Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Naszym szefem jest dziś konsument. Enrico Bottero, dyrektor generalny Ferrero Polska

Pochodzi z Piemontu we Włoszech, ale w ojczystym kraju nie przepracował ani jednego dnia. Karierę w Ferrero rozpoczął niedługo po maturze. Od 2011 roku zarządza polskim oddziałem firmy
Enrico Bottero

Naszym szefem jest dziś konsument. Enrico Bottero, dyrektor generalny Ferrero Polska

Pochodzi z Piemontu we Włoszech, ale w ojczystym kraju nie przepracował ani jednego dnia. Karierę w Ferrero rozpoczął niedługo po maturze. Od 2011 roku zarządza polskim oddziałem firmy

Enrico Bottero
Enrico Bottero

Fot.: Piotr Gilarski / Redakcja Forbes 

Kto z nas nie kocha Nutelli, Kinder Bueno czy też Raffaello? A jeśli nawet nie darzy szczerą miłością, to przynajmniej zna osobę, która przejawia nieskrywany entuzjazm wobec tych produktów.

 

Początki Ferrero wiążą się z miasteczkiem Alba, we włoskim Piemoncie. Producent czekoladowego szczęścia – Nutelli, Kinder Bueno czy Rafaello – to firma, która działa od lat 40. XX wieku i pomimo tego, że dziś jest już wielka korporacją, pozostała w swym charakterze także firmą rodzinną.

Do dzisiaj główna siedziba firmy znajduje się właśnie w Albie. Także z Piemontu pochodzi Enrico Bottero, który już w 1984 roku rozpoczął pracę w dziale marketingu Ferrero. Tak się jednak złożyło, że jego kariera zawodowa nie rozwijała się we Włoszech, ale wiodła przez Luksemburg, Belgię, Węgry, Rumunię, Chorwację.

Do Polski po raz pierwszy przyjechał w 1992 roku. Ferrero wówczas dopiero rozpoczynało swoją aktywność nad Wisłą. Miało czterech etatowych pracowników. Ale już rok później pojawiły się pierwsze produkty, a w Warszawie uruchomiono fabrykę tic-taców.

Ale rozwój Ferrero w Polsce nabrał rozpędu cztery lata później. To właśnie wtedy powstała fabryka w Belsku Dużym koło Grójca, która dzisiaj jest trzecim co wielkości zakładem w całej grupie, a większość tamtejszej produkcji trafia do innych krajów.

Mocno rozrosła się także polska załoga, która liczy obecnie około 2 tys. osób. Szefem struktur, w styczniu 2011 roku, został natomiast Enrico Bottero.

Jak mówi, Polska jest już dla niego drugim domem. Po przyjeździe do naszego kraju najważniejszy był pierwszy rok. – Jeśli masz wieloletnie doświadczenie w tej samej firmie, to bardzo pomaga – podkreśla.

Jego gabinet stoi otworem przed współpracownikami. W swoim stylu zarządzania i codziennym modelu funkcjonowania stara się czerpać wzorce od swojego mistrza, legendarnego Michelle Ferrero – twórcy potęgi marki.

Bottero postawił sobie za cel stanie się częścią polskiego zespołu, a nie jedynie jego szefem.

– Nie zapominaj o aktywności w dziedzinie życia towarzyskiego firmy – to jego uniwersalna rada dla ekspatów przyjeżdżających do nowego kraju.

To wszystko oraz fakt, że zaczynał pracę w dziale marketingu, sprawiają, że stawia klientów na pierwszym miejscu.

– Naszym prawdziwym menedżerem jest konsument – mówi Bottero. – Możemy mieć świetne opakowania, świetne reklamy, ale jeśli konsument nam nie ufa, na nic się to nie zda – dodaje.

Ferrero na dobre zadomowiło się w Polsce. Firmie za chwilę stukną 30 urodziny nad Wisłą. Szef tutejszych struktur ma w planach dalsze zwiększenie obecności na naszym rynku. I to zarówno w obszarze sprzedaży produktów, jak również mocy produkcyjnych.

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/brandme-ceo-2019-enrico-bottero-dyrektor-generalny-ferrero-polska/511mezt  w dniu 26/09/2019 przez Aleksandra Fedoruka.

Total
0
Shares
Related Posts
Laureaci II edycji BrandMe CEO
Czytaj całość

Poznaliśmy laureatów II edycji plebiscytu BrandMe CEO

Pod hasłem „Liderzy XXI wieku” odbyła się II edycja plebiscytu BrandMe CEO współorganizowanego przez magazyn „Forbes”. Kapituła miała za zadanie wyróżnić prezesów autentycznych, transparentnych, odważnych, nieoczywistych, którzy z pełną pasją realizują swoją misję. Chodziło też o liderów, którzy są przewidywalni dla swoich pracowników, a jednocześnie zaskakujący dla rynku ze swoimi pomysłami biznesowymi. Właśnie poznaliśmy laureatów tegorocznej edycji wydarzenia. To 11 osób reprezentujących 9 firm