Lider w czasie (wymuszonej) transformacji
III edycja plebiscytu BRANDME CEO jest wyjątkowa. Tak jak czasy, w których przyszło nam żyć, a przedsiębiorcom prowadzić biznes. W tym oceanie niepewności rozpoczynamy paromiesięczne obserwacje, które doprowadzą do podsumowania dotychczasowych dokonań liderów biznesu i wskażą kierunki zmian
Fot.: Piotr Waniorek
Tegoroczna edycja BRANDME CEO na pewno nie będzie jedynie plebiscytem wyłaniającym 10 liderów biznesu, którzy – w ocenie 20-osobowej kapituły – szczególnie się wyróżnili. Pandemia koronawirusa i wywołany przez nią kryzys stawiają kolejne wyzwania. BRANDME CEO stało się w tym roku miejscem wymiany myśli. W ambicji organizatorów ma się stać także źródłem inspiracji dla liderów biznesu.
Jesteśmy po pierwszym spotkaniu kapituły tegorocznej edycji plebiscytu. Obradom – obok tradycyjnej wymiany myśli i poglądów – towarzyszyła także spora dawka refleksji nad obecną sytuacją społeczno-gospodarczą. Swoje poglądy zderzyli liderzy biznesu (w tym także ubiegłoroczni laureaci BRANDME CEO), naukowcy i doradcy biznesowi.
– W tym roku nie nagradzamy liderów za dotychczasowe dokonania – powiedział w trakcie obrad kapituły Paweł Zielewski, redaktor naczelny magazynu „Forbes”. – W tym roku jesteśmy „komitetem kredytowym”, który przyznaje kredyt zaufania – dodał.
Laureaci będą ten kredyt spłacać dopiero w kolejnych latach. Bo wtedy okaże się, jakie są skutki obecnego kryzysu.
– Będziemy szukać przykładów i konkretnych rozwiązań zastosowanych przez liderów, którzy radzą sobie z kryzysem lub go po prostu wykorzystują do dalszego rozwoju swoich firm – podkreśliła Beata Mońka, Business Partner, BPS, Ringier Axel Springer Polska.
– Najgorszą rzeczą jest niepewność – powiedział w trakcie obrad Adam Krasoń, prezes PwC.
Kapituła jest zgodna, że tegoroczny werdykt będzie wyjątkowy. Będzie musiał być też niezwykle wyważony.
– Spoczywa na nas duża odpowiedzialność przy naszym wyborze i warto, żebyśmy tym wyborem wpływali pozytywnie na świat biznesu – podkreśliła Olga Grygier-Siddons, business advisor i mentor.
Jak zauważył Tomasz Suchański, prezes Żabki i laureat II edycji BRANDME CEO, w tym roku uzasadnienie do werdyktu kapituły będzie uważnie śledzone. Będzie się w nim musiała znaleźć odpowiedź na pytanie, czy naprawdę mamy do czynienia z liderem.
– Powinniśmy się skupić na pokazaniu ludzi, którzy potrafią dzisiaj odważnie myśleć i podejmować odważne decyzje – powiedział Paweł Szataniak, współwłaściciel Wieltonu.
Organizacja pracy w trakcie kryzysu i już po nim, zmiany w zachowaniach konsumentów, nowe trendy na rynku, brak możliwości planowania działań na dłużej niż kilka tygodni czy nawet dni – to tylko wybrane tematy, jakie poruszyli członkowie kapituły.
– To jest czas prawdziwego egzaminu dojrzałości dla lidera – podkreślała w swoim wystąpieniu Beata Pawłowska, szefowa Oriflame na Europę Centralną. – Komisją egzaminacyjną są świat, ludzie, własna organizacja.
Jedno nie zmieni się na pewno w plebiscycie. To kwestia autentyczności lidera. – Także w kryzysie szukam takiej osoby, która jest autentyczna – dla siebie, dla ludzi, dla otoczenia – mówiła Monika Rajska-Wolińska, managing partner Colliers International w Polsce.
Do września spotkamy się na kilku wydarzeniach towarzyszących tegorocznej edycji BRANDME CEO. To na nich zostanie pokazana transformacja biznesu, może czasem wymuszona, ale mająca jeden podstawowy cel – ochronę dorobku ostatnich 30 lat. Wskazane zostaną także kierunki, w jakich będzie podążać biznes, a więc także liderzy.
BRANDME CEO to platforma, która gości na łamach magazynu „Forbes” i w Forbes.pl przez cały rok.
Kapituła III edycji BRANDME CEO
Krzysztof Badowski, PwC Polska
Prof. Witold Bielecki, Akademia Leona Koźmińskiego
Enrico Bottero, Ferrero Polska
Adam Góral, Asseco Poland
Olga Grygier-Siddons, business advisor i mentor
Joao Bras Jorge, Bank Millennium
Igor Klaja, 4F
Adam Krasoń, PwC Polska
Adam i Jerzy Krzanowscy, Nowy Styl
Prof. Grzegorz Mazurek, Akademia Leona Koźmińskiego
Ewelina Niewińska, PwC Polska
Beata Pawłowska, Oriflame
Monika Rajska-Wolińska, Colliers International
Tomasz Suchański, Żabka Polska
Paweł i Mariusz Szataniakowie, Wielton
Prof. Piotr Zielonka, SGGW
Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP
Paweł Zielewski, „Forbes Polska”
Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/iii-edycja-plebiscytu-brandme-ceo-podsumowanie-dokonan-liderow-biznesu/e3c86l7 w dniu 25/05/2020 przez Aleksandra Fedoruka.