Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Czekamy na zgłoszenia w plebiscycie BrandMe CEO

Trwa VII edycja BrandMe CEO. Po raz kolejny wybierzemy wyjątkowych liderów biznesu – prezesów, właścicieli firm, dyrektorów generalnych lub ekspatów stojących na czele zagranicznych oddziałów korporacji działających w Polsce. Kandydatów można zgłaszać do 2 września.
Statuetki, które otrzymają laureaci plebiscytu BrandMe CEO / fot. Piotr Waniorek

Inicjatywa BrandMe CEO powstała w 2018 r. Jej główne założenia to promowanie dobrych praktyk w biznesie, prezentowanie innowacyjnych modeli zarządzania, a także edukowanie. W świecie pełnym wyzwań i niepewności, pojawiła się bowiem przestrzeń na zmianę modeli kierowania firmami.

Warto o tym mówić i pokazywać przedsiębiorców, dla których wyniki finansowe i Excel nie są jedynym wyznacznikiem skuteczności w biznesie. BrandMe CEO to zestaw cech lidera biznesu XXI wieku, który staje się pewnego rodzaju wzorem do naśladowania – z autentycznością i uczciwością samego lidera na czele.

O jego misję, a także misję zarządzanej przez niego / przez nią firmy coraz częściej pytają najmłodsi kandydaci do pracy. Pyta o nią także opinia publiczna. Zrównoważony rozwój i rzeczywisty wpływ, jaki liderzy wywierają na otaczający nas świat są kluczowe w ocenie ich skuteczności i autentyczności.

Już po raz siódmy w ramach plebiscytu BrandMe CEO wskażemy liderów, którzy inspirują i skutecznie prowadzą firmy. Wybór zostanie dokonany spośród prezesów, właścicieli, współwłaścicieli, dyrektorów generalnych, a także ekspatów mieszkających w Polsce i piastujących eksponowane stanowiska w oddziałach międzynarodowych korporacji.

KAPITUŁA i KRYTERIA

Wyboru dokona specjalna Kapituła, złożona z laureatów VI edycji BrandMe CEO, a także przedstawicieli biznesu, nauki i mediów.

Kapituła weźmie pod uwagę 7 kryteriów:

  1. Autentyczność i spójność lidera.
  2. Odwaga w podejmowaniu ryzyka.
  3. Dialog – komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna z zespołami.
  4. Siła wpływu reputacji i działań prezesa na wzrost zaufania i wartości firmy, którą zarządza.
  5. Strategia zarządzania i jej efekty.
  6. Lider jako promotor i wychowawca następców.
  7. Misyjność, odpowiedzialność, empatia.

Laureaci plebiscytu powinni cechować się autentycznością, odwagą, transparentnością, realizować swoją misję z pasją i inspirować swoich współpracowników.

CZTERY KATEGORIE

Wyróżnionych poznamy w czterech kategoriach.

Kategoria BrandMe CEO

To osoba wyznająca zasadę, że prawdziwy przywódca nie ma ani narodowości, ani przynależności politycznej, ani płci. O sile jego pozytywnego oddziaływania nie świadczy tytuł, a umiejętności jednoczenia ludzi wokół celu i zmieniania świata na lepsze. To lider, który wie, że nie tylko rachunek zysków i strat świadczy o kondycji firmy, ale przede wszystkim zaangażowany zespół, poszanowanie partnerów, jak i stosowanie zasad fair play na rynku (w przypadku ekspatów warunek to minimum dwa pełne lata na stanowisku w Polsce).

Kategoria BrandFamily

Brand Family to nagroda dla całej rodziny, która stworzyła dziedzictwo, często wielopokoleniowe znanych i lubianych firm i marek. Wartości rodziny przenikają się z wartościami firmy. Autentyczność jest dla nich ważniejsza niż dane w Excelu. Innowacje i rozwój stanowią o konkurencyjności wobec zagranicznych koncernów, jaki o sile i możliwościach międzynarodowej ekspansji. To oni dają nam powody do narodowej dumy.

