Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Konferencja BrandMe CEO. Nowe otwarcie

Pandemia wywróciła stolik, przy którym siedzieli liderzy, nie tylko podrywając ich z krzeseł, ale wręcz zmuszając do biegu za szybko zmieniającymi się trendami w gospodarce. Rozmawialiśmy o tym na konferencji BrandMe CEO
Od lewej: Beata Mońka, business partner BPS, RASP, Adam Krasoń, prezes PwC Polska, Beata Kozłow­ska-Chyła, prezes PZU, Wojciech Kamiń­ski, członek zarządu Maxi Zoo, Beata Osiecka, prezes Kinnarps Polska, Lefteris Kavoukis, prezes Bebio, Ewa Chodakow­ska, wiceprezes Bebio, Sobiesław Zasada, założyciel i główny udziałowiec Grupy Kapitałowej Sobiesław Zasada, Marcin Grzymkowski, twórca i członek rady nadzorczej eobuwie.pl, Wojciech Wolny, prezes Euvic, Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche, i Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”

Konferencja BrandMe CEO. Nowe otwarcie

Pandemia wywróciła stolik, przy którym siedzieli liderzy, nie tylko podrywając ich z krzeseł, ale wręcz zmuszając do biegu za szybko zmieniającymi się trendami w gospodarce. Rozmawialiśmy o tym na konferencji BrandMe CEO

Od lewej: Beata Mońka, business partner BPS, RASP, Adam Krasoń, prezes PwC Polska, Beata Kozłow­ska-Chyła, prezes PZU, Wojciech Kamiń­ski, członek zarządu Maxi Zoo, Beata Osiecka, prezes Kinnarps Polska, Lefteris Kavoukis, prezes Bebio, Ewa Chodakow­ska, wiceprezes Bebio, Sobiesław Zasada, założyciel i główny udziałowiec Grupy Kapitałowej Sobiesław Zasada, Marcin Grzymkowski, twórca i członek rady nadzorczej eobuwie.pl, Wojciech Wolny, prezes Euvic, Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche, i Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”
Od lewej: Beata Mońka, business partner BPS, RASP, Adam Krasoń, prezes PwC Polska, Beata Kozłow­ska-Chyła, prezes PZU, Wojciech Kamiń­ski, członek zarządu Maxi Zoo, Beata Osiecka, prezes Kinnarps Polska, Lefteris Kavoukis, prezes Bebio, Ewa Chodakow­ska, wiceprezes Bebio, Sobiesław Zasada, założyciel i główny udziałowiec Grupy Kapitałowej Sobiesław Zasada, Marcin Grzymkowski, twórca i członek rady nadzorczej eobuwie.pl, Wojciech Wolny, prezes Euvic, Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche, i Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”

Fot.: Materiały prasowe 

– To nagroda wyjątkowa, bo nie za wyniki finansowe, nie za wielkość aktywów, nie za ponadprzeciętne stopy zwrotu z inwestycji, ale za wartości, którymi kierujemy się w naszym życiu. Nagroda za standardy biznesowe, które stosujemy, i za szeroko rozumiane wartości etyki biznesu – tak wyróżnienie w plebiscycie BrandMe CEO skomentowała Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU i jej aktualna laureatka.

 

Tegoroczna, czwarta już edycja konferencji BrandMe CEO, organizowana we współpracy z PwC, odbyła się 28 września br. pod hasłem „Reinvent your leadership” (wymyśl na nowo swoje przywództwo) i poprzez panele dyskusyjne oraz inspirujące wystąpienia gości specjalnych miała zachęcić obecnych na niej liderów do przemyślenia i transformacji swojego modelu przywództwa pod kątem zmieniającej się rzeczywistości.

– Spotkaliśmy się dziś po to, aby się wzajemnie inspirować, czasem przekuć bańkę, w którą wpadamy. Dziś będziemy rozmawiać o tym, jak liderzy stawiają czoła przeciwnościom, kiedy trzeba pomóc innym ludziom – powitała zebranych Beata Mońka, business partner BPS, RASP.

