Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Beata Osiecka. Kreatywna prezes na każde czasy

W szwedzkiej firmie Kinnarps Polska Beata Osiecka pracuje już 30 lat. Zapewnia jednak, że nawet po tylu latach praca jej ani przez chwilę nie nudzi. Ciągłe zmiany zachodzące w biurowej branży zapewniają dopływ coraz to nowych wyzwań, a stawianie im czoła przynosi satysfakcję. Na co dzień przydaje się jej największa zaleta – kreatywność
Beata Osiecka – wieloletnia prezes i dyrektor zarządzająca szwedzkiej firmy Kinnarps Polska. Przyznaje, że przywództwo oznacza dla niej wyzwanie, ale także ciągły samorozwój. Współkieruje Fundacją Liderek Biznesu i wspiera kobiety w zarządzaniu. Zawodowo od lat próbuje odpowiadać na potrzeby nowoczesnych biur, przewidując, co oznacza dzisiaj ergonomiczna, ekologiczna i przyjazna pracownikowi przestrzeń do pracy

Beata Osiecka. Kreatywna prezes na każde czasy

W szwedzkiej firmie Kinnarps Polska Beata Osiecka pracuje już 30 lat. Zapewnia jednak, że nawet po tylu latach praca jej ani przez chwilę nie nudzi. Ciągłe zmiany zachodzące w biurowej branży zapewniają dopływ coraz to nowych wyzwań, a stawianie im czoła przynosi satysfakcję. Na co dzień przydaje się jej największa zaleta – kreatywność

Beata Osiecka – wieloletnia prezes i dyrektor zarządzająca szwedzkiej firmy Kinnarps Polska. Przyznaje, że przywództwo oznacza dla niej wyzwanie, ale także ciągły samorozwój. Współkieruje Fundacją Liderek Biznesu i wspiera kobiety w zarządzaniu. Zawodowo od lat próbuje odpowiadać na potrzeby nowoczesnych biur, przewidując, co oznacza dzisiaj ergonomiczna, ekologiczna i przyjazna pracownikowi przestrzeń do pracy
Beata Osiecka – wieloletnia prezes i dyrektor zarządzająca szwedzkiej firmy Kinnarps Polska. Przyznaje, że przywództwo oznacza dla niej wyzwanie, ale także ciągły samorozwój. Współkieruje Fundacją Liderek Biznesu i wspiera kobiety w zarządzaniu. Zawodowo od lat próbuje odpowiadać na potrzeby nowoczesnych biur, przewidując, co oznacza dzisiaj ergonomiczna, ekologiczna i przyjazna pracownikowi przestrzeń do pracy

Fot.: Agnieszka Kubilus

Od prezes Kinnarps Polska bije pozytywna energia. Kiedy mówi, jest spokojna i pogodna, czym od razu wzbudza zaufanie. Pytana w wywiadach o źródło swoich zawodowych sukcesów, mówi, że lubi wyzwania i uważa się za osobę odważną, ale też od razu podkreśla, że ma w życiu szczęście do dobrych ludzi i ciepło wspomina wiele osób, z którymi przez wszystkie te lata współpracowała.

Karierę w szwedzkiej firmie Kinnarps dostarczającej wyposażenie biur i przestrzeni publicznych zaczęła po ukończeniu handlu zagranicznego w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej (ówczesnej SGPiS) w 1991 roku. Miała już wtedy doświadczenie z pracy w szwajcarskim F. Ruesch AG (odpowiadała tam za obsługę klienta), z działu marketingu w Apple Macintosh w Kanadzie oraz z pracy w Ambasadzie Polski w Sztokholmie.

O nudzie nie ma mowy

Do Kinnarpsa doprowadziła ją praca dla Office Depot, w którym stworzyła centrum designu w 1994 roku. Kiedy ta amerykańska firma została przedstawicielem Kinnarpsa w Polsce, a następnie otworzyła tu ze szwedzkim partnerem firmę, Osiecka znalazła się w pierwszym zespole spółki Kinnarps Polska.

Sprawdziła się i w 2000 roku została szefową polskiego oddziału tej firmy. Jest nią do dzisiaj.

Osiecka ma świadomość, że to nietypowa, bo długoletnia kariera w jednym miejscu, zazwyczaj zastrzeżona dla założycieli lub właścicieli firm, a nie dla menedżerów.

Zapewnia jednak, że nawet po tylu latach spędzonych u tego samego pracodawcy nigdy się nie nudzi, bo zmieniająca się rzeczywistość dostarcza i jej, i Kinnarpsowi ciągłych wyzwań.

Zwłaszcza ostatnio, w czasie pandemii, gdy firmy zostały zmuszone do reorganizacji biurowego życia i dostosowania się do potrzeb pracowników, których lockdown pozamykał w domach. W efekcie przeszły przyspieszoną lekcję przearanżowywania biur na potrzeby pracy hybrydowej.

Przywództwo to nie bułka z masłem

Pracownicy Osieckiej od lat próbują jak najlepiej odpowiadać na potrzeby nowoczesnych biur, przewidując, co ergonomiczne, ekologiczne i przyjazne pracownikowi biuro powinno oznaczać. To wymaga wiedzy wręcz socjologicznej, bo wygląd i funkcjonalność biur jest pochodną tego, jak zmienia się całe społeczeństwo. W czasach, w których wkracza na rynek ze swoimi nowymi potrzebami pokolenie Z, firmy muszą dopasować się do potrzeb ludzi, którzy sposób spędzania czasu w biurze wyobrażają sobie zupełnie inaczej niż ich współpracownicy ze starszych pokoleń X czy Y.