Kategoria BrandWe

BrandWe to nagroda dedykowana unikatowym zespołom, składającym się z różnych, ale grających do jednej bramki osób pod wodzą autentycznego przywódcy. Ich unikatowe umiejętności, współpraca oparta na innowacyjności, odwadze, kreatywności prowadzą do wybitnych osiągnięć na rynku, stworzenia kultury pracy, a także misji, którą zarażają własny zespół i pozytywnie oddziałują na zewnątrz. Każdy z nich to świetna wizytówka firmy, ale tylko razem stanowią jej najpełniejszy obraz.

BrandMe Leading with the Heart

Firmy i ich szefów w przyszłości zdefiniuje wszystko, co wiąże się ze zrównoważonym rozwojem i ochroną klimatu. Wyzwaniem jest konieczność pogodzenia bieżących kosztów funkcjonowania firm z niezbędnymi inwestycjami. To nie jest tylko rachunek zysków i start. To przede wszystkim serce – pomoc innym i wywieranie pozytywnego wpływu na świat – ludzi i otoczenie. I za to zostanie przyznana nagroda specjalna – za wywieranie pozytywnego wpływu na biznes, gospodarkę, społeczeństwo.

ZGŁOSZENIA

Na nominacje we wszystkich powyższych kategoriach czekamy do 2 września. Można zgłaszać siebie, można zgłaszać innych.

Maile z krótkim uzasadnieniem prosimy kierować na adres mailowy: kontakt@brandmeceo.pl

9 września Kapituła przeprowadzi ostateczne głosowanie.

WYNIKI

Wyniki VII edycji plebiscytu BrandMe CEO poznamy 2 października 2024 r. na uroczystej Gali i Spotkaniu Liderów.

Total
0
Shares
Related Posts
Czytaj całość

„Grono laureatów na pewno będzie bardzo inspirujące”

Kilkadziesiąt zgłoszeń, nie tylko bardzo znane nazwiska, ale również osoby, o których nie czytamy na pierwszych stronach gazet. Po trwających kilka miesięcy pracach, Kapituła BrandMe CEO wyłoniła listę laureatów VII edycji plebiscytu. W tym roku nagrody zostaną przyznane w IV kategoriach. Jedno jest pewne. Model przywództwa ewoluuje, ale to postać lidera wciąż jest kluczowa w biznesie.
Czytaj całość

Poznaliśmy laureatów VII edycji BrandMe CEO

Za nami VII Gala i Spotkanie Liderów BrandMe CEO. Znamy już nazwiska wszystkich laureatów tegorocznej edycji plebiscytu. Stefan Batory (Booksy), Jakub Dwernicki (cyber_Folks), Robert Maciąg (LSP Group), Artur Popko (Budimex) – to tegoroczni laureaci nagrody BrandMe CEO. W kategorii BrandFamily zwyciężyła rodzina Ptaszków z JMP Flowers, a w kategorii BrandWe (zespół) – Itaka. Po raz pierwszy przyznana została również nagroda Leading with The Heart. Jej laureatami zostali ambasador USA Mark Brzeziński oraz jego partnerka Olga Leonowicz.
Czytaj całość

Dr Tessy Ojo: Dzisiaj przywództwo to nie tylko podejmowanie decyzji

Współczesny lider musi uosabiać empatię, inkluzywność i odporność. Powinien być kimś, kto słucha, kto ceni różnorodność myśli – podkreśla dr Tessy Ojo, dyrektor wykonawcza The Diana Award. W jej opinii, przywództwo dzisiaj nie polega jedynie na podejmowaniu decyzji, ale chociażby na inspirowaniu innych. Lider powinien być elastyczny, rozumieć złożoność współczesnego świata i wykorzystywać swój wpływ do napędzania pozytywnych zmian. Ma ku temu zresztą potencjał. Przykładowo, generacja Z i pokolenie Alfa priorytetowo traktują zrównoważony rozwój w życiu osobistym i zawodowym. Jak jest w przypadku przedstawicieli innych pokoleń? I jak zmienić na lepsze świat biznesu oraz z sukcesem poszukiwać talentów?