W trakcie uroczystego otwarcia Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju, przypomniał, że BrandMe CEO jest unikalną okazją do wymiany doświadczeń, którymi ciężko się dzielić na typowych konferencjach.

– Cieszę się, że hasłem tegorocznego spotkania jest „Reinvent your leadership”, bo ostatnie dwa lata pokazały, że styl przywództwa musi się zmieniać, i to bardzo szybko, i być może to nie tyle sam efekt pandemii, ile trendów, które zmieniają gospodarkę i życie społeczne – dodał.

Punktem kulminacyjnym programu konferencji było wręczenie statuetek BrandMe CEO tym liderom, którzy są prawdziwi w swoim przywództwie, koncentrują się na ludziach i wartościach, promując: uczciwość, transparentność, współpracę i osiąganie wyników w etycznym wymiarze. Członkowie kapituły, którymi byli laureaci poprzedniej edycji plebiscytu, taką mieszankę cech dostrzegli w dziewięciu z 364 kandydatów.

Tematem jednego z paneli był health branding jako sposób na przyciągnięcie do organizacji najwartościowszych ludzi. Panel prowadziła Katarzyna Dębek (na zdj. pierwsza od lewej), zastępca redaktora naczelnego „Forbesa”
Tematem jednego z paneli był health branding jako sposób na przyciągnięcie do organizacji najwartościowszych ludzi. Panel prowadziła Katarzyna Dębek (na zdj. pierwsza od lewej), zastępca redaktora naczelnego „Forbesa”

Fot.: Materiały prasowe

Laureatami BrandMeCEO 2021 zostali: Rafał Brzoska, prezes GK Integer.pl, Sobiesław Zasada, założyciel i główny udziałowiec Grupy Kapitałowej Sobiesław Zasada, Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis – wiceprezes i prezes Bebio, Marcin Grzymkowski, twórca i członek rady nadzorczej eobuwie.pl, Wojciech Kamiński, członek zarządu Maxi Zoo, Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU, Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche, Wojciech Wolny, prezes Euvic, i Beata Osiecka, prezes Kinnarps Polska.

Odbierając nagrodę, laureaci dziękowali nie tylko kapitule, ale i swoim pracownikom, bez których, jak mówiła Beata Osiecka, bycie liderem traci sens. Wojciech Kamiński z Maxi Zoo dodał, że ta nagroda jest dla niego o tyle istotna, że wiąże się z wartościami, które są mu bardzo bliskie, czyli z byciem autentycznym liderem, zawsze koło ludzi. A Wojciech Wolny z firmy Euvic zażyczył sobie, aby go rozliczyć z tego wyróżnienia za 10 lat. Z kolei Rafał Brzoska, twórca m.in. paczkomatów InPost, przytoczył ogłoszone w tym dniu wyniki badania Gemius, z których wynikało, że dla 81 proc. Polaków pierwszym wyborem w usługach pocztowych są paczkomaty InPost.

– Tych ostatnich dwadzieścia kilka lat to była wielka przygoda – budowanie firmy, która postawiła sobie jeden cel: dostarczać klientom końcowym najlepsze możliwe doświadczenia klienckie – mówił Rafał Brzoska.

Tegoroczną edycję zdominowały zagadnienia związane z demokratyzacją przywództwa, globalnymi wyzwaniami liderów i kryzysami, które wpływają na sposób zarządzania ludźmi i firmami. Pierwszy temat pojawił się w trakcie panelu: „POWER TO PEOPLE: Czym powinna być demokratyzacja przywództwa?”.

– Demokratyczny styl przywództwa to dzielenie się, przewodzenie z ludźmi, a nie tylko ludźmi, umożliwianie im czegoś. Definicja odnosi się generalnie do ludzi – to ogromna różnica, czy wolisz wydawać polecenia, czy dzielić odpowiedzialność i nawigować razem z nimi – mówił Bartosz Skwarczek, założyciel G2A. A Mark Dekan, prezes RAS Polska, dodał:

– Chodzi o to, żeby mieć zaufanie do ludzi, zadawać pytania raczej, niż dawać polecenia, angażować i włączać pracowników w procesy. Covid pokazał, że autorytarny styl zarządzania prowadzi donikąd: menedżerowie zbliżyli się dużo bardziej do swoich ludzi, słuchając ich obaw, poznając ich prywatne życie. To wszystko będzie miało wpływ na to, jak dalej będziemy prowadzić firmy, bo środowisko pracy nie będzie już takie samo – skwitował.

