Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Lider w czasie (wymuszonej) transformacji

III edycja plebiscytu BRANDME CEO jest wyjątkowa. Tak jak czasy, w których przyszło nam żyć, a przedsiębiorcom prowadzić biznes. W tym oceanie niepewności rozpoczynamy paromiesięczne obserwacje, które doprowadzą do podsumowania dotychczasowych dokonań liderów biznesu i wskażą kierunki zmian
Beata Mońka, Business Partner, BPS, RASP, mówiła, że podstawowe kryterium dotyczy tego, jak liderzy radzą sobie w kryzysie. Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”, stwierdził, że w tym roku kapituła nie będzie nagradzać za dokonania, tylko dawać swoisty „kredyt zaufania”

Lider w czasie (wymuszonej) transformacji

III edycja plebiscytu BRANDME CEO jest wyjątkowa. Tak jak czasy, w których przyszło nam żyć, a przedsiębiorcom prowadzić biznes. W tym oceanie niepewności rozpoczynamy paromiesięczne obserwacje, które doprowadzą do podsumowania dotychczasowych dokonań liderów biznesu i wskażą kierunki zmian

Beata Mońka, Business Partner, BPS, RASP, mówiła, że podstawowe kryterium dotyczy tego, jak liderzy radzą sobie w kryzysie. Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”, stwierdził, że w tym roku kapituła nie będzie nagradzać za dokonania, tylko dawać swoisty „kredyt zaufania”
Beata Mońka, Business Partner, BPS, RASP, mówiła, że podstawowe kryterium dotyczy tego, jak liderzy radzą sobie w kryzysie. Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”, stwierdził, że w tym roku kapituła nie będzie nagradzać za dokonania, tylko dawać swoisty „kredyt zaufania”

Fot.: Piotr Waniorek 

Tegoroczna edycja BRANDME CEO na pewno nie będzie jedynie plebiscytem wyłaniającym 10 liderów biznesu, którzy – w ocenie 20-osobowej kapituły – szczególnie się wyróżnili. Pandemia koronawirusa i wywołany przez nią kryzys stawiają kolejne wyzwania. BRANDME CEO stało się w tym roku miejscem wymiany myśli. W ambicji organizatorów ma się stać także źródłem inspiracji dla liderów biznesu.

 

Jesteśmy po pierwszym spotkaniu kapituły tegorocznej edycji plebiscytu. Obradom – obok tradycyjnej wymiany myśli i poglądów – towarzyszyła także spora dawka refleksji nad obecną sytuacją społeczno-gospodarczą. Swoje poglądy zderzyli liderzy biznesu (w tym także ubiegłoroczni laureaci BRANDME CEO), naukowcy i doradcy biznesowi.

– W tym roku nie nagradzamy liderów za dotychczasowe dokonania – powiedział w trakcie obrad kapituły Paweł Zielewski, redaktor naczelny magazynu „Forbes”. – W tym roku jesteśmy „komitetem kredytowym”, który przyznaje kredyt zaufania – dodał.

Laureaci będą ten kredyt spłacać dopiero w kolejnych latach. Bo wtedy okaże się, jakie są skutki obecnego kryzysu.

– Będziemy szukać przykładów i konkretnych rozwiązań zastosowanych przez liderów, którzy radzą sobie z kryzysem lub go po prostu wykorzystują do dalszego rozwoju swoich firm – podkreśliła Beata Mońka, Business Partner, BPS, Ringier Axel Springer Polska.

– Najgorszą rzeczą jest niepewność – powiedział w trakcie obrad Adam Krasoń, prezes PwC.

Kapituła jest zgodna, że tegoroczny werdykt będzie wyjątkowy. Będzie musiał być też niezwykle wyważony.

– Spoczywa na nas duża odpowiedzialność przy naszym wyborze i warto, żebyśmy tym wyborem wpływali pozytywnie na świat biznesu – podkreśliła Olga Grygier-Siddons, business advisor i mentor.

Jak zauważył Tomasz Suchański, prezes Żabki i laureat II edycji BRANDME CEO, w tym roku uzasadnienie do werdyktu kapituły będzie uważnie śledzone. Będzie się w nim musiała znaleźć odpowiedź na pytanie, czy naprawdę mamy do czynienia z liderem.

