Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Przywództwo, 2024 rok i VII edycja BrandMe CEO

Za nami kolejny rok spod znaku zmienności. W cenie jednak pozostają uniwersalne wartości oraz autentyczność. We wrześniu spotkamy się na corocznej konferencji i rozstrzygniemy VII edycję plebiscytu BrandMe CEO.

Spotkanie podsumowujące VI edycję BrandMe CEO. Fot. AlicjaŻebruń

VI edycja BrandMe CEO to kolejne nazwiska laureatów plebiscytu.

Wyróżnieni w 2023 r. liderzy to:

  • Andrzej Antoń, współzałożyciel Blue Media (obecnie Autopay)
  • Elżbieta Czetwertyńska, prezes Citi Handlowy
  • Janusz Grądzki, prezes Eleport
  • Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding
  • Jarosław Królewski, założyciel i prezes Synerise
  • Marek Maślanka, prezes mdm Holding, właściciel marki MyRoof
  • Wiktor Schmidt, executive chairman Netguru
  • Marek Sypek, prezes Stock Polska
  • Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska

Nagroda specjalna. Social Impact powędrowała do Grupy Tubądzin.

Kapituła po raz pierwszy w historii przyznała nagrody w dwóch nowych kategoriach – dla zespołu oraz dla firmy rodzinnej. BrandWe: Mateusz Kowalczyk, Jakub Fryszczyn – założyciele Foodsi; Adam Marciniak, Paulina Strugała, Przemysław Koch, Mirosław Boda, Adrian Adamowicz – zarząd VeloBank. BrandFamily: Adam i Katarzyna Mokrysz – Grupa Mokate; Rodzina Kolańskich – Colian.

Raz jeszcze gratulujemy wyróżnionym. Specjalne słowa podziękowania należą się również Kapitule, która kilkukrotnie obradowała, by wyłonić wśród zgłaszanych kandydatów najbardziej autentycznych liderów.

Platforma BrandMe CEO

BrandMe CEO to jednak nie tylko plebiscyt. Platforma działa przez cały rok. Tematyczne, mniejsze spotkania prezesów i właścicieli firm – w formule okrągłych stołów BrandMe CEO Round tables – dają przestrzeń do swobodnej dyskusji i dzielenia się spostrzeżeniami dotyczącymi zarządzania firmami i zespołami w kontekście kluczowych trendów.

W ostatnich miesiącach to trendy związane ze sztuczną inteligencją, ESG, a także zmianami zachodzącymi w globalnej gospodarce miały największy wpływ na strategiczne decyzje firm, ich transformację i ekspansję. Dały one dodatkowe szanse na rozwój polskich firm

Tradycyjnie, we wrześniu – już od 6 lat – odbywa się doroczne spotkanie, połączone z konferencją, debatami i wartościowym networkingiem oraz ogłoszeniem laureatów kolejnej edycji plebiscytu. W 2023 r. spotkaliśmy się w gronie ponad 200 liderów biznesu, nauki, sztuki i sportu w Pałacu Sobańskich w Warszawie.

Jeden z laureatów BrandMe CEO powiedział: „biznes to ludzie, nie pieniądze”. Autentyczne przywództwo opiera się na największym aktywie, jakim jest zespół. Kreatywność, inteligencja emocjonalna, elastyczność poznawcza, ale i umiejętność zarządzenia zmianą pokoleniowa (obecnie średnio 5-7 lat), różnorodnością oraz innowacją, to kluczowe czynniki warunkujące budowanie przewag konkurencyjnych firm w dzisiejszych czasach.

Be THE Leader. Stop hejt

W 2023 r. zainaugurowaliśmy również inicjatywę „Be THE Leader. Stop hejt”. Kilkuset liderów podpisało deklarację i przyłączyło się do aktywnego zwalczania zjawiska hejtu i przeciwdziałania mu.

Hejt jest niebezpiecznym zjawiskiem, a jego skala wciąż rośnie. Obecny jest nie tylko w świecie wirtualnym. Ma różne oblicza – zazdrość, próby zdyskredytowania, ośmieszenia, postawienia w złym świetle, a nawet publiczne piętnowanie. Pojawia się w firmach, szkołach, domach, w najbliższym otoczeniu.

Walka z hejtem jest niezwykle trudna i żmudna. Niezwykle ważne jest pozbawienie wsparcia inicjatyw i miejsc umożliwiających bezkarne uskutecznianie zachowań hejterskich. Ważna jest pomoc osobom, które doświadczają mowy nienawiści, hejtu, niesprawiedliwego osądu, próby zdyskredytowania. Kluczowa jest edukacja, stworzenie kodeksu dobrych praktyk, a następnie wdrożenie realnych zmian.