– Ludzie zostali zmuszeni do używania narzędzi i technologii, wobec których byli czasem niechętni. Oczywiście to nie zastąpi ludzkiego kontaktu, ale jest bardziej efektywne. Większość naszych pracowników chce pracować w modelu hybrydowym. To nasza nowa rzeczywistość, bo ludzki umysł, raz na coś otwarty, nigdy nie wraca do poprzedniego „wymiaru” – mówił Skwarczek.

Wątek nowego modelu pracy uzupełnił Mark Dekan, mówiąc, że jednym z większych wyzwań współczesnego lidera będzie takie zorganizowanie pracy, aby uwzględniała ona wszystkie nowe potrzeby.

Ponieważ konsekwencją pandemii była przyspieszona cyfryzacja i rozwój nowych technologii, w tym także AI, uczestnicy panelu „Sztuczna inteligencja nie robi błędów pod wpływem emocji, czy i kiedy algorytmy zastąpią prezesów firmy?” zastanawiali się, czy brak okazywanych emocji to zaleta, czy raczej wada lidera.

– Proces zastępowania ludzi maszynami postępuje. Każdego dnia mamy kontakt z robotami, AI, nawet sobie tego nie uświadamiając. Czy możemy mówić o zastępowaniu przez sztuczną inteligencję liderów nie w kategorii „czy”, ale „kiedy”? – pytał Paweł Zielewski, redaktor naczelny miesięcznika „Forbes”.

Małgorzata Bieniaszewska, właścicielka MB Pneumatyka i członkini tegorocznej kapituły, przyznała, że dla niej pomysł zastępowania CEO sztuczną inteligencją to abstrakcja, tym bardziej że ona sama jest fanką zarządzania skoncentrowanego na ludziach. Mniej obaw miał tu

Mark Loughran, dyrektor generalny Microsoft w Polsce, mówiąc, że AI i Big Data już dziś usprawniają procesy podejmowania decyzji tam, gdzie w grę wchodzą duże ilości danych do przeanalizowania. Jego zdaniem emocje nie są wadą lidera, bo to właśnie one sprawiają, że robi coś z pasją i ma świetną wydajność. Natomiast Szymon Fiedorowicz, CEO SmartKey, przypomniał, że sztuczna inteligencja, aby była efektywna, musi zostać „nakarmiona” danymi, a na razie wciąż brakuje standardów komunikacyjnych między różnymi zbiorami danych.

Mark Dekan, prezes RASP, opowiadał w czasie jednej z debat o tym, jak zmienia się model pracy
Mark Dekan, prezes RASP, opowiadał w czasie jednej z debat o tym, jak zmienia się model pracy

Fot.: Materiały prasowe

– Mogę sobie wyobrazić, że AI zastąpi CEO w prostym biznesie, ale raczej nie tam, gdzie w grę wchodzi kreatywność – dodał.

Podczas konferencji nie zabrakło też tematów związanych z wpływem pandemii na obszar inwestowania, dlatego w trakcie panelu „Inwestycje w nowe trendy” dyskutowano o tym, czym jest tokenizacja i czy wciąż warto inwestować w sztukę. Juliusz Windorbski, prezes DESA Unicum, zaskoczył swoich rozmówców informacją, że krzywa wzrostowa na rynku sztuki z ostatnich czterech lat pokazuje, że te inwestycje mogą być bajeczne na poziomie zwrotów – a to dopiero początek, bo rynek się rozpędza.

– Te wzrosty momentami i nas niepokoją, bo zastanawiamy się, czy pewne rzeczy nie dzieją się za szybko. W końcu to rynek zależny od popytu, ale jeszcze bardziej od podaży, bo tych rzeczy nie przybywa – mówił.