– Powinniśmy się skupić na pokazaniu ludzi, którzy potrafią dzisiaj odważnie myśleć i podejmować odważne decyzje – powiedział Paweł Szataniak, współwłaściciel Wieltonu.

Organizacja pracy w trakcie kryzysu i już po nim, zmiany w zachowaniach konsumentów, nowe trendy na rynku, brak możliwości planowania działań na dłużej niż kilka tygodni czy nawet dni – to tylko wybrane tematy, jakie poruszyli członkowie kapituły.

– To jest czas prawdziwego egzaminu dojrzałości dla lidera – podkreślała w swoim wystąpieniu Beata Pawłowska, szefowa Oriflame na Europę Centralną. – Komisją egzaminacyjną są świat, ludzie, własna organizacja.

Jedno nie zmieni się na pewno w plebiscycie. To kwestia autentyczności lidera. – Także w kryzysie szukam takiej osoby, która jest autentyczna – dla siebie, dla ludzi, dla otoczenia – mówiła Monika Rajska-Wolińska, managing partner Colliers International w Polsce.

Do września spotkamy się na kilku wydarzeniach towarzyszących tegorocznej edycji BRANDME CEO. To na nich zostanie pokazana transformacja biznesu, może czasem wymuszona, ale mająca jeden podstawowy cel – ochronę dorobku ostatnich 30 lat. Wskazane zostaną także kierunki, w jakich będzie podążać biznes, a więc także liderzy.

BRANDME CEO to platforma, która gości na łamach magazynu „Forbes” i w Forbes.pl przez cały rok.

Kapituła III edycji BRANDME CEO

Krzysztof Badowski, PwC Polska

Prof. Witold Bielecki, Akademia Leona Koźmińskiego

Enrico Bottero, Ferrero Polska

Adam Góral, Asseco Poland

Olga Grygier-Siddons, business advisor i mentor

Joao Bras Jorge, Bank Millennium

Igor Klaja, 4F

Adam Krasoń, PwC Polska

Adam i Jerzy Krzanowscy, Nowy Styl

Prof. Grzegorz Mazurek, Akademia Leona Koźmińskiego

Ewelina Niewińska, PwC Polska

Beata Pawłowska, Oriflame

Monika Rajska-Wolińska, Colliers International

Tomasz Suchański, Żabka Polska

Paweł i Mariusz Szataniakowie, Wielton

Prof. Piotr Zielonka, SGGW

Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP

Paweł Zielewski, „Forbes Polska”

 

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/iii-edycja-plebiscytu-brandme-ceo-podsumowanie-dokonan-liderow-biznesu/e3c86l7 w dniu 25/05/2020 przez Aleksandra Fedoruka.

Total
0
Shares
Related Posts
Od lewej: Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP, Igor Klaja, prezes OTCF, Ranita Sobańska, członek zarządu OTCF oraz Aleksander Fedoruk, dziennikarz Forbes Polska, prowadzący dyskusję.
Czytaj całość

Buduj firmę opartą na wartościach, nie na kontroli

Wiele firm nie przetrwałoby czasu pandemii bez wspólnego zaangażowania zarówno lidera, jak i pracowników. Igor Klaja i Ranita Sobańska z firmy OTCF (należy do niej marka 4F) oraz Beata Mońka z RASP rozmawiają o tych kluczowych doświadczeniach. Okazuje się, że walka o przetrwanie przeszła już na inny etap – teraz chodzi o identyfikowanie nowych potrzeb klientów i znalezienie odpowiedzi na nie
Krzysztof Badowski, partner PwC, Ewelina Niewińska z PwC, prof. Grzegorz Mazurek, rektor ALK, Beata Mońka z RASP i Paweł Zielewski z „Forbesa” dyskutowali o współczesnej kondycji przywództwa
Czytaj całość

Lider w kryzysie. Kto zdał test przywództwa podczas kryzysu COVID-19

Spośród wszystkich kryteriów, według których kapituła BrandMe CEO ocenia kandydatów do tytułu „Najsilniejszej marki osobistej w biznesie”, najważniejsza jest autentyczność prezesa. W czasach wywołanego wirusem kryzysu ta autentyczność została wystawiona na próbę. O tym, kto tę próbę przeszedł, rozmawialiśmy tuż przed finalnym głosowaniem