Jaki będzie 2024 rok?

We wrześniu 2024 r spotkamy się na corocznej konferencji i rozstrzygniemy VII edycję plebiscytu BrandMe CEO. Już dzisiaj zapraszamy do zgłaszania kandydatów.

Przez cały rok będziemy też kontynuować spotkania w ramach okrągłych stołów BrandMe CEO Round tables w temacie dbania o dobrostan liderów i naszych zespołów. Będziemy również dyskutować o szansach i zagrożeniach, jakie niesie rozwój AI, a także o finansowaniu zielonej transformacji firm i całej gospodarki.

Wiele wskazuje na to, że polską gospodarkę czeka dobry rok. Oczywiście przy założeniu, że nie dotknie nas jakaś wielka, niespodziewana turbulencja, jakich doświadczaliśmy w ostatnim czasie. Fundamenty są dobre, a już dzisiaj możemy zacząć odcinać kupony od ciężkiej pracy, jaką wszyscy wykonaliśmy przez ostatnie 35 lat.

W 2024 r. będziemy świętować 20-lecie członkostwa Polski w Unii Europejskiej. To dobra okazja, by pokazać, że polscy liderzy biznesu stworzyli nie tylko świetne firmy, działające niejednokrotnie globalnie. Istotne jest to, że wciąż pozostają po prostu ludźmi, gdy je prowadzą i rozwijają. I najważniejsze: nie mają żadnych kompleksów i już udowodnili, że dla nich „sky is the limit”.

Niech właśnie taki będzie 2024 rok. Osiągnijmy możliwie najwięcej, ale jednocześnie zadbajmy o siebie, naszych współpracowników i rodziny. Bo tylko równowaga gwarantuje zrównoważony rozwój niezbędny dla długotrwałego dobrostanu – nas samych i gospodarki.

Beata Mońka

Total
0
Shares
Related Posts
Czytaj całość

Piotr Krupa: Ludzie muszą podzielać te same wartości

Rozmowa z jednym z przedsiębiorców zrodziła biznes wart dzisiaj miliony złotych. KRUK nie jest jednak pierwszym dzieckiem biznesowym Piotra Krupy, ale to właśnie ta firma jest z nim dzisiaj kojarzona. Co zdecydowało o sukcesie? Jakie wartości powinny stać za liderami biznesu? Jak w ogóle zbudować prawdziwy zespół w firmie?
Czytaj całość

Wojciech Wolny: Zawód programisty w ogóle zniknie

Miliard euro przychodu przy rozsądnym zysku i docelowo debiut giełdowy. Takie są cele strategiczne Grupy Euvic na kolejne lata. Ale, jak mówi jej szef, trudno dzisiaj mieć jakieś stałe punkty w świecie technologii determinowanym przez rozwój sztucznej inteligencji. Wojciech Wolny przekształcił gliwicki software house w dużą międzynarodową grupę informatyczną. W 2022 r. został laureatem plebiscytu BrandMe CEO.
Czytaj całość

Prof. Marek Konarzewski: W nauce również mamy do czynienia z marzycielami

Każda złotówka zainwestowana w naukę daje nawet 8 zł zwrotu. Tymczasem współpraca nauki z biznesem w Polsce wciąż nie przedstawia się idealnie. Problemem nie jest już brak środków, ale chociażby niechęć do podejmowania ryzyka, czy też nieco skostniałe podejście uczelni, instytutów i kadry akademickiej. – W szkole, również na uczelniach, nie dajemy możliwości młodym ludziom, którzy są ponadprzeciętni, ale również ponadprzeciętnie niepokorni – zauważa prof. Marek Konarzewski, prezes Polskiej Akademii Nauk. Postuluje, by więcej kadry akademickiej było związane z samym biznesem, nie chce jednak, byśmy na ślepo kopiowali rozwiązania amerykańskie. Osobiście ma też jeden cel: chce zreformować PAN.
Czytaj całość

Stefan Batory: Booksy może być firmą 100 razy większą niż obecnie

Gdy Stefan Batory wspólnie z Konradem Howardem zakładali firmę w USA usłyszeli „wariaci, co wy robicie?!”. Ale metodą prób i błędów podbili rynek rezerwacji online za Atlantykiem i ostatecznie także w Polsce. Postawili na nowe technologie i… rozwiązanie rzeczywistego problemu na rynku usług. Zaryzykowali i wygrali.