Ale podczas gdy jedne zjawiska się nasilają, równolegle pojawiają się całkiem nowe, jak tokenizacja. Maciej Nowak, założyciel Grupy Etna, jako przykład nowego trendu podał wspólny projekt warszawskiej giełdy i platformy crowdfundingowej Raismana, które uruchomiły pierwszą inicjatywę w ramach Private Market. W efekcie producenci gier będą mogli pozyskać kapitał na rozwój nowych tytułów.

– Projekt umożliwia zainwestowanie w tokeny, aby mieć udział w przyszłych zyskach z gry. Nie chodzi więc o inwestowanie w całą spółkę notowaną na NewConnect, ale w konkretny projekt – w tym przypadku w grę. Będziemy też świadkami tokenizacji różnych innych aktywów, których dziś o to nie podejrzewamy – klarował.

Obecni na Gali liderzy dyskutowali również o tym, jak kryzysy wpływają na zmianę stylu przywództwa.

– Czy poczułam, że tracę kontrolę? Myślę, że my, liderzy, powinniśmy być przygotowani na radzenie sobie w trudnych momentach. Jak kapitan statku, który gdy jest ładna pogoda i nie ma fali, praktycznie nie jest potrzebny. Sam kryzys nie zmienił mojego sposobu zarządzania i nie powinien zmieniać jego fundamentu. Zmienił za to zachowania i wyzwania, warstwy zewnętrzne, a to, co głęboko, zostało takie samo – mówiła Beata Osiecka z Kinnarps Polska.

Nie mogło oczywiście zabraknąć tematów związanych z nowym podejściem do zdrowia, dlatego Joanna Bensz, prezes Longevity Center, podzieliła się spostrzeżeniem, że w pandemii pracodawcy zauważyli, że zdrowie jest częścią codziennego życia.

– Pojawiło się holistyczne, my to nazywamy: zrównoważone podejście do zdrowia. Pracodawcy spostrzegli, że bycie zdrowym oznacza bycie bardziej efektywnym – mówiła.

Kapituła BrandMe CEO przyznała wspólną nagrodę duetowi w życiu i pracy: Ewie Chodakowskiej i Lefterisowi Kavoukisowi z Bebio
Kapituła BrandMe CEO przyznała wspólną nagrodę duetowi w życiu i pracy: Ewie Chodakowskiej i Lefterisowi Kavoukisowi z Bebio

Fot.: Materiały prasowe

Z kolei Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis opowiedzieli o tym, w jaki sposób rozwinął się ich biznes w oparciu o zasadę „słuchamy i reagujemy”.

– Od tworzenia programów treningowych dla kobiet przeszliśmy do platformy fitnessowej z około 80 tys. subskrybentów miesięcznie – opowiadała trenerka. A jej mąż, Lefteris Kavoukis, przekonywał, że warto inwestować w zdrowy tryb życia pracowników, bo to oznacza ich lepszą produktywność.

W trakcie konferencji BrandMe CEO wystąpili też goście specjalni. Ekonomista i były minister finansów prof. Grzegorz Kołodko twierdził, że wszystkie problemy są rozwiązywalne – co nie znaczy, że będą rozwiązane.

– Do tego trzeba mieć wizję, a nie iluzję, strategię – sformułować właściwie cele. A to, dokąd zmierzasz, zależy od tego, jak mierzysz. Dlatego trzeba sobie zadawać pytanie, o co walczymy, jaki jest cel naszej pracy. Ten cel, dobrze sformułowany, pokaże, czy jesteśmy na dobrej drodze – dodał.

Paula Januszkiewicz z CQURE, światowa ekspertka w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, opowiedziała o pułapkach, jakie zastawiają dziś na biznes hakerzy, oraz o cyfrowej odpowiedzialności liderów.

Paula Januszkiewicz, CEO CQURE, światowa ekspertka w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, przestrzegała przed pułapkami zastawianymi przez hakerów
Paula Januszkiewicz, CEO CQURE, światowa ekspertka w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, przestrzegała przed pułapkami zastawianymi przez hakerów

Fot.: Materiały prasowe

Z kolei dr Maciej Kawecki z Instytutu Lema przestrzegał przed dezinformacją w internecie.

