Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis. Dobry wycisk wart miliony

Ewa Chodakowska przeszła drogę od popularnej trenerki fitnessu dla kobiet do sprawnej menedżerki, która buduje z mężem Lefterisem Kavoukisem biznesy przynoszące wielomilionowe zyski. Ich sekret? Rozumienie potrzeb społeczności i trafianie w trendy
Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis przekuli popularność „trenerki wszystkich Polek” w szereg biznesów związanych ze sportem i zdrowym stylem życia – między innymi w sklep internetowy z akcesoriami BeBio, platformę fitnessową BeActive TV, plany dietetyczne BeDiet, catering dietetyczny Be Diet Catering czy start-up spożywczy Purella. Samodzielnie albo razem ze wspólnikami stworzyli sześć firm, które w 2020 r. osiągnęły łącznie 110 mln złotych przychodu i 25 mln zł czystego zysku.

Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis. Dobry wycisk wart miliony

Ewa Chodakowska przeszła drogę od popularnej trenerki fitnessu dla kobiet do sprawnej menedżerki, która buduje z mężem Lefterisem Kavoukisem biznesy przynoszące wielomilionowe zyski. Ich sekret? Rozumienie potrzeb społeczności i trafianie w trendy

Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis przekuli popularność „trenerki wszystkich Polek” w szereg biznesów związanych ze sportem i zdrowym stylem życia – między innymi w sklep internetowy z akcesoriami BeBio, platformę fitnessową BeActive TV, plany dietetyczne BeDiet, catering dietetyczny Be Diet Catering czy start-up spożywczy Purella. Samodzielnie albo razem ze wspólnikami stworzyli sześć firm, które w 2020 r. osiągnęły łącznie 110 mln złotych przychodu i 25 mln zł czystego zysku.
Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis przekuli popularność „trenerki wszystkich Polek” w szereg biznesów związanych ze sportem i zdrowym stylem życia – między innymi w sklep internetowy z akcesoriami BeBio, platformę fitnessową BeActive TV, plany dietetyczne BeDiet, catering dietetyczny Be Diet Catering czy start-up spożywczy Purella. Samodzielnie albo razem ze wspólnikami stworzyli sześć firm, które w 2020 r. osiągnęły łącznie 110 mln złotych przychodu i 25 mln zł czystego zysku.

Fot.: Bernard Hołdys

Platforma fitnessowa BeActive TV, sklep z akcesoriami BeBio, plany dietetyczne BeDiet. A do tego kosmetyki Bebio Cosmetics, kostiumy kąpielowe Mission Swim oraz catering dietetyczny Be Diet Catering. I jeszcze Purella, szybko rosnący start-up spożywczy, który stworzył m.in. linię zdrowych przekąsek pod marką BeRAW.

Jak zbudować biznesowe imperium

W biznesowym imperium Ewy Chodakowskiej i Lefterisa Kavoukisa jest miejsce nie tylko na sport, ale również na zdrowe odżywianie, kosmetyki, żywność i modę. Jednak spoiwem dla tych wszystkich biznesów jest ich współtwórczyni – najpopularniejsza polska trenerka fitnessu, która swoimi morderczymi treningami zafundowała metamorfozę już 1,5 mln Polek. To dzięki sile marki osobistej sześć firm, które Chodakowska i Kavoukis zbudowali od podstaw sami lub które tworzą razem z innymi wspólnikami, w 2020 roku osiągnęło łącznie 110 mln złotych przychodu i 25 mln zł zysku netto.

– Nasza działalność opiera się na dwóch filarach: wsłuchiwaniu się w potrzeby kobiecej społeczności, co wymaga uważności i szybkiego reagowania na sugestie, oraz technologii. Dlatego gdy zaczęła się pandemia i wszyscy w pośpiechu przenosili się do internetu, nie musieliśmy tego robić, ponieważ już tam byliśmy. Okazaliśmy się odporni na wstrząsy – mówiła Ewa Chodakowska w niedawnej rozmowie z „Forbesem”.

Pochodząca z Sanoka bizneswoman pracuje na swój status w świecie fitnessu od ponad dekady. Wcześniej sport także był jej bliski. Jednak nie widziała w nim sposobu na życie.

– Sport był dla mnie higieną ciała i umysłu. Elementem codzienności. Ale nigdy nie myślałam, że zwiążę z nim swoje życie zawodowe. Najwyraźniej najciemniej jest pod latarnią – mówiła Chodakowska.

Po skończeniu szeregu kursów instruktorskich w Polsce i Grecji podjęła pracę w jednym z klubów w Atenach, gdzie poznała trenera personalnego Lefterisa Kavoukisa, późniejszego biznesowego i życiowego partnera. Dobrze się odnalazła w nowym zawodzie. Już rok po przeprowadzce do Grecji miała sporą bazę zaufanych klientek i zarabiała na fitnessie około 6 tys. złotych miesięcznie. Ale to jej nie wystarczyło.

