Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis. Dobry wycisk wart miliony

Ewa Chodakowska przeszła drogę od popularnej trenerki fitnessu dla kobiet do sprawnej menedżerki, która buduje z mężem Lefterisem Kavoukisem biznesy przynoszące wielomilionowe zyski. Ich sekret? Rozumienie potrzeb społeczności i trafianie w trendy
Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis przekuli popularność „trenerki wszystkich Polek” w szereg biznesów związanych ze sportem i zdrowym stylem życia – między innymi w sklep internetowy z akcesoriami BeBio, platformę fitnessową BeActive TV, plany dietetyczne BeDiet, catering dietetyczny Be Diet Catering czy start-up spożywczy Purella. Samodzielnie albo razem ze wspólnikami stworzyli sześć firm, które w 2020 r. osiągnęły łącznie 110 mln złotych przychodu i 25 mln zł czystego zysku.

Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis. Dobry wycisk wart miliony

Ewa Chodakowska przeszła drogę od popularnej trenerki fitnessu dla kobiet do sprawnej menedżerki, która buduje z mężem Lefterisem Kavoukisem biznesy przynoszące wielomilionowe zyski. Ich sekret? Rozumienie potrzeb społeczności i trafianie w trendy

Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis przekuli popularność „trenerki wszystkich Polek” w szereg biznesów związanych ze sportem i zdrowym stylem życia – między innymi w sklep internetowy z akcesoriami BeBio, platformę fitnessową BeActive TV, plany dietetyczne BeDiet, catering dietetyczny Be Diet Catering czy start-up spożywczy Purella. Samodzielnie albo razem ze wspólnikami stworzyli sześć firm, które w 2020 r. osiągnęły łącznie 110 mln złotych przychodu i 25 mln zł czystego zysku.
Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis przekuli popularność „trenerki wszystkich Polek” w szereg biznesów związanych ze sportem i zdrowym stylem życia – między innymi w sklep internetowy z akcesoriami BeBio, platformę fitnessową BeActive TV, plany dietetyczne BeDiet, catering dietetyczny Be Diet Catering czy start-up spożywczy Purella. Samodzielnie albo razem ze wspólnikami stworzyli sześć firm, które w 2020 r. osiągnęły łącznie 110 mln złotych przychodu i 25 mln zł czystego zysku.

Fot.: Bernard Hołdys

Platforma fitnessowa BeActive TV, sklep z akcesoriami BeBio, plany dietetyczne BeDiet. A do tego kosmetyki Bebio Cosmetics, kostiumy kąpielowe Mission Swim oraz catering dietetyczny Be Diet Catering. I jeszcze Purella, szybko rosnący start-up spożywczy, który stworzył m.in. linię zdrowych przekąsek pod marką BeRAW.

Jak zbudować biznesowe imperium

W biznesowym imperium Ewy Chodakowskiej i Lefterisa Kavoukisa jest miejsce nie tylko na sport, ale również na zdrowe odżywianie, kosmetyki, żywność i modę. Jednak spoiwem dla tych wszystkich biznesów jest ich współtwórczyni – najpopularniejsza polska trenerka fitnessu, która swoimi morderczymi treningami zafundowała metamorfozę już 1,5 mln Polek. To dzięki sile marki osobistej sześć firm, które Chodakowska i Kavoukis zbudowali od podstaw sami lub które tworzą razem z innymi wspólnikami, w 2020 roku osiągnęło łącznie 110 mln złotych przychodu i 25 mln zł zysku netto.

– Nasza działalność opiera się na dwóch filarach: wsłuchiwaniu się w potrzeby kobiecej społeczności, co wymaga uważności i szybkiego reagowania na sugestie, oraz technologii. Dlatego gdy zaczęła się pandemia i wszyscy w pośpiechu przenosili się do internetu, nie musieliśmy tego robić, ponieważ już tam byliśmy. Okazaliśmy się odporni na wstrząsy – mówiła Ewa Chodakowska w niedawnej rozmowie z „Forbesem”.

Pochodząca z Sanoka bizneswoman pracuje na swój status w świecie fitnessu od ponad dekady. Wcześniej sport także był jej bliski. Jednak nie widziała w nim sposobu na życie.

– Sport był dla mnie higieną ciała i umysłu. Elementem codzienności. Ale nigdy nie myślałam, że zwiążę z nim swoje życie zawodowe. Najwyraźniej najciemniej jest pod latarnią – mówiła Chodakowska.