– Dlatego tak wielka odpowiedzialność ciąży na tych, którzy kreują przekazy, zarządzają działami marketingu. Żeby w tej całej dezinformacji, która jest w jakimś sensie naturalna, i w tym braku pełnej prawdy, w milczeniu o pewnych faktach, nie przekraczać pewnej granicy – mówił.

Corinne Klajda, prezes Accord Group Polska, opowiedziała o tym, dlaczego postanowiła przebiec jeden z najcięższych maratonów na świecie – 4 Deserts Run 250 km, a Hannes Schmid, światowej sławy fotograf i założyciel fundacji Smiling Gecko, przybliżył obecnym szczegóły swojej działalności dobroczynnej w azjatyckich krajach, takich jak Kambodża.

Kolejna, piąta już edycja konferencji BrandMe CEO odbędzie się we wrześniu 2022 roku.

BrandMe CEO to plebiscyt magazynu „Forbes”, w którym specjalna kapituła wyłania wyjątkowych i autentycznych liderów biznesu. Jej wyjątkowość polega na fakcie, że w tym gronie znajdziemy m.in. laureatów z poprzedniej edycji.

Mark Dekan, prezes RASP, opowiadał w czasie jednej z debat o tym, jak zmienia się model pracy
Mark Dekan, Prezes RASP podczas panelu na konferencji BRANDME CEO 2021

W tym roku spotkaliśmy się 28 września w restauracji Belvedere w warszawskich Łazienkach Królewskich. Specjalną konferencję podsumowującą IV edycję plebiscytu BrandMe CEO otworzyli Paweł Zielewski, redaktor naczelny magazynu „Forbes” i Beata Mońka, business partner BPS, RASP. Jako pierwszy zabrał głos Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju, a jednym z pierwszych występujących był prof. Grzegorz Kołodko.

Prof Grzegorz Kołodko - 'Globalne wyzwania i przywództwo na nowe czasy'
Prof Grzegorz Kołodko – ‘Globalne wyzwania i przywództwo na nowe czasy’

Zaproszeni liderzy biznesu w ramach paneli dyskusyjnych debatowali na temat zmian, jakie objęły przywództwo, zarządzanie i firmy w poprzednim roku. W tym kontekście nie dziwi więc hasło przewodnie tegorocznego wydarzenia – „Reinvent your leadership”. O szczegółach wkrótce więcej przeczytają Państwo w magazynie „Forbes” i w portalu Forbes.pl.

Paweł Borys, Prezes PFR podczas uroczystego otwarcia Konferencji BRANDME CEO 2021
Paweł Borys, Prezes PFR podczas uroczystego otwarcia Konferencji BRANDME CEO 2021

Już tradycyjnie najważniejszym momentem konferencji było przyznanie wyróżnień dla liderów biznesu za rok 2021. Zmniejszeniu uległa liczba kryteriów, w oparciu o które kapituła podjęła ostateczne decyzje w trakcie swoich obrad.

Beata Mońka, Małgorzata Bieniaszewska, Mark Loughran, Jarosław Królewski, Szymon Fiedorowicz, Paweł
Beata Mońka, Małgorzata Bieniaszewska, Mark Loughran, Jarosław Królewski, Szymon Fiedorowicz, Paweł

Kryteria oceny autentycznego przywódcy BrandMe CEO 2021

· Autentyczność i spójność lidera;

· Odwaga w podejmowaniu ryzyka;

· Dialog – komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna z zespołami;

· Siła wpływu reputacji i działań prezesa na wzrost zaufania i wartości firmy, którą zarządza;

· Strategia zarządzania i jej efekty;

· Lider jako promotor i wychowawca następców;

· Misyjność i odpowiedzialność.

