Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Lider w czasie (wymuszonej) transformacji

III edycja plebiscytu BRANDME CEO jest wyjątkowa. Tak jak czasy, w których przyszło nam żyć, a przedsiębiorcom prowadzić biznes. W tym oceanie niepewności rozpoczynamy paromiesięczne obserwacje, które doprowadzą do podsumowania dotychczasowych dokonań liderów biznesu i wskażą kierunki zmian
Beata Mońka, Business Partner, BPS, RASP, mówiła, że podstawowe kryterium dotyczy tego, jak liderzy radzą sobie w kryzysie. Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”, stwierdził, że w tym roku kapituła nie będzie nagradzać za dokonania, tylko dawać swoisty „kredyt zaufania”

Lider w czasie (wymuszonej) transformacji

III edycja plebiscytu BRANDME CEO jest wyjątkowa. Tak jak czasy, w których przyszło nam żyć, a przedsiębiorcom prowadzić biznes. W tym oceanie niepewności rozpoczynamy paromiesięczne obserwacje, które doprowadzą do podsumowania dotychczasowych dokonań liderów biznesu i wskażą kierunki zmian

Beata Mońka, Business Partner, BPS, RASP, mówiła, że podstawowe kryterium dotyczy tego, jak liderzy radzą sobie w kryzysie. Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”, stwierdził, że w tym roku kapituła nie będzie nagradzać za dokonania, tylko dawać swoisty „kredyt zaufania”
Beata Mońka, Business Partner, BPS, RASP, mówiła, że podstawowe kryterium dotyczy tego, jak liderzy radzą sobie w kryzysie. Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”, stwierdził, że w tym roku kapituła nie będzie nagradzać za dokonania, tylko dawać swoisty „kredyt zaufania”

Fot.: Piotr Waniorek 

Tegoroczna edycja BRANDME CEO na pewno nie będzie jedynie plebiscytem wyłaniającym 10 liderów biznesu, którzy – w ocenie 20-osobowej kapituły – szczególnie się wyróżnili. Pandemia koronawirusa i wywołany przez nią kryzys stawiają kolejne wyzwania. BRANDME CEO stało się w tym roku miejscem wymiany myśli. W ambicji organizatorów ma się stać także źródłem inspiracji dla liderów biznesu.

 

Jesteśmy po pierwszym spotkaniu kapituły tegorocznej edycji plebiscytu. Obradom – obok tradycyjnej wymiany myśli i poglądów – towarzyszyła także spora dawka refleksji nad obecną sytuacją społeczno-gospodarczą. Swoje poglądy zderzyli liderzy biznesu (w tym także ubiegłoroczni laureaci BRANDME CEO), naukowcy i doradcy biznesowi.

– W tym roku nie nagradzamy liderów za dotychczasowe dokonania – powiedział w trakcie obrad kapituły Paweł Zielewski, redaktor naczelny magazynu „Forbes”. – W tym roku jesteśmy „komitetem kredytowym”, który przyznaje kredyt zaufania – dodał.

Laureaci będą ten kredyt spłacać dopiero w kolejnych latach. Bo wtedy okaże się, jakie są skutki obecnego kryzysu.

– Będziemy szukać przykładów i konkretnych rozwiązań zastosowanych przez liderów, którzy radzą sobie z kryzysem lub go po prostu wykorzystują do dalszego rozwoju swoich firm – podkreśliła Beata Mońka, Business Partner, BPS, Ringier Axel Springer Polska.

– Najgorszą rzeczą jest niepewność – powiedział w trakcie obrad Adam Krasoń, prezes PwC.

Kapituła jest zgodna, że tegoroczny werdykt będzie wyjątkowy. Będzie musiał być też niezwykle wyważony.

– Spoczywa na nas duża odpowiedzialność przy naszym wyborze i warto, żebyśmy tym wyborem wpływali pozytywnie na świat biznesu – podkreśliła Olga Grygier-Siddons, business advisor i mentor.

Jak zauważył Tomasz Suchański, prezes Żabki i laureat II edycji BRANDME CEO, w tym roku uzasadnienie do werdyktu kapituły będzie uważnie śledzone. Będzie się w nim musiała znaleźć odpowiedź na pytanie, czy naprawdę mamy do czynienia z liderem.

– Powinniśmy się skupić na pokazaniu ludzi, którzy potrafią dzisiaj odważnie myśleć i podejmować odważne decyzje – powiedział Paweł Szataniak, współwłaściciel Wieltonu.

Organizacja pracy w trakcie kryzysu i już po nim, zmiany w zachowaniach konsumentów, nowe trendy na rynku, brak możliwości planowania działań na dłużej niż kilka tygodni czy nawet dni – to tylko wybrane tematy, jakie poruszyli członkowie kapituły.

– To jest czas prawdziwego egzaminu dojrzałości dla lidera – podkreślała w swoim wystąpieniu Beata Pawłowska, szefowa Oriflame na Europę Centralną. – Komisją egzaminacyjną są świat, ludzie, własna organizacja.

Jedno nie zmieni się na pewno w plebiscycie. To kwestia autentyczności lidera. – Także w kryzysie szukam takiej osoby, która jest autentyczna – dla siebie, dla ludzi, dla otoczenia – mówiła Monika Rajska-Wolińska, managing partner Colliers International w Polsce.

Do września spotkamy się na kilku wydarzeniach towarzyszących tegorocznej edycji BRANDME CEO. To na nich zostanie pokazana transformacja biznesu, może czasem wymuszona, ale mająca jeden podstawowy cel – ochronę dorobku ostatnich 30 lat. Wskazane zostaną także kierunki, w jakich będzie podążać biznes, a więc także liderzy.

BRANDME CEO to platforma, która gości na łamach magazynu „Forbes” i w Forbes.pl przez cały rok.

Kapituła III edycji BRANDME CEO

Krzysztof Badowski, PwC Polska

Prof. Witold Bielecki, Akademia Leona Koźmińskiego

Enrico Bottero, Ferrero Polska

Adam Góral, Asseco Poland

Olga Grygier-Siddons, business advisor i mentor

Joao Bras Jorge, Bank Millennium

Igor Klaja, 4F

Adam Krasoń, PwC Polska

Adam i Jerzy Krzanowscy, Nowy Styl

Prof. Grzegorz Mazurek, Akademia Leona Koźmińskiego

Ewelina Niewińska, PwC Polska

Beata Pawłowska, Oriflame

Monika Rajska-Wolińska, Colliers International

Tomasz Suchański, Żabka Polska

Paweł i Mariusz Szataniakowie, Wielton

Prof. Piotr Zielonka, SGGW

Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP

Paweł Zielewski, „Forbes Polska”

 

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/iii-edycja-plebiscytu-brandme-ceo-podsumowanie-dokonan-liderow-biznesu/e3c86l7 w dniu 25/05/2020 przez Aleksandra Fedoruka.

Total
0
Shares
Related Posts
Od lewej: dr Dorota Szkodny-Ciołek, Leadership Mentor & Trainer, Adam Krzanowski, prezes Grupy Nowy Styl, Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP
Czytaj całość

Mobilizowanie ludzi głównym zadaniem lidera

W kryzysie istotne jest mobilizowanie, współpraca, konsensus, ale tak naprawdę to lider powinien brać na swoje barki odpowiedzialność – podejmować decyzje we właściwym momencie, a później odpowiednio je komunikować