Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Przywództwo, 2024 rok i VII edycja BrandMe CEO

Za nami kolejny rok spod znaku zmienności. W cenie jednak pozostają uniwersalne wartości oraz autentyczność. We wrześniu spotkamy się na corocznej konferencji i rozstrzygniemy VII edycję plebiscytu BrandMe CEO.

Spotkanie podsumowujące VI edycję BrandMe CEO. Fot. AlicjaŻebruń

VI edycja BrandMe CEO to kolejne nazwiska laureatów plebiscytu.

Wyróżnieni w 2023 r. liderzy to:

  • Andrzej Antoń, współzałożyciel Blue Media (obecnie Autopay)
  • Elżbieta Czetwertyńska, prezes Citi Handlowy
  • Janusz Grądzki, prezes Eleport
  • Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding
  • Jarosław Królewski, założyciel i prezes Synerise
  • Marek Maślanka, prezes mdm Holding, właściciel marki MyRoof
  • Wiktor Schmidt, executive chairman Netguru
  • Marek Sypek, prezes Stock Polska
  • Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska

Nagroda specjalna. Social Impact powędrowała do Grupy Tubądzin.

Kapituła po raz pierwszy w historii przyznała nagrody w dwóch nowych kategoriach – dla zespołu oraz dla firmy rodzinnej. BrandWe: Mateusz Kowalczyk, Jakub Fryszczyn – założyciele Foodsi; Adam Marciniak, Paulina Strugała, Przemysław Koch, Mirosław Boda, Adrian Adamowicz – zarząd VeloBank. BrandFamily: Adam i Katarzyna Mokrysz – Grupa Mokate; Rodzina Kolańskich – Colian.

Raz jeszcze gratulujemy wyróżnionym. Specjalne słowa podziękowania należą się również Kapitule, która kilkukrotnie obradowała, by wyłonić wśród zgłaszanych kandydatów najbardziej autentycznych liderów.

Platforma BrandMe CEO

BrandMe CEO to jednak nie tylko plebiscyt. Platforma działa przez cały rok. Tematyczne, mniejsze spotkania prezesów i właścicieli firm – w formule okrągłych stołów BrandMe CEO Round tables – dają przestrzeń do swobodnej dyskusji i dzielenia się spostrzeżeniami dotyczącymi zarządzania firmami i zespołami w kontekście kluczowych trendów.

W ostatnich miesiącach to trendy związane ze sztuczną inteligencją, ESG, a także zmianami zachodzącymi w globalnej gospodarce miały największy wpływ na strategiczne decyzje firm, ich transformację i ekspansję. Dały one dodatkowe szanse na rozwój polskich firm

Tradycyjnie, we wrześniu – już od 6 lat – odbywa się doroczne spotkanie, połączone z konferencją, debatami i wartościowym networkingiem oraz ogłoszeniem laureatów kolejnej edycji plebiscytu. W 2023 r. spotkaliśmy się w gronie ponad 200 liderów biznesu, nauki, sztuki i sportu w Pałacu Sobańskich w Warszawie.

Jeden z laureatów BrandMe CEO powiedział: „biznes to ludzie, nie pieniądze”. Autentyczne przywództwo opiera się na największym aktywie, jakim jest zespół. Kreatywność, inteligencja emocjonalna, elastyczność poznawcza, ale i umiejętność zarządzenia zmianą pokoleniowa (obecnie średnio 5-7 lat), różnorodnością oraz innowacją, to kluczowe czynniki warunkujące budowanie przewag konkurencyjnych firm w dzisiejszych czasach.

Be THE Leader. Stop hejt

W 2023 r. zainaugurowaliśmy również inicjatywę „Be THE Leader. Stop hejt”. Kilkuset liderów podpisało deklarację i przyłączyło się do aktywnego zwalczania zjawiska hejtu i przeciwdziałania mu.

Hejt jest niebezpiecznym zjawiskiem, a jego skala wciąż rośnie. Obecny jest nie tylko w świecie wirtualnym. Ma różne oblicza – zazdrość, próby zdyskredytowania, ośmieszenia, postawienia w złym świetle, a nawet publiczne piętnowanie. Pojawia się w firmach, szkołach, domach, w najbliższym otoczeniu.