Laureaci BrandMe CEO 2021

Decyzją kapituły, laureatami plebiscytu BrandMe CEO w 2021 roku zostali:

Rafał Brzoska (Grupa InPost)

Rafał Brzoska - InPost
Rafał Brzoska – InPost

Na drzwiach swojego gabinetu umieścił napis „Jeśli wszystko jest pod kontrolą, to znaczy, że jedziesz zbyt wolno”. Jest jednym z najbardziej kolorowych i znanych polskich biznesmanów. Swoimi decyzjami niejednokrotnie udowodnił, ze nie brakuje mu biznesowej odwagi. Rzucił rękawicę pocztowemu monopoliście. Chociaż wielokrotnie wzbudzał ogromne kontrowersje i zaliczał potknięcia, to dzięki silnej osobowości, w którą jego zespół pokłada wiarę, wstawał i szedł dalej. W 2021 roku InPost zadebiutował na giełdzie w Amsterdamie, a sam Rafał Brzoska zaliczył największy skok w swojej karierze, zajmując 7. miejsce na liście najbogatszych Polaków magazynu „Forbes” i trafiając na listę najbogatszych ludzi świata.

Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis

Kapituła BrandMe CEO przyznała wspólną nagrodę duetowi w życiu i pracy: Ewie Chodakowskiej i Lefterisowi Kavoukisowi z Bebio
Ewa Chodakowska, Lefteris Kavoukis

Słysząc hasło „trenerka wszystkich Polek” przed oczami niejako automatycznie staje obraz Ewy Chodakowskiej. Sześć lat temu znalazła się na trzecim miejscu Rankingu 50 najbardziej wpływowych Polek. Podniosła z kanap połowę Polaków i zainspirowała do dbania o siebie. Pokazała, że można żyć inaczej, a dziś namawia rodziców, by zadbali także o swoje dzieci. Razem z mężem Lefterisem Kavoukis tworzą zgodny, przedsiębiorczy duet, który z pewnością jeszcze nas wszystkich zaskoczy.

Władysław Grochowski (Grupa Arche)

Władysław Grochowski - Arche
Władysław Grochowski – Arche

Pasjonat malarstwa fotografii i ogrodnictwa. W biznesie wylądował przez przypadek, ale nie przez przypadek stoi na czele jednej z bardziej oryginalnych grup deweloperskich w Polsce z niecodziennym modelem biznesowym. Specjalista od niecodziennych projektów, o którym mówi się, że siłę biznesu buduje w oparciu o odwagę, intuicje i zaufanie do ludzi. Mówią o nim, że jest oazą spokoju i trudno go wyprowadzić z równowagi.

Marcin Grzymkowski (eobuwie)

Marcin Grzymkowski - eobuwie
Marcin Grzymkowski – eobuwie

Wielomiliardowy dziś biznes rozpoczął na zapleczu niewielkiego sklepiku swoich rodziców, w dodatku za pożyczone od nich 10 tys. zł. Tytan pracy zarażający ambicjami, błyskawicznie stworzył największy polski sklep internetowy z butami. Gdy przeczytał o tym inny obuwniczy rekin, sklep ten kupił, zostawiając jednocześnie naszemu bohaterowi wolną rękę w rozwoju stworzonego przez niego biznesu.

Wojciech Kamiński (Maxi ZOO)

Wojciech Kamiński - Maxi ZOO
Wojciech Kamiński – Maxi ZOO

Na początku kryzysu pandemicznego w jednym z wywiadów wyrażał obawy związane z negatywnymi skutkami pandemii dla całej branży artykułów dla zwierząt. Ale już wtedy oznajmił, że jego osobistym i nadrzędnym celem jest zapewnienie wszystkim pracownikom stabilnego zatrudnienia. I słowa dotrzymał. A pandemia nie przekreśliła naszej miłości do zwierząt, co miało wpływ na dalszy rozwój sieci sklepów Maxi ZOO.

Beata Kozłowska-Chyła (PZU)

Beata Kozłowska-Chyła , PZU
Beata Kozłowska-Chyła , PZU

To nie czas na szefów skupionych tylko na arkuszach, targetach, optymalizacji i zysku, ale takich, którzy nie boją się odważnych decyzji i biorą za nie odpowiedzialność, a swój autorytet budują na uniwersalnych wartościach” – mówiła niedawno w rozmowie z magazynem „Forbes”. Dr hab. nauk prawnych, nauczyciel akademicki na Uniwersytecie Warszawskim, specjalistka w zakresie prawa handlowego, ale przede wszystkim czynna menedżer, doskonale poruszająca się po meandrach rynku ubezpieczeniowego.

