Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Zarządzanie w dobrym stylu. Adam i Jerzy Krzanowscy

Bracia Adam i Jerzy Krzanowscy zbudowali jedną z największych firm na światowym rynku mebli biurowych. Sukces Grupy Nowy Styl to wynik ich determinacji, otwartości na zmiany oraz zrozumienia, że biznes to przede wszystkim stojący za nim ludzie
Adam i Jerzy Krzanowscy

Zarządzanie w dobrym stylu. Adam i Jerzy Krzanowscy

Bracia Adam i Jerzy Krzanowscy zbudowali jedną z największych firm na światowym rynku mebli biurowych. Sukces Grupy Nowy Styl to wynik ich determinacji, otwartości na zmiany oraz zrozumienia, że biznes to przede wszystkim stojący za nim ludzie

Adam i Jerzy Krzanowscy
Adam i Jerzy Krzanowscy

Fot.: fot. Piotr Małecki / Redakcja Forbes 

– Chcemy być najlepsi i najwięksi – deklarował kilka lat temu na łamach „Forbesa” Adam Krzanowski, prezes i współzałożyciel Grupy Nowy Styl. I nie była to pusta deklaracja. Od ośmiu lat spółka, którą założyli z bratem w pierwszej połowie lat 90-tych nie ustaje w zagranicznych przejęciach – od niemieckich marek Grammer Office i Rohde&Grahl, przez szwajcarski Sitag, TCC w Turcji, Stylis w Dubaju po niemiecki Kusch und Co oraz, ostatni zakup, francuską Majencię.

Co do tego, że już są najlepsi, bracia nie mają wątpliwości. Z przychodami rzędu 380 mln euro, z czego zaledwie 15 proc. pochodzi z rynku polskiego, znajdują się wśród najważniejszych globalnie graczy w branży mebli biurowych. W krótkim czasie stali się nie tylko producentem z szerokim portfolio produktów do wyposażenia biur, ale przede wszystkim partnerem na każdym etapie procesu urządzania miejsca do pracy – od badania potrzeb pracowników po usługi posprzedażowe.

Przy czym Krzanowscy nie ukończyli żadnych kursów MBA. Wszystkiego nauczyli się w praktyce, podglądając bardziej zaawansowanych kooperantów i konkurentów. Kiedy zalali już krzesłami na kółkach polski rynek i zbudowali ogromne moce produkcyjne, dzięki nieograniczonemu przez kilka lat zbytowi w Rosji, zaczęli spoglądać na Zachód. Choć początkowo sprzedawali swoje meble przez sieci handlowe, wiedzieli, że najważniejsze jest budowanie własnej marki. A ponieważ niemieccy czy francuscy klienci najwyżej cenią sobie to, co lokalne i na każdym dużym rynku w Europie biznesem mebli biurowych rządzą miejscowi liderzy, bracia zaczęli rozglądać się za okazjami do przejęć.

Przez ostatnie kilka lat pokazali, że nauczyli się kupować i integrować spółki, a później przyspieszać ich rozwój. Nie ukrywają, że przejęcia nie byłyby takim sukcesem, gdyby nie zmiany, które wprowadzili w swojej firmie kilka lat wcześniej. W 2008 powstał pięcioosobowy zarząd, w którym każdy, w tym właściciele, dzielą się obowiązkami i kompetencjami.

– Wydaje mi się, że w Polsce nadal w wielu przypadkach firmy rodzinne postrzega się jako zarządzane przez jednego właściciela, który sam podejmuje większość decyzji. Jest guru. Wszyscy do niego przychodzą i pytają, co wolno, a czego nie wolno. U nas też tak kiedyś było – wszyscy przychodzili do mnie albo do Jurka. Ale żeby dalej się rozwijać, postanowiliśmy to zmienić – tłumaczył w jednym z wywiadów Adam Krzanowski.

Tę otwartość na wartość i doświadczenie innych widać też w stylu w jakim dokonują przejęć. Do podjęcia decyzji nie wystarczy im wgląd w dane finansowe. Zanim kupią kolejną spółkę, muszą spotkać się z kadrą oraz osobami prowadzącymi biznes, znającymi go od podszewki. W przypadku niemieckiego Kusch und Co zdołali nawet przekonać sprzedającą spółkę dziedziczkę rodzinnego biznesu, Ricardę Kusch, by po transakcji jeszcze przez rok nie odcinała się od firmy, wspierając ją swoją wiedzą i kontaktami w branży. Bo jak wszyscy dobrzy menedżerowie bracia Krzanowscy zdają sobie sprawę, że silne przedsiębiorstwo to przede wszystkim stojący za nim ludzie.

– Znamy się z prezesami i właścicielami wszystkich większych firm w Europie i muszę powiedzieć, że nikt nie ma takiego zespołu jak my – uważa Adam Krzanowski.Zbudowanie i utrzymanie go to ogromna, jeśli ni największa, część ich biznesowego sukcesu.

Czytaj więcej: Jak Adam i Jerzy Krzanowscy zbudowali krzesłowego potentata, Grupę Nowy Styl

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/brandme-ceo-2019-adam-i-jerzy-krzanowscy-szefowie-grupy-nowy-styl/2e3rtr2 w dniu 22/09/2019 przez Katarzynę Dębek.

Total
0
Shares
Related Posts
Laureaci II edycji BrandMe CEO
Czytaj całość

Poznaliśmy laureatów II edycji plebiscytu BrandMe CEO

Pod hasłem „Liderzy XXI wieku” odbyła się II edycja plebiscytu BrandMe CEO współorganizowanego przez magazyn „Forbes”. Kapituła miała za zadanie wyróżnić prezesów autentycznych, transparentnych, odważnych, nieoczywistych, którzy z pełną pasją realizują swoją misję. Chodziło też o liderów, którzy są przewidywalni dla swoich pracowników, a jednocześnie zaskakujący dla rynku ze swoimi pomysłami biznesowymi. Właśnie poznaliśmy laureatów tegorocznej edycji wydarzenia. To 11 osób reprezentujących 9 firm