Po skończeniu szeregu kursów instruktorskich w Polsce i Grecji podjęła pracę w jednym z klubów w Atenach, gdzie poznała trenera personalnego Lefterisa Kavoukisa, późniejszego biznesowego i życiowego partnera. Dobrze się odnalazła w nowym zawodzie. Już rok po przeprowadzce do Grecji miała sporą bazę zaufanych klientek i zarabiała na fitnessie około 6 tys. złotych miesięcznie. Ale to jej nie wystarczyło.

Trenerka milionów Polek

W 2011 roku Chodakowska zaczęła budować swoją markę nad Wisłą – założyła fanpage na Facebooku i rozesłała autorskie plany treningowe do około 30 tys. kobiet. Błyskawicznie zaczęła zyskiwać popularność, która zmotywowała ją i Kavoukisa do przenosin do Warszawy. W 2012 roku Chodakowska miała już na koncie kilka DVD z autorskimi treningami, książkę i potężny facebookowy profil z 200 tys. fanek. A to był dopiero początek. Dziś oprócz nieźle funkcjonujących biznesów ma także 2 mln obserwujących na Facebooku i 1,9 mln fanów na Instagramie.

Kolejny cel? Sukces, jaki osiągnęła z kobietami, powtórzyć z dziećmi. Gra jest warta świeczki.

– Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie. Według World Obesity Federation do 2030 roku milion z nich będzie miało nadwagę – zauważyła Ewa Chodakowska. – Często słyszę od moich podopiecznych, że choć same przeszły metamorfozę, mają problem z namówieniem do aktywności swoich dzieci. Jeśli przyłączy się do mnie chociaż część z prawie czterech milionów osób śledzących moje media społecznościowe, być może te przerażające statystyki się nie spełnią.

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/ewa-chodakowska-i-lefteris-kavoukis-zbudowali-biznesowe-imperium/x6yc1yb w dniu 28/10/2021 przez Krzysztofa Domaradzkiego.

Total
0
Shares
Related Posts
Wojciech Kamiński– wieloletni szef spółki Maxi Zoo w Polsce. Z wykształcenia psycholog, z zamiłowania pasjonat zarządzania duży nacisk kładący na prozespołowe podejście do pracowników. Bardzo dba o to, żeby być autentycznym i prawdomównym oraz – w konsekwencji – budzić zaufanie swojego zespołu. To filozofia, która sprawdziła się w trudnym roku pandemii.
Czytaj całość

Wojciech Kamiński. Sukces długodystansowca

Dyrektor zarządzający Maxi Zoo jest z wykształcenia psychologiem i w pracy ważne są dla niego humanistyczne wartości. Pandemia utwierdziła go w przekonaniu, że jego filozofia zarządzania jest słuszna. Nie zwolnił w tym czasie żadnego pracownika
Członkowie kapituły BrandMe CEO w tym roku postanowili przyznać dodatkową nagrodę
Czytaj całość

Nauka i biznes. Nie tylko pieniądze

Drugie posiedzenie kapituły tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO przyniosło pewien zwrot. Obok dyskusji nad kandydaturami, które już wpłynęły, pojawiła się propozycja, by przyznać dodatkowe wyróżnienie. Chodzi o podkreślenie wagi, jaką dla biznesu ma nauka
Beata Mońka, prof. Piotr Zielonka, Olga Grygier-Siddons, Adam Krasoń, prof. Grzegorz Mazurek, Małgorzata Bieniaszewska, Ewelina Niewińska, Krzysztof Badowski, Dominika Bettman, Maciej Panek i Paweł Zielewski dyskutowali na temat kryteriów tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO
Czytaj całość

Odwaga lidera w trudnych czasach

Nie wszyscy liderzy biznesu w ostatnich miesiącach stanęli na wysokości zadania. Ale w ramach BrandMe CEO, zresztą już po raz czwarty, chcemy wyróżnić tych, o których śmiało możemy mówić „lider” lub „przywódca” zarówno w dobrych, jak i złych czasach. Pierwsze posiedzenie kapituły tegorocznej edycji plebiscytu przyniosło zmianę kryteriów oraz kilka kontrowersyjnych refleksji...
Nie jest łatwo mądrze wspierać potrzebujących. Hannes Schmid opowiedział gościom gali BrandMe CEO, jak on do tego podchodzi
Czytaj całość

Hannes Schmid. Artysta uczy filantropii

Fotografował gwiazdy rocka i modelki, ale to okaleczona dziewczynka okazała się najważniejsza. Sztuka zawiodła go do świata, który wypełnia dzisiaj jego życie. W Kambodży stworzył wioskę, która pomaga rodzinom ze slumsów wydobyć się z nędzy i poniżenia. O tym, jak skutecznie pomagać, Hannes Schmid opowiedział gościom gali BrandMe CEO