Beata Osiecka (Kinnarps Polska)

Beata Osiecka - Kinnarps Polska
Beata Osiecka – Kinnarps Polska

„Moją największą siłą jest umiejętność pracy w zespole, angażowanie ludzi do stawiania ze mną czoła wyzwaniom każdego dnia” – mówiła w jednym z wywiadów. I robi to bardzo skutecznie, bo od 21 lat stoi na czele tej samej, wciąż rozwijającej się firmy. Absolwentka handlu zagranicznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, dyrektor zarządzająca i prezes zarządu polskiej spółki córki szwedzkiego koncernu Kinnarps. Jest osobą odważną, zdeterminowaną na osiąganie celów (co jest możliwe tylko z lojalnym zespołem). Jej ludzie mówią o niej: „szefowa, dla której chce się pracować”.

Wojciech Wolny (Euvic)

Wojciech Wolny - Euvic
Wojciech Wolny – Euvic

Był przekonany, że urodził się motocyklistą. Ale jego mama (miał wówczas 10 lat), nie zgodziła się na zakup nawet motorynki, mówiąc, że na to trzeba zapracować. Tę anegdotę przytoczył w niedawnym wywiadzie dla magazynu „Forbes”. Radę mamy wziął sobie jednak do serca. Przez lata – trochę na uboczu i bez szukania rozgłosu – na fundamentach niewielkiego gliwickiego software house stworzył federację firm informatycznych, a następnie przy jej pomocy zaczął skutecznie konsolidować rynek IT. Dziś należąca do niego Grupa Euvic mierzy w miliard złotych przychodu.

Sobiesław Zasada (Grupa Zasada)

Sobiesław Zasada - Grupa Zasada
Sobiesław Zasada – Grupa Zasada

Legenda polskich rajdów samochodowych. Trzykrotnie zdobywał tytuł mistrza Europy w rajdach i trzy razy był wicemistrzem w tej dyscyplinie. Wygrywał z najlepszymi zawodnikami w historii, a pasmo zwycięstw przeniósł do biznesu, który był lustrzanym odbiciem jego sportowej pasji. Założył Grupę Zasada (do dzisiaj jest jej głównym udziałowcem). W 2021 r. szacunek nie tylko sportowego świata zyskał startując jako najstarszy zawodnik w historii w jednym z najtrudniejszych rajdów – Rajdzie Safari.

Kapituła BrandMe CEO

IV edycji plebiscytu BrandMe CEO nie byłoby bez obrad i decyzji naszej kapituły. W jej skład weszli m.in. laureaci III edycji, przedstawiciele świata nauki, PwC Polska (naszego partnera):

· Małgorzata Bieniaszewska (prezes MB Pneumatyka),

· Dominika Bettman (CEO Siemens Polska),

· Zbigniew Jagiełło (prezes PKO BP),

· Michał Mierzejewski (prezes Philip Morris Polska),

· Maciej Panek (CEO PANEK),

· Bartosz Skwarczek (prezes G2A),

· Olga Grygier-Siddons (business advisor i mentor),

· Adam Krasoń (prezes PWC Polska);

· Ewelina Niewińska (PwC Polska),

· Krzysztof Badowski (PwC Polska);

· Prof. ALK dr hab. Grzegorz Mazurek (rektor Akademii Leona Koźmińskiego);

· Prof. Piotr Zielonka (SGGW);

· Paweł Zielewski (redaktor naczelny magazynu „Forbes”);

· Beata Mońka (business partner BPS, RASP).