Osiecka docenia nie tylko to, że praca wymaga od niej ciągle nowych pomysłów, ale także to, że pracuje dla firmy skandynawskiej.

– Wyznajemy wspólne wartości. Szczera niezależność, kreatywność, duch długoterminowego planowania, odpowiedzialność – oto, w co wierzę. I naprawdę lubię skandynawskie ponadczasowe wzornictwo oraz sprawdzoną jakość, proste i praktyczne rozwiązania, ale przede wszystkim posiadane przekonanie, że domykając każdy kolejny projekt, ofiarujemy ludziom coraz lepsze warunki do pracy – bardziej przyjazne, ergonomiczne i efektywne – napisała w tym roku na swoim profilu na LinkedIn, świętując 30-lecie w Kinnarps.

Jak przy okazji dodała, nie wie, jak długo jej kariera w tej firmie jeszcze potrwa.

– Przywództwo to nie bułka z masłem. Zabiera masę czasu i oznacza stres, bo wymaga podejmowania trudnych decyzji. Ale jest to także wyzwanie, w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Daje satysfakcję i oznacza nieustający samorozwój. Jako zodiakalna Waga wierzę, że będę pełnić tę funkcję tak długo, jak organizacja będzie mnie potrzebować i dopóki będę w stanie dostarczać jej wartość dodaną, a zespołowi – dobrą energię oraz dopóki praca będzie mi przynosić radość i prawdziwą satysfakcję – dodała.

Choć praca niezmiennie zabiera jej dużo czasu, prezes Kinnarpsa znajduje jeszcze energię na współkierowanie Fundacją Liderek Biznesu i wspiera poradami męża, również menedżera w dużej firmie, w kierowaniu fundacją Jedni Drugim.

Mają dwoje dorosłych dzieci i zacięcie do podróży. Po jednej z nich Beata Osiecka ma na koncie zdobyte Kilimandżaro.

W wolnym czasie nie tylko wędruje po egzotycznych krajach, ale także nurkuje, jeździ na rowerze, łyżwach, nartach i rolkach oraz – co uważa za swoją największą zaletę – cały czas wpada na nowe pomysły.

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/beata-osiecka-prezes-kinnarps-polska-nie-boi-sie-nowych-wyzwan/y7qed7g w dniu 28/10/2021 przez Magdalenę Lemańską.

Total
0
Shares
Related Posts
Marcin Grzymkowski. Można o nim powiedzieć: „w butach urodzony”, bo temu, jak sprzedaje się buty, przyglądał się od małego, towarzysząc rodzicom w ich sklepie stacjonarnym. A kiedy dorósł, na zapleczu tego sklepu zbudował eobuwie, absolutny fenomen polskiego e-commerce. Pod okiem Grzymkowskiego sklep przez 16 lat, rok w rok, rósł o 100 proc., nieustająco wykazując rentowność. Dziś przedsiębiorca gotowy jest na nowe biznesowe wyzwania. I już działa, bo nie lubi bezczynności.
Czytaj całość

Marcin Grzymkowski. W biznesie liczą się pasja i konsekwencja

Szybki rozwój firmy, którą Marcin Grzymkowski zbudował na zapleczu stacjonarnego sklepu rodziców, zaskoczył nawet jego samego. Ale choć eobuwiu sprzyjają rynkowe trendy, nie byłoby spektakularnego sukcesu bez ciężkiej pracy, pełnego zaangażowania i wyjątkowo mądrych aliansów założyciela
Rafał Brzoska, twórca InPostu – zaczynał budować biznes jeszcze na studiach, tworząc firmę roznoszącą ulotki. Tak powstał Integer, który w 2006 r. pozwolił Rafałowi Brzosce na budowę sieci paczkomatów InPost. W kolejnych latach firma zaczęła świadczyć też usługi konkurencyjne dla Poczty Polskiej oraz zadebiutowała na GPW. Pogrążona w kryzysie, w 2017 r. została przejęta przez fundusz Advent. Do biznesowej ekstraklasy weszła, debiutując w ubiegłym roku na holenderskiej giełdzie.
Czytaj całość

Rafał Brzoska. Biznesowa kariera w amerykańskim stylu

Na drzwiach swojego gabinetu umieścił napis: „Jeśli wszystko jest pod kontrolą, to znaczy, że jedziesz zbyt wolno”. On sam od lat nie ściąga nogi z gazu. Twórca InPostu niejednokrotnie udowodnił, że nie brakuje mu biznesowej odwagi. I chociaż wzbudzał kontrowersje i zaliczał potknięcia, to zawsze podnosił się i pędził dale
Beata Mońka, prof. Piotr Zielonka, Olga Grygier-Siddons, Adam Krasoń, prof. Grzegorz Mazurek, Małgorzata Bieniaszewska, Ewelina Niewińska, Krzysztof Badowski, Dominika Bettman, Maciej Panek i Paweł Zielewski dyskutowali na temat kryteriów tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO
Czytaj całość

Odwaga lidera w trudnych czasach

Nie wszyscy liderzy biznesu w ostatnich miesiącach stanęli na wysokości zadania. Ale w ramach BrandMe CEO, zresztą już po raz czwarty, chcemy wyróżnić tych, o których śmiało możemy mówić „lider” lub „przywódca” zarówno w dobrych, jak i złych czasach. Pierwsze posiedzenie kapituły tegorocznej edycji plebiscytu przyniosło zmianę kryteriów oraz kilka kontrowersyjnych refleksji...