Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis. Dobry wycisk wart miliony

Ewa Chodakowska przeszła drogę od popularnej trenerki fitnessu dla kobiet do sprawnej menedżerki, która buduje z mężem Lefterisem Kavoukisem biznesy przynoszące wielomilionowe zyski. Ich sekret? Rozumienie potrzeb społeczności i trafianie w trendy
Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis przekuli popularność „trenerki wszystkich Polek” w szereg biznesów związanych ze sportem i zdrowym stylem życia – między innymi w sklep internetowy z akcesoriami BeBio, platformę fitnessową BeActive TV, plany dietetyczne BeDiet, catering dietetyczny Be Diet Catering czy start-up spożywczy Purella. Samodzielnie albo razem ze wspólnikami stworzyli sześć firm, które w 2020 r. osiągnęły łącznie 110 mln złotych przychodu i 25 mln zł czystego zysku.

Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis. Dobry wycisk wart miliony

Ewa Chodakowska przeszła drogę od popularnej trenerki fitnessu dla kobiet do sprawnej menedżerki, która buduje z mężem Lefterisem Kavoukisem biznesy przynoszące wielomilionowe zyski. Ich sekret? Rozumienie potrzeb społeczności i trafianie w trendy

Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis przekuli popularność „trenerki wszystkich Polek” w szereg biznesów związanych ze sportem i zdrowym stylem życia – między innymi w sklep internetowy z akcesoriami BeBio, platformę fitnessową BeActive TV, plany dietetyczne BeDiet, catering dietetyczny Be Diet Catering czy start-up spożywczy Purella. Samodzielnie albo razem ze wspólnikami stworzyli sześć firm, które w 2020 r. osiągnęły łącznie 110 mln złotych przychodu i 25 mln zł czystego zysku.
Ewa Chodakowska i Lefteris Kavoukis przekuli popularność „trenerki wszystkich Polek” w szereg biznesów związanych ze sportem i zdrowym stylem życia – między innymi w sklep internetowy z akcesoriami BeBio, platformę fitnessową BeActive TV, plany dietetyczne BeDiet, catering dietetyczny Be Diet Catering czy start-up spożywczy Purella. Samodzielnie albo razem ze wspólnikami stworzyli sześć firm, które w 2020 r. osiągnęły łącznie 110 mln złotych przychodu i 25 mln zł czystego zysku.

Fot.: Bernard Hołdys

Platforma fitnessowa BeActive TV, sklep z akcesoriami BeBio, plany dietetyczne BeDiet. A do tego kosmetyki Bebio Cosmetics, kostiumy kąpielowe Mission Swim oraz catering dietetyczny Be Diet Catering. I jeszcze Purella, szybko rosnący start-up spożywczy, który stworzył m.in. linię zdrowych przekąsek pod marką BeRAW.

Jak zbudować biznesowe imperium

W biznesowym imperium Ewy Chodakowskiej i Lefterisa Kavoukisa jest miejsce nie tylko na sport, ale również na zdrowe odżywianie, kosmetyki, żywność i modę. Jednak spoiwem dla tych wszystkich biznesów jest ich współtwórczyni – najpopularniejsza polska trenerka fitnessu, która swoimi morderczymi treningami zafundowała metamorfozę już 1,5 mln Polek. To dzięki sile marki osobistej sześć firm, które Chodakowska i Kavoukis zbudowali od podstaw sami lub które tworzą razem z innymi wspólnikami, w 2020 roku osiągnęło łącznie 110 mln złotych przychodu i 25 mln zł zysku netto.

– Nasza działalność opiera się na dwóch filarach: wsłuchiwaniu się w potrzeby kobiecej społeczności, co wymaga uważności i szybkiego reagowania na sugestie, oraz technologii. Dlatego gdy zaczęła się pandemia i wszyscy w pośpiechu przenosili się do internetu, nie musieliśmy tego robić, ponieważ już tam byliśmy. Okazaliśmy się odporni na wstrząsy – mówiła Ewa Chodakowska w niedawnej rozmowie z „Forbesem”.

Pochodząca z Sanoka bizneswoman pracuje na swój status w świecie fitnessu od ponad dekady. Wcześniej sport także był jej bliski. Jednak nie widziała w nim sposobu na życie.

– Sport był dla mnie higieną ciała i umysłu. Elementem codzienności. Ale nigdy nie myślałam, że zwiążę z nim swoje życie zawodowe. Najwyraźniej najciemniej jest pod latarnią – mówiła Chodakowska.

Po skończeniu szeregu kursów instruktorskich w Polsce i Grecji podjęła pracę w jednym z klubów w Atenach, gdzie poznała trenera personalnego Lefterisa Kavoukisa, późniejszego biznesowego i życiowego partnera. Dobrze się odnalazła w nowym zawodzie. Już rok po przeprowadzce do Grecji miała sporą bazę zaufanych klientek i zarabiała na fitnessie około 6 tys. złotych miesięcznie. Ale to jej nie wystarczyło.