 

Juliusz Windorbski, Zbigniew Jagiełło, Mateusz Wcześniak, Maciej Nowak, Paweł Zielewski
Juliusz Windorbski, Zbigniew Jagiełło, Mateusz Wcześniak, Maciej Nowak, Paweł Zielewski

Artykuły opublikowane na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/pandemia-zmusila-liderow-do-zmian-konferencja-brandme-ceo/6jx8s2d w dniu 28/10/2021 oraz https://www.forbes.pl/wiadomosci/brandme-ceo-2021-laureaci-plebiscytu/znz2nq1 w dniu 23/10/2021 

Total
0
Shares
Related Posts
Rafał Brzoska, twórca InPostu – zaczynał budować biznes jeszcze na studiach, tworząc firmę roznoszącą ulotki. Tak powstał Integer, który w 2006 r. pozwolił Rafałowi Brzosce na budowę sieci paczkomatów InPost. W kolejnych latach firma zaczęła świadczyć też usługi konkurencyjne dla Poczty Polskiej oraz zadebiutowała na GPW. Pogrążona w kryzysie, w 2017 r. została przejęta przez fundusz Advent. Do biznesowej ekstraklasy weszła, debiutując w ubiegłym roku na holenderskiej giełdzie.
Czytaj całość

Rafał Brzoska. Biznesowa kariera w amerykańskim stylu

Na drzwiach swojego gabinetu umieścił napis: „Jeśli wszystko jest pod kontrolą, to znaczy, że jedziesz zbyt wolno”. On sam od lat nie ściąga nogi z gazu. Twórca InPostu niejednokrotnie udowodnił, że nie brakuje mu biznesowej odwagi. I chociaż wzbudzał kontrowersje i zaliczał potknięcia, to zawsze podnosił się i pędził dale
Od lewej: Beata Mońka - business partner BPS, RASP, podkreśla, że przywództwo nie ma ani narodowości, ani tym bardziej płci; Tomasz Suchański - prezes Żabka Polska, zachęca firmy do zrobienia audytu w obszarze równości. To dopiero daje prawdziwy obraz firmy; Dominika Bettman - prezeska Siemens Polska, uważa, że działania równościowe i włączające stwarzają kobietom szanse
Czytaj całość

Przywództwo, które wywiera wpływ. Jak liderzy odnaleźli się w czasie pandemii koronawirusa

Udział liderów w codziennym życiu współpracowników w ostatnich miesiącach zdecydowanie wzrósł. Pytanie „jak się masz” nabrało nowego znaczenia i przestało być wyłącznie kurtuazją. Pandemia i rzeczywistość new normal mogą być katalizatorem zmian nie tylko w modelu przywództwa i samej pracy, ale także w przypadku równości kobiet i mężczyzn w biznesi
Mark Loughran, dyrektor generalny Microsoft w Polsce, i Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP, zgadzają się, że tęsknimy za spotkaniami i kontaktem ze współpracownikami, a w przyszłości chętnie wrócimy do biur
Czytaj całość

Empatia lidera pobudza kreatywność

Prawo do błędu, urlop od wypalenia zawodowego, burze mózgów online, samodyscyplina w trakcie wideokonferencji, a nawet medycyna w wersji 2.0. Mimo kłopotów firmy i gospodarka w ostatnim czasie zyskały cyfrowy impuls rozwoju. Jednocześnie covidowa rzeczywistość postawiła przed nami nowe wyzwania. Trochę też zaczynamy tęsknić za biurami. I za sobą nawzajem
Od lewej: Książę Michael von Liechtenstein, założyciel Geopolitical Intelligence Services, chce, by szefowie inspirowali współpracowników; Beata Mońka, business partner BPS, RASP, podkreśla, że przywództwo niezmiennie musi opierać się na wartościach; Dr Mario Martinez, neuropsycholog kliniczny, mówi, że najlepszą organizacją na świecie jest system immunologiczny
Czytaj całość

Inspirujące przywództwo na czas kryzysu

Liderzy biznesu wydają się rozdarci między tym, co tu i teraz, a tym, co dopiero może się wydarzyć. Wspólnie ze swoimi współpracownikami szukają bezpiecznych przystani, chociaż to właśnie zmienność w drugim roku pandemii jest jedną z nielicznych stałych wypadkowych. Na to wszystko nakładają się ewolucja modeli zarządzania, nadmiar kapitału na rynku oraz rosnące nierówności