Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Potęga carsharingu. Katarzyna i Maciej Panek zrewolucjonizowali rynek

Prawo jazdy, telefon komórkowy z systemem Android lub iOS oraz karta płatnicza. Tyle potrzeba, by skorzystać z usług carsharingu w firmie Katarzyny i Macieja Panków. Można to już zrobić w ok. 200 polskich miastach. Ekspansja nabrała rozpędu w szczycie pandemii
Katarzyna i Maciej Panek. „Nie każdy ma samochód. My mamy ich ponad 2 tys. i robimy wszystko, aby były jak najbardziej użyteczne" - mówi Katarzyna Panek, rzeczniczka firmy Panek CarSharing

Potęga carsharingu. Katarzyna i Maciej Panek zrewolucjonizowali rynek

Prawo jazdy, telefon komórkowy z systemem Android lub iOS oraz karta płatnicza. Tyle potrzeba, by skorzystać z usług carsharingu w firmie Katarzyny i Macieja Panków. Można to już zrobić w ok. 200 polskich miastach. Ekspansja nabrała rozpędu w szczycie pandemii

Katarzyna i Maciej Panek. „Nie każdy ma samochód. My mamy ich ponad 2 tys. i robimy wszystko, aby były jak najbardziej użyteczne" - mówi Katarzyna Panek, rzeczniczka firmy Panek CarSharing
Katarzyna i Maciej Panek. „Nie każdy ma samochód. My mamy ich ponad 2 tys. i robimy wszystko, aby były jak najbardziej użyteczne” – mówi Katarzyna Panek, rzeczniczka firmy Panek CarSharing

Fot.: Materiały prasowe 

Maciej Panek mógł być elektromonterem górnictwa podziemnego w KGHM, mógł być nawet wojskowym. Ale po ukończonych studiach na kierunkach informatyka i zarządzanie zaczął zarabiać na giełdzie. Po niepowodzeniu wymyślił biznes z przewozem osób do Niemiec. Interes nie wypalił i zarejestrował się w końcu w urzędzie pracy.

I nagle wpadł na pomysł uruchomienia wypożyczalni aut. Napisał biznesplan i dzięki pożyczce z urzędu wyleasingował zielonego Daewoo Lanosa. Pierwszy pojazd ktoś rozbił, Panek kupił więc drugi pojazd, potem trzeci. Nawiązał współpracę z ubezpieczeniową firmą Elvia, której korporacyjnym klientom zapewniał auta zastępcze w ramach polisy assistance. I tak wszystko się zaczęło. Firma w tym roku świętuje 20. urodziny.

Panek carsharing

Panek obsługuje klientów indywidualnych i biznesowych. Pojazdy wypożycza już nie tylko w Lubinie, jak na początku, ale także w wielu polskich miastach oraz na lotniskach. Biznes wyszedł też poza granice Polski – do Pragi i trzech miast na Litwie.

W 2017 r. firma zainteresowała się nowym trendem w miejskiej mobilności – konceptem wspólnego użytkowania samochodów.

– Carsharing jest dla nas ideą wartą zrealizowania. Pokazuje, w którą stronę zmierza branża rent-a-car. Wystarczy, że nie będziemy na nim tracić – mówił w wywiadzie dla „Forbesa” Maciej Panek.

W ciągu ostatnich czterech lat coraz częściej na ulicach największych polskich miast możemy zobaczyć charakterystyczne białe samochody z czerwono-niebieskim logo. Co ważne, można je w łatwy sposób wypożyczyć na czas, w którym pojazd jest nam naprawdę potrzebny.

Na pytanie, dlaczego firma stworzyła usługę carsharingu, Maciej Panek odpowiada, że wierzy w jej rozwój i prospołeczne znaczenie. Biznes pewnie rozwijałby się organicznie, gdyby jednak nie wydarzenia z początku roku.

– W związku z przedłużającą się sytuacją epidemiczną, ale także w zgodzie z naszą długoterminową strategią rozwoju zdecydowaliśmy o przyśpieszeniu otwarcia nowych stref wynajmu – poinformowała w maju Katarzyna Panek, rzeczniczka firmy, a prywatnie żona Macieja Panka. Tym samym firma zaproponowała zwiększenie zasięgu usługi carsharingu aż o 150 nowych miast. – Wiemy, że nie każdy ma samochód, my mamy ich ponad 2 tys. i robimy wszystko, aby były jak najbardziej użyteczne – podkreśla Katarzyna Panek.

Firma wprowadziła też na rynek nowe pojazdy (łącznie jest już w ofercie ponad 20 modeli), a we wrześniu w portfolio pojawiły się także samochody ciężarowe do 3,5 tony. Katarzyna i Maciej Panek chcą, by ich firma była realną alternatywą dla innych środków transportu.

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/panek-carsharing-kim-sa-zalozyciele-katarzyna-i-maciej-panek/xhmr18v w dniu 09/10/2020 przez Aleksandra Fedoruka.

Total
0
Shares
Related Posts
Beata Mońka, Business Partner, BPS, RASP, mówiła, że podstawowe kryterium dotyczy tego, jak liderzy radzą sobie w kryzysie. Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”, stwierdził, że w tym roku kapituła nie będzie nagradzać za dokonania, tylko dawać swoisty „kredyt zaufania”
Czytaj całość

Lider w czasie (wymuszonej) transformacji

III edycja plebiscytu BRANDME CEO jest wyjątkowa. Tak jak czasy, w których przyszło nam żyć, a przedsiębiorcom prowadzić biznes. W tym oceanie niepewności rozpoczynamy paromiesięczne obserwacje, które doprowadzą do podsumowania dotychczasowych dokonań liderów biznesu i wskażą kierunki zmian
Rozmowa z prof. Grzegorzem Mazurkiem, Zbigniewem Jagiełłą i Beatą Mońką to część tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO
Czytaj całość

„Przedsiębiorcze DNA” Polaków. Jesteśmy trochę odporni na kryzys?

Polskie firmy po 1989 r. przeszły trudną drogę. Zresztą punkt startowy ponad 30 lat temu nie wyglądał obiecująco – brak kapitału, brak dostępu do finansowania (PRL była bankrutem), nieinnowacyjna gospodarka. Pandemia jest kolejnym punktem zwrotnym. Pomocne w przezwyciężeniu jej skutków gospodarczych mogą być cechy, które nas charakteryzują. O nich, a także o naszych wadach, kreatywności i najważniejszych wyzwaniach mówią Zbigniew Jagiełło, prof. Grzegorz Mazurek i Beata Mońka. Przy okazji zdradzają, w co obecnie zainwestowaliby milion złotych, gdyby akurat taką kwotę mieli pod ręką