Trenerka milionów Polek

W 2011 roku Chodakowska zaczęła budować swoją markę nad Wisłą – założyła fanpage na Facebooku i rozesłała autorskie plany treningowe do około 30 tys. kobiet. Błyskawicznie zaczęła zyskiwać popularność, która zmotywowała ją i Kavoukisa do przenosin do Warszawy. W 2012 roku Chodakowska miała już na koncie kilka DVD z autorskimi treningami, książkę i potężny facebookowy profil z 200 tys. fanek. A to był dopiero początek. Dziś oprócz nieźle funkcjonujących biznesów ma także 2 mln obserwujących na Facebooku i 1,9 mln fanów na Instagramie.

Kolejny cel? Sukces, jaki osiągnęła z kobietami, powtórzyć z dziećmi. Gra jest warta świeczki.

– Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie. Według World Obesity Federation do 2030 roku milion z nich będzie miało nadwagę – zauważyła Ewa Chodakowska. – Często słyszę od moich podopiecznych, że choć same przeszły metamorfozę, mają problem z namówieniem do aktywności swoich dzieci. Jeśli przyłączy się do mnie chociaż część z prawie czterech milionów osób śledzących moje media społecznościowe, być może te przerażające statystyki się nie spełnią.

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/ewa-chodakowska-i-lefteris-kavoukis-zbudowali-biznesowe-imperium/x6yc1yb w dniu 28/10/2021 przez Krzysztofa Domaradzkiego.

Total
0
Shares
Related Posts
Dr hab. Beata Kozłowska-Chyła – prezes PZU, radca prawny, ekspertka prawa handlowego. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskała tytuł doktora habilitowanego. Wciąż jest zaangażowana w życie akademickie. Uważa zresztą, że nauka pozwala spojrzeć na biznes w szerszym kontekście. PZU pod jej kierownictwem realizuje strategię na lata 2021–2024, firma chce też na stałe wprowadzić model pracy hybrydowej.
Czytaj całość

Beata Kozłowska-Chyła. Nauka, biznes i ubezpieczenia

Jest zdania, że lider powinien kierować się empatią, mobilizować zespół do kreatywności, patrzeć szerzej niż przez pryzmat tabelek, a zarządzana przez niego firma po prostu musi wyznaczać nowe standardy w epoce „nowej normalności”. Beata Kozłowska-Chyła przeprowadziła PZU przez trudny czas pandemii
Od lewej: Książę Michael von Liechtenstein, założyciel Geopolitical Intelligence Services, chce, by szefowie inspirowali współpracowników; Beata Mońka, business partner BPS, RASP, podkreśla, że przywództwo niezmiennie musi opierać się na wartościach; Dr Mario Martinez, neuropsycholog kliniczny, mówi, że najlepszą organizacją na świecie jest system immunologiczny
Czytaj całość

Inspirujące przywództwo na czas kryzysu

Liderzy biznesu wydają się rozdarci między tym, co tu i teraz, a tym, co dopiero może się wydarzyć. Wspólnie ze swoimi współpracownikami szukają bezpiecznych przystani, chociaż to właśnie zmienność w drugim roku pandemii jest jedną z nielicznych stałych wypadkowych. Na to wszystko nakładają się ewolucja modeli zarządzania, nadmiar kapitału na rynku oraz rosnące nierówności
Nie jest łatwo mądrze wspierać potrzebujących. Hannes Schmid opowiedział gościom gali BrandMe CEO, jak on do tego podchodzi
Czytaj całość

Hannes Schmid. Artysta uczy filantropii

Fotografował gwiazdy rocka i modelki, ale to okaleczona dziewczynka okazała się najważniejsza. Sztuka zawiodła go do świata, który wypełnia dzisiaj jego życie. W Kambodży stworzył wioskę, która pomaga rodzinom ze slumsów wydobyć się z nędzy i poniżenia. O tym, jak skutecznie pomagać, Hannes Schmid opowiedział gościom gali BrandMe CEO
Od lewej: Beata Mońka, business partner BPS, RASP, Adam Krasoń, prezes PwC Polska, Beata Kozłow­ska-Chyła, prezes PZU, Wojciech Kamiń­ski, członek zarządu Maxi Zoo, Beata Osiecka, prezes Kinnarps Polska, Lefteris Kavoukis, prezes Bebio, Ewa Chodakow­ska, wiceprezes Bebio, Sobiesław Zasada, założyciel i główny udziałowiec Grupy Kapitałowej Sobiesław Zasada, Marcin Grzymkowski, twórca i członek rady nadzorczej eobuwie.pl, Wojciech Wolny, prezes Euvic, Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche, i Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”
Czytaj całość

Konferencja BrandMe CEO. Nowe otwarcie

Pandemia wywróciła stolik, przy którym siedzieli liderzy, nie tylko podrywając ich z krzeseł, ale wręcz zmuszając do biegu za szybko zmieniającymi się trendami w gospodarce. Rozmawialiśmy o tym na konferencji BrandMe CEO