Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Stefan Batory laureatem VII edycji BrandMe CEO

Z wykształcenia matematyk, prywatnie pasjonat sportu. Jeden z najbardziej doświadczonych polskich przedsiębiorców sektora nowych technologii. Pochodzi z Kolbuszowej, na Podkarpaciu, pracuje w Dolinie Krzemowej. Stefan Batory to CEO i współtwórca Booksy – aplikację stworzył wspólnie z Konradem Howardem. Za pośrednictwem Booksy można umówić się do fryzjera, barbera, kosmetyczki, dietetyka, banku, a nawet do stomatologa czy nawet psychoterapeuty. Stefan Batory został laureatem VII edycji plebiscytu BrandMe CEO.
Stefan Batory, CEO i współzałożyciel Booksy został laureatem VII edycji BrandMe CEO / fot. Karol Żebruń

Booksy ma już 38 milionów użytkowników, co daje jej pierwsze miejsce wśród aplikacji do umawiania wizyt (w AppStore i Google Play). Nie tylko w USA, lecz także w 11 innych krajach. Zatrudnia 750 osób. Ale Booksy, choć najważniejszy, to nie jedyny biznes Stefana Batorego. Wcześniej stworzył aplikację iTaxi do zamawiania taksówek. Gdy jednak powstało Booksy, zdecydował się wszystkie siły skupić na tym rozwiązaniu i sprzedał iTaxi.

Zanim jednak zaangażował się we własne biznesy, Stefan Batory pracował w branży IT. Za pierwsze zarobione pieniądze kupił sobie samochód. Po dwóch latach rzucił pracę na etacie i wspólnie z siedmioma kolegami założył firmę EO Networks. To był skok na głęboką wodę. O klientów nie było łatwo. Marzenia o łatwych i pieniądzach szybko trzeba było odstawić na bok. Z czasem zespół się wykruszał, a długi rosły. Firma niemal zbankrutowała, wpędzając właścicieli w spore długi. Stefan Batory marzył o powrocie do pracy na etacie. Ale nie poddał się. Po dwóch latach przedsiębiorstwo zaczęło wychodzić na prostą.

Ostatecznie Stefan Batory rozstał się z firmą. Był to już wtedy bardzo dobrze prosperujący biznes. Odchodząc z EO Networks zabrał ze sobą iTaxi, które powstało w ramach tego przedsiębiorstwa. Rozwój tego biznesu nie był łatwy. Korporacje zbuntowały się przeciwko nowemu rozwiązaniu. Stefan Batory nie zamierzał się jednak poddawać. Gdy jednak rozwinął iTaxi, postanowił sprzedać aplikację.

Zaangażował się w Booksy. Aplikacja powstała z potrzeby. Jako zapalony biegacz, maratończyk, Stefan próbował umówić się do fizjoterapeuty. Miał jednak problem z dodzwonieniem się do gabinetu. Fizjoterapeuta po prostu przyjmował pacjentów i nie mógł odebrać telefonu. Batoremu brakowało aplikacji, przez którą, niezależnie od pory dnia czy nocy, można będzie umówić się na wizytę. Biznes wystartował najpierw w Stanach Zjednoczonych. Potem przyszła kolej na następne kraje, w tym także Polskę.

Kariera Stefana Batorego pokazuje, że w biznesie nie można się poddawać. W swoim życiu wielokrotnie usłyszał „nie” od potencjalnych inwestorów, wiele razy był odsyłany z kwitkiem. Wie, co znaczy trudna decyzja o zwolnieniach grupowych. Mimo to zawsze walczy do końca. Silny jest w nim duch sportowca. Sport jest wielką pasją Stefana Batorego. Po maratonach przyszedł czas na próbowanie innych dyscyplin, zwłaszcza wodnych.

Zobacz także:

Laureaci VII edycji BrandMe CEO

Podsumowanie VII Gali i Spotkania Liderów BrandMe CEO

Wywiad ze Stefanem Batorym w BrandMeCEO.pl i Interia Biznes

Total
0
Shares
Related Posts
Czytaj całość

Mark Brzeziński i Olga Leonowicz laureatami nagrody Leading with The Heart

Ambasador USA w Polsce Mark Brzeziński obok swojej niejako tradycyjnej roli, jaką jest reprezentowanie USA oraz pogłębianie relacji polsko-amerykańskich, realizuje również drugą misję. Wspólnie z partnerką życiową Olgą Leonowicz działają na rzecz równości, młodzieży, wzmocnienia pozycji kobiet oraz wspierają organizacje pozarządowe.
Czytaj całość

Stefan Batory: Booksy może być firmą 100 razy większą niż obecnie

Gdy Stefan Batory wspólnie z Konradem Howardem zakładali firmę w USA usłyszeli „wariaci, co wy robicie?!”. Ale metodą prób i błędów podbili rynek rezerwacji online za Atlantykiem i ostatecznie także w Polsce. Postawili na nowe technologie i… rozwiązanie rzeczywistego problemu na rynku usług. Zaryzykowali i wygrali.
Czytaj całość

Adam Mokrysz: Chcemy mieć jeden z najnowocześniejszych zakładów na świecie

Mokate bez wątpienia stało się jednym z nieformalnych polskich ambasadorów gospodarczych na rynkach zagranicznych. Grupa ze swoimi produktami obecna jest już w ponad 70 krajach i wciąż wykorzystuje nadarzające się okazje biznesowe. A tych – pomimo wyzwań geopolitycznych – przed polskimi firmami pojawiło się sporo. Z Adamem Mokryszem, prezesem Grupy Mokate rozmawiamy o pozycji firm rodzinnych, inwestycjach, gustach konsumentów oraz o jego pasji, jaką są szachy. Okazuje się bowiem, że te ostatnie nie tylko stały się modne, ale są również niezwykle przydatne w… biznesie.
Czytaj całość

Piotr Krupa: Ludzie muszą podzielać te same wartości

Rozmowa z jednym z przedsiębiorców zrodziła biznes wart dzisiaj miliony złotych. KRUK nie jest jednak pierwszym dzieckiem biznesowym Piotra Krupy, ale to właśnie ta firma jest z nim dzisiaj kojarzona. Co zdecydowało o sukcesie? Jakie wartości powinny stać za liderami biznesu? Jak w ogóle zbudować prawdziwy zespół w firmie?