Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Dominika Bettman – liderka zaangażowania. Laureat BrandMe CEO

W biznesie liczy się nie tylko osiąganie zysku, ale też styl, w jakim do tego zysku się dochodzi. Dominika Bettman, prezeska Siemens Polska, chce robić to w sposób odpowiedzialny społecznie, propagując przy okazji idee różnorodności oraz zrównoważonego rozwoju
- Zakres pandemii jest tak duży, że tylko wspólnymi siłami jesteśmy w stanie ratować nas przed wielkim kosztem ludzkiego zdrowia i życia - mówi Dominika Bettman, prezeska Siemens Polska

Dominika Bettman – liderka zaangażowania. Laureat BrandMe CEO

W biznesie liczy się nie tylko osiąganie zysku, ale też styl, w jakim do tego zysku się dochodzi. Dominika Bettman, prezeska Siemens Polska, chce robić to w sposób odpowiedzialny społecznie, propagując przy okazji idee różnorodności oraz zrównoważonego rozwoju

- Zakres pandemii jest tak duży, że tylko wspólnymi siłami jesteśmy w stanie ratować nas przed wielkim kosztem ludzkiego zdrowia i życia - mówi Dominika Bettman, prezeska Siemens Polska
– Zakres pandemii jest tak duży, że tylko wspólnymi siłami jesteśmy w stanie ratować nas przed wielkim kosztem ludzkiego zdrowia i życia – mówi Dominika Bettman, prezeska Siemens Polska

Fot.: Materiały prasowe 

O zysku mówiliśmy latami, a teraz następuje zmiana paradygmatów. W makroekonomii dotyczy to odejścia od dążenia do nieustannego wzrostu na rzecz rozwoju zrównoważonego, który nie pogłębia różnic, tylko je wyrównuje – uważa Dominika Bettman, prezeska zarządu Siemens Polska. Ona sama walczy o to, by tak myśleli nie tylko pracownicy jej koncernu, ale też liderzy innych firm w Polsce.

Liderzy XXI wieku

Orędowniczka etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu oraz różnorodności – w tym zwiększenia udziału młodych w działaniu przedsiębiorstw i w życiu publicznym oraz aktywności kobiet w gospodarce. Ekonomistka z wykształcenia, humanistka z natury. W karierze zawodowej od lat przewodzi na froncie wysokich technologii oraz transformacji cyfrowej. Nie jest typem liderki technokratki, skupionej wyłącznie na celach biznesowych. Chętnie dzieli się doświadczeniami i walczy o idee, w które wierzy. Dlatego aktywnie uczestniczy w debacie publicznej na temat digitalizacji, przewodniczy Radzie Odpowiedzialnego Przywództwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz bierze udział w inicjatywach prokobiecych.

– Uważam, że przede wszystkim należy mówić o faktach. Czyli o nierównościach i dysproporcjach w biznesie. Jest nas tu obiektywnie mniej, a chcemy mieć świat równych szans i równych płac. Chcemy, aby najważniejsze były kompetencje, a nie płeć. W społeczeństwie, kulturze, w samych kobietach jest mnóstwo barier, są ograniczenia wynikające z braku wzorców. Trzeba więc pokazywać, jak jest, a jak mogłoby być – mówiła w jednym z wywiadów.

Sama jako skuteczna i zaangażowana liderka takie wzorce tworzy. Zarówno na stanowisku szefowej polskiego oddziału znanego koncernu technologicznego, jak i moderując wspólne działania środowiska biznesowego w Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”. Pod jej przewodnictwem Siemens Polska szybko odpowiedział na wyzwania postawione przez pandemię. Firma zaangażowała się w koalicję przedsiębiorstw na rzecz zwiększenia możliwości wykorzystania testów na obecność koronawirusa przez Warsaw Genomics i błyskawicznie wdrożyła nowe metody pracy, w tym w formie zdalnej.

– Dla nas jako liderów mówiących o odpowiedzialnym biznesie przyszedł czas sprawdzenia. Teraz działania na rzecz społeczeństwa, na rzecz wspólnoty lokalnej, na rzecz sąsiedztwa, są ważniejsze niż kiedykolwiek do tej pory, a zakres pandemii jest tak duży, że tylko wspólnymi działaniami jesteśmy w stanie przeciwdziałać tym negatywnym skutkom i ratować nas przed wielkim kosztem ludzkiego zdrowia i życia – uważa Bettman.

Ona egzamin z przywódczej dojrzałości i odpowiedzialności zdała już niejednokrotnie.

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/dominika-bettman-jak-buduje-zaangazowanie-cele-i-wyzwania/nccjrjk  w dniu 08/10/2020 przez Aleksandrę Szpak.

Total
0
Shares
Related Posts
Beata Mońka, Business Partner, BPS, RASP, mówiła, że podstawowe kryterium dotyczy tego, jak liderzy radzą sobie w kryzysie. Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”, stwierdził, że w tym roku kapituła nie będzie nagradzać za dokonania, tylko dawać swoisty „kredyt zaufania”
Czytaj całość

Lider w czasie (wymuszonej) transformacji

III edycja plebiscytu BRANDME CEO jest wyjątkowa. Tak jak czasy, w których przyszło nam żyć, a przedsiębiorcom prowadzić biznes. W tym oceanie niepewności rozpoczynamy paromiesięczne obserwacje, które doprowadzą do podsumowania dotychczasowych dokonań liderów biznesu i wskażą kierunki zmian
Rozmowa z prof. Grzegorzem Mazurkiem, Zbigniewem Jagiełłą i Beatą Mońką to część tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO
Czytaj całość

„Przedsiębiorcze DNA” Polaków. Jesteśmy trochę odporni na kryzys?

Polskie firmy po 1989 r. przeszły trudną drogę. Zresztą punkt startowy ponad 30 lat temu nie wyglądał obiecująco – brak kapitału, brak dostępu do finansowania (PRL była bankrutem), nieinnowacyjna gospodarka. Pandemia jest kolejnym punktem zwrotnym. Pomocne w przezwyciężeniu jej skutków gospodarczych mogą być cechy, które nas charakteryzują. O nich, a także o naszych wadach, kreatywności i najważniejszych wyzwaniach mówią Zbigniew Jagiełło, prof. Grzegorz Mazurek i Beata Mońka. Przy okazji zdradzają, w co obecnie zainwestowaliby milion złotych, gdyby akurat taką kwotę mieli pod ręką