Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Dr Tessy Ojo: Dzisiaj przywództwo to nie tylko podejmowanie decyzji

Współczesny lider musi uosabiać empatię, inkluzywność i odporność. Powinien być kimś, kto słucha, kto ceni różnorodność myśli – podkreśla dr Tessy Ojo, dyrektor wykonawcza The Diana Award. W jej opinii, przywództwo dzisiaj nie polega jedynie na podejmowaniu decyzji, ale chociażby na inspirowaniu innych. Lider powinien być elastyczny, rozumieć złożoność współczesnego świata i wykorzystywać swój wpływ do napędzania pozytywnych zmian. Ma ku temu zresztą potencjał. Przykładowo, generacja Z i pokolenie Alfa priorytetowo traktują zrównoważony rozwój w życiu osobistym i zawodowym. Jak jest w przypadku przedstawicieli innych pokoleń? I jak zmienić na lepsze świat biznesu oraz z sukcesem poszukiwać talentów?
Dr Tessy Ojo, CEO Diana Award / fot. materiały prasowe

Dr Tessy Ojo jako mentorka i aktywistka wprowadza pozytywne zmiany w życiu młodzieży i kobiet na całym świecie. Przez ponad dwie dekady pełniła wpływowe role przywódcze w organizacjach społecznych. Obecnie jest dyrektorem wykonawczym The Diana Award. Kieruje nowatorskimi programami, które pomagają w rozwoju młodzieży. Za swoje działania została uhonorowana Orderem Imperium Brytyjskiego (CBE).

Dlaczego w ogóle zaangażowałaś się w działalność charytatywną? Jaki był główny powód?

Dr Tessy Ojo, CEO Diana Award, doktor Honoris Causa Uniwersytetu w Greenwich: Chodziło o zaangażowanie w sprawiedliwość społeczną i równość. Na początku mojej kariery przeszłam ze świata korporacyjnego, gdzie zarządzałam znaczącymi budżetami i projektami, do sektora non-profit, ponieważ chciałam wykorzystać swoją wiedzę biznesową, aby napędzać zmiany systemowe w obszarach, w których czułam, że są najbardziej potrzebne. Moją pasją zawsze było tworzenie możliwości i przełamywanie barier dla młodych ludzi i kobiet, zapewniając, że każdy, niezależnie od pochodzenia, ma szansę na rozwój. To zaangażowanie ma swoje korzenie w moim przekonaniu, że każda osoba zasługuje na wsparcie i zasoby niezbędne do osiągnięcia swojego pełnego potencjału.

The Diana Award ma trzy główne priorytety. Jednym z nich jest przełamywanie barier społecznych i ekonomicznych, które determinują szanse życiowe dzieci. Jak chcesz osiągnąć ten cel?

W The Diana Award skupiamy się na wyposażeniu młodych ludzi w narzędzia, umiejętności i pewność siebie, których potrzebują, aby przełamać bariery społeczne i ekonomiczne, które mogą ograniczać ich potencjał. Osiągamy to poprzez nasze różne programy, takie jak mentoring, inicjatywy antyprzemocowe i projekty działań społecznych prowadzonych przez młodzież. Naszym celem jest tworzenie środowisk, w których młodzi ludzie mogą się rozwijać, zapewniając im wzory do naśladowania, praktyczne wsparcie i możliwość rozwijania umiejętności przywódczych. Nasza praca obejmuje również promowanie zmian systemowych, takich jak zapewnienie równego dostępu do wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego i prowadzenie kampanii na rzecz obowiązkowego szkolenia w zakresie przeciwdziałania rasizmowi. Umożliwiając młodym ludziom bycie twórcami zmian w ich własnych społecznościach, pomagamy usuwać bariery, które ograniczają ich szanse życiowe.

Powiedziałaś w jednym z wywiadów: „chcemy wychować globalnych liderów przyszłości”. Jak powinien wyglądać współczesny lider? Co powinno go charakteryzować?

Współczesny lider musi uosabiać empatię, inkluzywność i odporność. Powinien być kimś, kto słucha, kto ceni różnorodność myśli i jest zaangażowany w tworzenie środowisk, w których każdy może wnieść swój wkład i odnieść sukces. Przywództwo dzisiaj nie polega tylko na podejmowaniu decyzji, ale na inspirowaniu i motywowaniu innych do samodzielnego przewodzenia. Chodzi o bycie elastycznym, rozumienie złożoności globalnego krajobrazu i wykorzystywanie swojego wpływu do napędzania pozytywnych zmian. Uczciwość, odpowiedzialność i głębokie zaangażowanie w sprawiedliwość społeczną to również podstawowe cechy, które powinny definiować nowoczesnego lidera.

Jak zatem odkryć te ukryte talenty, aby zapewnić każdemu szansę na rozwój?

(…)

Całość wywiadu dostępna w Interia Biznes. Zobacz więcej >>>

Total
0
Shares
Related Posts
Czytaj całość

Rodzina Ptaszków i JMP Flowers z nagrodą BrandFamily

JMP Flowers jest największym polskim hodowcą kwiatów. W Stężycy na Lubelszczyźnie na 18 hektarach, na których zlokalizowane są specjalistyczne szklarnie, uprawianych jest kilkaset odmian orchidei, róż oraz anturium. Firma posiada także spółkę w Wiedniu, która obsługuje przede wszystkim rynek austriacki, czeski, słowacki, niemiecki i węgierski. Biznes należący do rodziny Ptaszków został właśnie wyróżniony nagrodą w kategorii BrandFamily.
Czytaj całość

Czekamy na zgłoszenia w plebiscycie BrandMe CEO

Trwa VII edycja BrandMe CEO. Po raz kolejny wybierzemy wyjątkowych liderów biznesu – prezesów, właścicieli firm, dyrektorów generalnych lub ekspatów stojących na czele zagranicznych oddziałów korporacji działających w Polsce. Kandydatów można zgłaszać do 2 września.
Czytaj całość

Sobiesław Zasada: Słowo ważniejsze od aktu notarialnego

Kiedy w 1952 r. nikomu nieznany chłopak pokonał doświadczonych mistrzów kierownicy w rajdzie o Błękitną Wstęgę Ojcowa, sam pewnie nie przypuszczał, że stanie się legendą polskich i światowych dróg. Został nie tylko legendą motoryzacji, ale również biznesu. Sobiesław Zasada w specjalnym wywiadzie mówi o wartościach, pasji, przedsiębiorczości i miłości. Wiele rajdów odbył ze swoją ukochaną żoną Ewą. Założona przez niego Grupa Zasada to jedna z najstarszych i największych rodzinnych grup kapitałowych w Polsce. Skupia łącznie ponad 30 spółek i działa w branży motoryzacyjnej, deweloperskiej, produkcyjnej i lifestylowej.
Czytaj całość

Krzysztof Zdziarski: Chcemy mieć udział w reaktywacji i promocji kolei w Polsce

Kolejne zamówienia w Czechach i pierwsze w Afryce. Na horyzoncie jest też rekordowy kontrakt w Rumunii. Firma do swojego portfolio dołożyła również lokomotywę wodorową i ma ambitne plany dotyczące powstania własnego pociągu dużych prędkości. Pesa po okresie turbulencji znów zaczyna się rozpędzać. – PFR i banki stanęły w odpowiednim momencie na wysokości zadania. Oczywiście ruch był też po naszej stronie. To my sami musieliśmy uzdrowić firmę – mówi prezes Krzysztof Zdziarski. Wiele wskazuje na to, że finał tej historii będzie więcej niż pomyślny.