Jan Kolański, prezes firmy Colian, opowiada o szybkim odzewie przedsiębiorców na tragedię powodzi. “Polscy przedsiębiorcy mają dobre serca. To, co jest najważniejsze, to pomoc tu i teraz” – mówi Kolański, dodając, że firmy natychmiast podjęły działania, by dostarczyć potrzebną wodę i żywność. Opowiada o przerwie w produkcji oranżady Helena, by skoncentrować się na wodzie dla poszkodowanych.
Cykl materiałów “Biznes wspiera powodzian” ma na celu przybliżenie czytelnikom motywacji, jakie kierują liderami polskiego biznesu, którzy zaangażowali się w pomoc ofiarom powodzi dotykającej południowo-wschodnią Polskę. W serii krótkich rozmów z prezesami znanych firm, pytamy o ich decyzje, wartości, oraz o rolę solidarności w środowisku biznesowym. Kluczowym wątkiem jest także refleksja nad tym, dlaczego warto mówić głośno o pomaganiu, mimo że w polskiej kulturze otwarte chwalenie się swoimi działaniami często spotyka się z krytyką i negatywnymi ocenami.
Pomoc dla poszkodowanych w wyniku powodzi jest kluczowa, szczególnie w dłuższej perspektywie, kiedy uwaga opinii publicznej maleje, a skutki katastrofy będą odczuwalne przez wiele miesięcy, a nawet lat. Zachęcamy przedsiębiorców do wsparcia tych działań i sprawdzenia szczegółów, klikając w ten link.
W Polsce osoby, które publicznie opowiadają o swoich dobroczynnych działaniach, nierzadko spotykają się z hejtem, gdyż takie postępowanie bywa postrzegane jako próżność. Tymczasem jest to błędne założenie. Rolą lidera, także w biznesie, jest dawanie przykładu, inspirowanie innych do podobnych działań oraz tworzenie atmosfery sprzyjającej współpracy i pomocy. Przykład płynący z góry, szczególnie w czasie kryzysów, może stanowić katalizator pozytywnych zmian w szerszej skali – od firm po całe społeczności.
Celem naszego cyklu jest zatem nie tylko podkreślenie wartości konkretnych działań pomocowych, ale również zmiana narracji wokół publicznego zaangażowania biznesu
w społeczne inicjatywy.