Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Zespół Itaki laureatem nagrody w kategorii BrandWe

Współtworzą największe biuro podróży w Polsce, wysyłając na wakacje miliony Polaków. We wrześniu Itaka otworzyła dwusetny salon firmowy. W tym roku planowane są jeszcze kolejne trzy nowe otwarcia. Łącznie, w ciągu 35 lat istnienia firma zorganizowała wakacje dla 10 milionów Polaków. Zespół Itaki został laureatem nagrody w kategorii BrandWe.
Nagrodę BrandWe odebrał Piotr Henicz, wiceprezes, dyrektor marketingu i sprzedaży Itaka Holding / fot. Alicja Żebruń

Itaka powstała w 1989 r. Stworzyli ją wspólnie Mariusz Jańczuk i Leszek Szagdaj. Pierwszy jest obecnie prezesem i dyrektorem zarządzającym, a drugi – prezesem oraz dyrektorem transportu, logistyki i IT. Obaj poznali się na saksach w Niemczech. Za zarobione pieniądze kupili prywatyzowane państwowe wojewódzkie przedsiębiorstwo turystyczne WPT „Opole”. Zaczęli od organizowania wycieczek… po samochody do Holandii. Gdy w 1991 r. zniesiono wizy do Włoch, Itaka jako pierwsze biuro podróży przygotowało ofertę do tego kraju. I tak się zaczęło.

Pierwsi turyści polecieli z Itaką do dwugwiazdkowego hotelu do Rimini. Właściciele długo sami pilotowali wycieczki, a ich pierwsze biuro mieściło się na kilkudziesięciu metrach kwadratowych na parterze kamienicy w centrum Opola. W 1993 r. firma kupiła swoje pierwsze autokary. Wytyczała drogę innym biurom. Jej wycieczki często były inspiracją dla innych touroperatów. I tak jest zresztą do dzisiaj.

W 2001 r. właściciele sprzedali Itakę szwedzkiej firmie MyTravel, do której należało biuro podróży Ving. Mogli pozostać w zarządzie przez trzy lata. Po tym czasie chcieli otworzyć nowe biuro podróży, pod zupełnie innym szyldem. Ale życie potoczyło się zupełnie inaczej. W 2004 r. dostali propozycję odkupienia Itaki od MyTravel. „Jeżeli sprzedaż Itaki należy uznać za transakcję naszego życia, to jej odkupienie było drugą taką transakcją” – mówili w wywiadzie dla Wyborcza.biz.

W 2008 r. Itaka osiągnęła status największego w Polsce biura podróży, pokonując Triadę (ta ostatnia upadła w 2012 r.). Od tamtej pory pozostaje największą polską firmą turystyczną. Firma prowadzi też biura podróży w Czechach i na Słowacji (Čedok), a także na Węgrzech (pierwszy sezon w tym roku), na Litwie, Łotwie i w Estonii.

W skład zarządu Itaki obecnie wchodzą również Piotr Henicz oraz Michał Wróbel. Piotr Henicz jest wiceprezesem, dyrektorem marketingu i sprzedaży. Gdy powstała Itaka, prowadził prywatne biuro podróży. Po dwóch latach nawiązał współpracę z Itaką i został osobą odpowiedzialną za budowanie sieci sprzedaży w całym kraju. Prywatnie jest fanem sportu, zwłaszcza biegania. Michał Wróbel, członek zarządu i dyrektor finansowy, dołączył do firmy w 2006 r.

Mariusz Jańczuk, Leszek Szagdaj, Piotr Henicz oraz Michał Wróbel tworzą zgrany team i udowadniają, że można tworzyć nie tylko świetny, turystyczny biznes, ale kierować nim przez lata w niezmienionym składzie.

Zobacz także:

Laureaci VII edycji BrandMe CEO

Podsumowanie VII Gali i Spotkania Liderów BrandMe CEO

Total
0
Shares
Related Posts
Czytaj całość

Stefan Batory laureatem VII edycji BrandMe CEO

Z wykształcenia matematyk, prywatnie pasjonat sportu. Jeden z najbardziej doświadczonych polskich przedsiębiorców sektora nowych technologii. Pochodzi z Kolbuszowej, na Podkarpaciu, pracuje w Dolinie Krzemowej. Stefan Batory to CEO i współtwórca Booksy – aplikację stworzył wspólnie z Konradem Howardem. Za pośrednictwem Booksy można umówić się do fryzjera, barbera, kosmetyczki, dietetyka, banku, a nawet do stomatologa czy nawet psychoterapeuty. Stefan Batory został laureatem VII edycji plebiscytu BrandMe CEO.
Czytaj całość

„Grono laureatów na pewno będzie bardzo inspirujące”

Kilkadziesiąt zgłoszeń, nie tylko bardzo znane nazwiska, ale również osoby, o których nie czytamy na pierwszych stronach gazet. Po trwających kilka miesięcy pracach, Kapituła BrandMe CEO wyłoniła listę laureatów VII edycji plebiscytu. W tym roku nagrody zostaną przyznane w IV kategoriach. Jedno jest pewne. Model przywództwa ewoluuje, ale to postać lidera wciąż jest kluczowa w biznesie.