Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Potęga carsharingu. Katarzyna i Maciej Panek zrewolucjonizowali rynek

Prawo jazdy, telefon komórkowy z systemem Android lub iOS oraz karta płatnicza. Tyle potrzeba, by skorzystać z usług carsharingu w firmie Katarzyny i Macieja Panków. Można to już zrobić w ok. 200 polskich miastach. Ekspansja nabrała rozpędu w szczycie pandemii
Katarzyna i Maciej Panek. „Nie każdy ma samochód. My mamy ich ponad 2 tys. i robimy wszystko, aby były jak najbardziej użyteczne" - mówi Katarzyna Panek, rzeczniczka firmy Panek CarSharing

Potęga carsharingu. Katarzyna i Maciej Panek zrewolucjonizowali rynek

Prawo jazdy, telefon komórkowy z systemem Android lub iOS oraz karta płatnicza. Tyle potrzeba, by skorzystać z usług carsharingu w firmie Katarzyny i Macieja Panków. Można to już zrobić w ok. 200 polskich miastach. Ekspansja nabrała rozpędu w szczycie pandemii

Katarzyna i Maciej Panek. „Nie każdy ma samochód. My mamy ich ponad 2 tys. i robimy wszystko, aby były jak najbardziej użyteczne" - mówi Katarzyna Panek, rzeczniczka firmy Panek CarSharing
Katarzyna i Maciej Panek. „Nie każdy ma samochód. My mamy ich ponad 2 tys. i robimy wszystko, aby były jak najbardziej użyteczne” – mówi Katarzyna Panek, rzeczniczka firmy Panek CarSharing

Fot.: Materiały prasowe 

Maciej Panek mógł być elektromonterem górnictwa podziemnego w KGHM, mógł być nawet wojskowym. Ale po ukończonych studiach na kierunkach informatyka i zarządzanie zaczął zarabiać na giełdzie. Po niepowodzeniu wymyślił biznes z przewozem osób do Niemiec. Interes nie wypalił i zarejestrował się w końcu w urzędzie pracy.

I nagle wpadł na pomysł uruchomienia wypożyczalni aut. Napisał biznesplan i dzięki pożyczce z urzędu wyleasingował zielonego Daewoo Lanosa. Pierwszy pojazd ktoś rozbił, Panek kupił więc drugi pojazd, potem trzeci. Nawiązał współpracę z ubezpieczeniową firmą Elvia, której korporacyjnym klientom zapewniał auta zastępcze w ramach polisy assistance. I tak wszystko się zaczęło. Firma w tym roku świętuje 20. urodziny.

Panek carsharing

Panek obsługuje klientów indywidualnych i biznesowych. Pojazdy wypożycza już nie tylko w Lubinie, jak na początku, ale także w wielu polskich miastach oraz na lotniskach. Biznes wyszedł też poza granice Polski – do Pragi i trzech miast na Litwie.

W 2017 r. firma zainteresowała się nowym trendem w miejskiej mobilności – konceptem wspólnego użytkowania samochodów.

– Carsharing jest dla nas ideą wartą zrealizowania. Pokazuje, w którą stronę zmierza branża rent-a-car. Wystarczy, że nie będziemy na nim tracić – mówił w wywiadzie dla „Forbesa” Maciej Panek.

W ciągu ostatnich czterech lat coraz częściej na ulicach największych polskich miast możemy zobaczyć charakterystyczne białe samochody z czerwono-niebieskim logo. Co ważne, można je w łatwy sposób wypożyczyć na czas, w którym pojazd jest nam naprawdę potrzebny.

Na pytanie, dlaczego firma stworzyła usługę carsharingu, Maciej Panek odpowiada, że wierzy w jej rozwój i prospołeczne znaczenie. Biznes pewnie rozwijałby się organicznie, gdyby jednak nie wydarzenia z początku roku.

– W związku z przedłużającą się sytuacją epidemiczną, ale także w zgodzie z naszą długoterminową strategią rozwoju zdecydowaliśmy o przyśpieszeniu otwarcia nowych stref wynajmu – poinformowała w maju Katarzyna Panek, rzeczniczka firmy, a prywatnie żona Macieja Panka. Tym samym firma zaproponowała zwiększenie zasięgu usługi carsharingu aż o 150 nowych miast. – Wiemy, że nie każdy ma samochód, my mamy ich ponad 2 tys. i robimy wszystko, aby były jak najbardziej użyteczne – podkreśla Katarzyna Panek.

Firma wprowadziła też na rynek nowe pojazdy (łącznie jest już w ofercie ponad 20 modeli), a we wrześniu w portfolio pojawiły się także samochody ciężarowe do 3,5 tony. Katarzyna i Maciej Panek chcą, by ich firma była realną alternatywą dla innych środków transportu.

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/panek-carsharing-kim-sa-zalozyciele-katarzyna-i-maciej-panek/xhmr18v w dniu 09/10/2020 przez Aleksandra Fedoruka.

Total
0
Shares
Related Posts
Krzysztof Badowski, partner PwC, Ewelina Niewińska z PwC, prof. Grzegorz Mazurek, rektor ALK, Beata Mońka z RASP i Paweł Zielewski z „Forbesa” dyskutowali o współczesnej kondycji przywództwa
Czytaj całość

Lider w kryzysie. Kto zdał test przywództwa podczas kryzysu COVID-19

Spośród wszystkich kryteriów, według których kapituła BrandMe CEO ocenia kandydatów do tytułu „Najsilniejszej marki osobistej w biznesie”, najważniejsza jest autentyczność prezesa. W czasach wywołanego wirusem kryzysu ta autentyczność została wystawiona na próbę. O tym, kto tę próbę przeszedł, rozmawialiśmy tuż przed finalnym głosowaniem