Trenerka milionów Polek

W 2011 roku Chodakowska zaczęła budować swoją markę nad Wisłą – założyła fanpage na Facebooku i rozesłała autorskie plany treningowe do około 30 tys. kobiet. Błyskawicznie zaczęła zyskiwać popularność, która zmotywowała ją i Kavoukisa do przenosin do Warszawy. W 2012 roku Chodakowska miała już na koncie kilka DVD z autorskimi treningami, książkę i potężny facebookowy profil z 200 tys. fanek. A to był dopiero początek. Dziś oprócz nieźle funkcjonujących biznesów ma także 2 mln obserwujących na Facebooku i 1,9 mln fanów na Instagramie.

Kolejny cel? Sukces, jaki osiągnęła z kobietami, powtórzyć z dziećmi. Gra jest warta świeczki.

– Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie. Według World Obesity Federation do 2030 roku milion z nich będzie miało nadwagę – zauważyła Ewa Chodakowska. – Często słyszę od moich podopiecznych, że choć same przeszły metamorfozę, mają problem z namówieniem do aktywności swoich dzieci. Jeśli przyłączy się do mnie chociaż część z prawie czterech milionów osób śledzących moje media społecznościowe, być może te przerażające statystyki się nie spełnią.

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/ewa-chodakowska-i-lefteris-kavoukis-zbudowali-biznesowe-imperium/x6yc1yb w dniu 28/10/2021 przez Krzysztofa Domaradzkiego.

Total
0
Shares
Related Posts
Dr hab. Beata Kozłowska-Chyła – prezes PZU, radca prawny, ekspertka prawa handlowego. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskała tytuł doktora habilitowanego. Wciąż jest zaangażowana w życie akademickie. Uważa zresztą, że nauka pozwala spojrzeć na biznes w szerszym kontekście. PZU pod jej kierownictwem realizuje strategię na lata 2021–2024, firma chce też na stałe wprowadzić model pracy hybrydowej.
Czytaj całość

Beata Kozłowska-Chyła. Nauka, biznes i ubezpieczenia

Jest zdania, że lider powinien kierować się empatią, mobilizować zespół do kreatywności, patrzeć szerzej niż przez pryzmat tabelek, a zarządzana przez niego firma po prostu musi wyznaczać nowe standardy w epoce „nowej normalności”. Beata Kozłowska-Chyła przeprowadziła PZU przez trudny czas pandemii
Mark Loughran, dyrektor generalny Microsoft w Polsce, i Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP, zgadzają się, że tęsknimy za spotkaniami i kontaktem ze współpracownikami, a w przyszłości chętnie wrócimy do biur
Czytaj całość

Empatia lidera pobudza kreatywność

Prawo do błędu, urlop od wypalenia zawodowego, burze mózgów online, samodyscyplina w trakcie wideokonferencji, a nawet medycyna w wersji 2.0. Mimo kłopotów firmy i gospodarka w ostatnim czasie zyskały cyfrowy impuls rozwoju. Jednocześnie covidowa rzeczywistość postawiła przed nami nowe wyzwania. Trochę też zaczynamy tęsknić za biurami. I za sobą nawzajem
Od lewej: Książę Michael von Liechtenstein, założyciel Geopolitical Intelligence Services, chce, by szefowie inspirowali współpracowników; Beata Mońka, business partner BPS, RASP, podkreśla, że przywództwo niezmiennie musi opierać się na wartościach; Dr Mario Martinez, neuropsycholog kliniczny, mówi, że najlepszą organizacją na świecie jest system immunologiczny
Czytaj całość

Inspirujące przywództwo na czas kryzysu

Liderzy biznesu wydają się rozdarci między tym, co tu i teraz, a tym, co dopiero może się wydarzyć. Wspólnie ze swoimi współpracownikami szukają bezpiecznych przystani, chociaż to właśnie zmienność w drugim roku pandemii jest jedną z nielicznych stałych wypadkowych. Na to wszystko nakładają się ewolucja modeli zarządzania, nadmiar kapitału na rynku oraz rosnące nierówności
Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP i Beata Kozłowska-Chyła, prezes zarządu PZU
Czytaj całość

Etyka i konstruktywne przywództwo

Prawdziwy lider szczególnie teraz powinien motywować i wspierać swój zespół. I warto, by postawił na model konstruktywnego przywództwa. Nie brakuje jednak szefów, którzy są mocno zachowawczy. To błąd, bo tylko odważni liderzy będą kształtować rzeczywistość „new normal”