Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Zespół Itaki laureatem nagrody w kategorii BrandWe

Współtworzą największe biuro podróży w Polsce, wysyłając na wakacje miliony Polaków. We wrześniu Itaka otworzyła dwusetny salon firmowy. W tym roku planowane są jeszcze kolejne trzy nowe otwarcia. Łącznie, w ciągu 35 lat istnienia firma zorganizowała wakacje dla 10 milionów Polaków. Zespół Itaki został laureatem nagrody w kategorii BrandWe.
Nagrodę BrandWe odebrał Piotr Henicz, wiceprezes, dyrektor marketingu i sprzedaży Itaka Holding / fot. Alicja Żebruń

Itaka powstała w 1989 r. Stworzyli ją wspólnie Mariusz Jańczuk i Leszek Szagdaj. Pierwszy jest obecnie prezesem i dyrektorem zarządzającym, a drugi – prezesem oraz dyrektorem transportu, logistyki i IT. Obaj poznali się na saksach w Niemczech. Za zarobione pieniądze kupili prywatyzowane państwowe wojewódzkie przedsiębiorstwo turystyczne WPT „Opole”. Zaczęli od organizowania wycieczek… po samochody do Holandii. Gdy w 1991 r. zniesiono wizy do Włoch, Itaka jako pierwsze biuro podróży przygotowało ofertę do tego kraju. I tak się zaczęło.

Pierwsi turyści polecieli z Itaką do dwugwiazdkowego hotelu do Rimini. Właściciele długo sami pilotowali wycieczki, a ich pierwsze biuro mieściło się na kilkudziesięciu metrach kwadratowych na parterze kamienicy w centrum Opola. W 1993 r. firma kupiła swoje pierwsze autokary. Wytyczała drogę innym biurom. Jej wycieczki często były inspiracją dla innych touroperatów. I tak jest zresztą do dzisiaj.

W 2001 r. właściciele sprzedali Itakę szwedzkiej firmie MyTravel, do której należało biuro podróży Ving. Mogli pozostać w zarządzie przez trzy lata. Po tym czasie chcieli otworzyć nowe biuro podróży, pod zupełnie innym szyldem. Ale życie potoczyło się zupełnie inaczej. W 2004 r. dostali propozycję odkupienia Itaki od MyTravel. „Jeżeli sprzedaż Itaki należy uznać za transakcję naszego życia, to jej odkupienie było drugą taką transakcją” – mówili w wywiadzie dla Wyborcza.biz.

W 2008 r. Itaka osiągnęła status największego w Polsce biura podróży, pokonując Triadę (ta ostatnia upadła w 2012 r.). Od tamtej pory pozostaje największą polską firmą turystyczną. Firma prowadzi też biura podróży w Czechach i na Słowacji (Čedok), a także na Węgrzech (pierwszy sezon w tym roku), na Litwie, Łotwie i w Estonii.

W skład zarządu Itaki obecnie wchodzą również Piotr Henicz oraz Michał Wróbel. Piotr Henicz jest wiceprezesem, dyrektorem marketingu i sprzedaży. Gdy powstała Itaka, prowadził prywatne biuro podróży. Po dwóch latach nawiązał współpracę z Itaką i został osobą odpowiedzialną za budowanie sieci sprzedaży w całym kraju. Prywatnie jest fanem sportu, zwłaszcza biegania. Michał Wróbel, członek zarządu i dyrektor finansowy, dołączył do firmy w 2006 r.

Mariusz Jańczuk, Leszek Szagdaj, Piotr Henicz oraz Michał Wróbel tworzą zgrany team i udowadniają, że można tworzyć nie tylko świetny, turystyczny biznes, ale kierować nim przez lata w niezmienionym składzie.

Zobacz także:

Laureaci VII edycji BrandMe CEO

Podsumowanie VII Gali i Spotkania Liderów BrandMe CEO

Total
0
Shares
Related Posts
Czytaj całość

„Grono laureatów na pewno będzie bardzo inspirujące”

Kilkadziesiąt zgłoszeń, nie tylko bardzo znane nazwiska, ale również osoby, o których nie czytamy na pierwszych stronach gazet. Po trwających kilka miesięcy pracach, Kapituła BrandMe CEO wyłoniła listę laureatów VII edycji plebiscytu. W tym roku nagrody zostaną przyznane w IV kategoriach. Jedno jest pewne. Model przywództwa ewoluuje, ale to postać lidera wciąż jest kluczowa w biznesie.
Czytaj całość

Sobiesław Zasada: Słowo ważniejsze od aktu notarialnego

Kiedy w 1952 r. nikomu nieznany chłopak pokonał doświadczonych mistrzów kierownicy w rajdzie o Błękitną Wstęgę Ojcowa, sam pewnie nie przypuszczał, że stanie się legendą polskich i światowych dróg. Został nie tylko legendą motoryzacji, ale również biznesu. Sobiesław Zasada w specjalnym wywiadzie mówi o wartościach, pasji, przedsiębiorczości i miłości. Wiele rajdów odbył ze swoją ukochaną żoną Ewą. Założona przez niego Grupa Zasada to jedna z najstarszych i największych rodzinnych grup kapitałowych w Polsce. Skupia łącznie ponad 30 spółek i działa w branży motoryzacyjnej, deweloperskiej, produkcyjnej i lifestylowej.