Kapituła plebiscytu „BrandMe CEO” zbierała się kilka razy. Jednak to jej ostatnie posiedzenie pokazało, jak wiele jest jeszcze do zrobienia, by uświadomić menedżerom znaczenie budowania marki osobistej w kontekście zarówno prywatnym, jak i stricte biznesowym.
Sprecyzowaliśmy, jakimi kryteriami kierowaliśmy się przy wyborze finałowej dwunastki. Wybór marki osobistej oparliśmy na siedmiu filarach:
– autentyczność prezesa;
– odwaga w podejmowaniu ryzyka i dokonywanie nieoczywistych wyborów;
– spójność wizji oraz stylu zarządzania; wizja wraz z wyrazistym stylem zarządzania;
– wartości, jakie deklaruje, którymi się kieruje i jakie reprezentuje prezes spółki rozumiane jako wartości deklarowane i przestrzegane;
– komunikacja zewnętrzna – z konsumentami, rynkiem, inwestorami, otoczeniem biznesowym oraz wewnętrzna;
– z pracownikami czy radą nadzorczą;
– siła wpływu reputacji i działań prezesa na wzrost zaufania i wartości firmy, którą zarządza;
– strategia zarządzania.
Kapituła, w skład której weszli przedstawiciele redakcji, doradcy z PwC, profesorowie zajmujący się m.in. psychologią biznesu oraz specjaliści od szeroko pojętego rynku i budowania wartości przedsiębiorstw postanowiła wyróżnić w pierwszej edycji plebiscytu tych, o których była przekonana, że ich osobowości, konsekwencja w budowaniu wizerunku, wyznawane wartości przekładające się na codzienną pracę mogą z powodzeniem być swoistym benchmarkiem dla wszystkich, którzy uznają markę osobistą prezesa za jedno z zkatywów firmy. W pierwszej edycji plebiscytu „Brand Me CEO” wyróżniliśmy nie dziesięć (jak wcześniej zapowiadaliśmy), ale dwanaście osób.
To dowód, jak gwałtowną formę przybierała niekiedy finałowa debata kapituły. Sylwetki wyróżnionych znajdziecie Państwo na kolejnych stronach publikacji. Umieściliśmy je w sposób losowy, ponieważ plebiscyt nie jest rankingiem. W przypadku marki osobistej nie ma mowy o jakiejkolwiek gradacji. Po prostu – wszyscy są na pierwszym miejscu. Każdy z wyróżnionych ma własną wizję marki osobistej, własny sposób budowania wizerunku, każdy jest jedyny w swoim rodzaju. Każdy z osobna stanowi wzór. Podobnie jak… suma doświadczeń wszystkich wyróżnionych.
Plebiscyt jest początkiem stałego przeglądu rynku i będzie powtarzany co rok. Zamierzamy obserwować, co dzieje się z firmami zarządzanymi przez prezesów: jak ich marki wzajemnie oddziałują, jak na siebie wpływają w ocenie rynkowej wartości, zaufania, wzrostu i zarządzania wartością.
Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/kariera/brandmeceo-jak-wybieralismy-osobowosci/w7jme6w w dniu 13/09/2018 przez Pawła Zielewskiego.