dwernicki zaczął konsolidować rynek. Do dzisiaj przeprowadził już około 50 akwizycji. Największą było przejęcie MailerLite. Wartość transakcji opiewała na 400 mln zł. Była to jedna z większych inwestycji polskich spółek technologicznych w 2022 r.

Śmiało można powiedzieć, że Jakub Dwernicki jest liderem wzrostu. Pod jego kierownictwem kapitalizacja spółki cyber_Folks wzrosła pięciokrotnie, osiągając wartość 1 mld zł. Jakub ma szerokie doświadczenie w budowaniu produktów cyfrowych skoncentrowanych na potrzebach klientów. Specjalizuje się w skalowaniu biznesów poprzez implementacje kompleksowych strategii w takich obszarach jak rozwój produktu, marketing, sprzedaż, czy strategie cenowe. Założyciel cyber_Folks jest także zaangażowany w działania z obszaru sztucznej inteligencji. Bierze czynny udział w poszerzaniu portfolio produktów AI spółki, których celem jest dostarczenie jeszcze bardziej kompleksowych, ułatwiających życie rozwiązań dla klientów.

Wierzy w partnerstwo w biznesie. Wspiera innych przedsiębiorców, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem, ale także kontaktami, promując przy tym przyjazne i otwarte środowisko biznesowe.

Jego pasją są wyścigi samochodowe. W 2021 r. zwyciężył w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Na razie odłożył jednak to hobby na bok, by skupić się na rodzinie i biznesie. Jego marzenie? Jak zdradził w „Forbesie”, chce „aby w ciągu dwóch-trzech lat cyber_Folks doszedł do wyceny na poziomie miliarda dolarów”.

„Nie wyznaczam mety, bo po jej przekroczeniu musiałbym zacząć robić coś innego. A na to nie mam ochoty. Dobrze mi w miejscu, w którym jestem. I naprawdę nie wiem, co innego mógłbym robić” – mówił w wywiadzie.

Zobacz także:

Laureaci VII edycji BrandMe CEO

Podsumowanie VII Gali i Spotkania Liderów BrandMe CEO

Total
0
Shares
Related Posts
Czytaj całość

Adam Mokrysz: Chcemy mieć jeden z najnowocześniejszych zakładów na świecie

Mokate bez wątpienia stało się jednym z nieformalnych polskich ambasadorów gospodarczych na rynkach zagranicznych. Grupa ze swoimi produktami obecna jest już w ponad 70 krajach i wciąż wykorzystuje nadarzające się okazje biznesowe. A tych – pomimo wyzwań geopolitycznych – przed polskimi firmami pojawiło się sporo. Z Adamem Mokryszem, prezesem Grupy Mokate rozmawiamy o pozycji firm rodzinnych, inwestycjach, gustach konsumentów oraz o jego pasji, jaką są szachy. Okazuje się bowiem, że te ostatnie nie tylko stały się modne, ale są również niezwykle przydatne w… biznesie.