Walka z hejtem jest niezwykle trudna i żmudna. Niezwykle ważne jest pozbawienie wsparcia inicjatyw i miejsc umożliwiających bezkarne uskutecznianie zachowań hejterskich. Ważna jest pomoc osobom, które doświadczają mowy nienawiści, hejtu, niesprawiedliwego osądu, próby zdyskredytowania. Kluczowa jest edukacja, stworzenie kodeksu dobrych praktyk, a następnie wdrożenie realnych zmian.

Jaki będzie 2024 rok?

We wrześniu 2024 r spotkamy się na corocznej konferencji i rozstrzygniemy VII edycję plebiscytu BrandMe CEO. Już dzisiaj zapraszamy do zgłaszania kandydatów.

Przez cały rok będziemy też kontynuować spotkania w ramach okrągłych stołów BrandMe CEO Round tables w temacie dbania o dobrostan liderów i naszych zespołów. Będziemy również dyskutować o szansach i zagrożeniach, jakie niesie rozwój AI, a także o finansowaniu zielonej transformacji firm i całej gospodarki.

Wiele wskazuje na to, że polską gospodarkę czeka dobry rok. Oczywiście przy założeniu, że nie dotknie nas jakaś wielka, niespodziewana turbulencja, jakich doświadczaliśmy w ostatnim czasie. Fundamenty są dobre, a już dzisiaj możemy zacząć odcinać kupony od ciężkiej pracy, jaką wszyscy wykonaliśmy przez ostatnie 35 lat.

W 2024 r. będziemy świętować 20-lecie członkostwa Polski w Unii Europejskiej. To dobra okazja, by pokazać, że polscy liderzy biznesu stworzyli nie tylko świetne firmy, działające niejednokrotnie globalnie. Istotne jest to, że wciąż pozostają po prostu ludźmi, gdy je prowadzą i rozwijają. I najważniejsze: nie mają żadnych kompleksów i już udowodnili, że dla nich „sky is the limit”.

Niech właśnie taki będzie 2024 rok. Osiągnijmy możliwie najwięcej, ale jednocześnie zadbajmy o siebie, naszych współpracowników i rodziny. Bo tylko równowaga gwarantuje zrównoważony rozwój niezbędny dla długotrwałego dobrostanu – nas samych i gospodarki.

Beata Mońka

Total
0
Shares
Related Posts
Czytaj całość

Sztuczna inteligencja nowym orężem lidera

Skończyły się Igrzyska Olimpijskie w Paryżu. Jest to doskonała okazja, aby przyjrzeć się, jak technologia wspiera człowieka. To człowiek, jego wytrzymałość i umiejętności są doceniane medalem i miejscem na podium. To człowiek otrzymuje medale, a technologia go wspiera. Zupełnie inaczej niż w przypadku, na przykład, Formuły 1, gdzie nagrody dostają konstrukcje mechaniczne, a kierowca jest jedynie uzupełnieniem.
Czytaj całość

Artur Popko laureatem VII edycji BrandMe CEO

Kiedy 20 lat temu dostał pracę w Budimeksie, dziś największej firmie budowlanej w Polce, nawet sobie nie wyobrażał, że kiedyś stanie na jej czele. Artut Popko pokazuje, że ciężka praca zawsze popłaca, a marzenia zawodowe są po to, by je spełniać. Właśnie został laureatem VII edycji plebiscytu BrandMe CEO.
Czytaj całość

Jarosław Królewski: AI to może być nasz znak rozpoznawczy

Ostatecznie to takie momenty, w których jest naprawdę ciężko, to one potem decydują o tym, ile i czy się wygra – mówi w rozmowie Jarosław Królewski, prezes Synerise. Jak dodaje, obecnie przedsiębiorcy są na tyle silni, na ile mają doświadczeń na wielu różnych polach. I to właśnie wzbogaca ich podejście do biznesu.