Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Poznaliśmy laureatów VII edycji BrandMe CEO

Za nami VII Gala i Spotkanie Liderów BrandMe CEO. Znamy już nazwiska wszystkich laureatów tegorocznej edycji plebiscytu. Stefan Batory (Booksy), Jakub Dwernicki (cyber_Folks), Robert Maciąg (LSP Group), Artur Popko (Budimex) – to tegoroczni laureaci nagrody BrandMe CEO. W kategorii BrandFamily zwyciężyła rodzina Ptaszków z JMP Flowers, a w kategorii BrandWe (zespół) – Itaka. Po raz pierwszy przyznana została również nagroda Leading with The Heart. Jej laureatami zostali ambasador USA Mark Brzeziński oraz jego partnerka Olga Leonowicz.

Autentyczne przywództwo i rola lidera to tak naprawdę wielka odpowiedzialność. Nie chodzi jedynie o kondycję finansową i pozycję rynkową firmy, ale też o miejsca pracy, zrównoważony rozwój i relacje społeczne. Ważni są ludzi – członkowie zespołów, a także przedstawiciele lokalnej społeczności.

Istniejący od 2018 r. plebiscyt BrandMe CEO to element szerszej inicjatywy pod tą samą nazwą, której głównymi zadaniami są promocja dobrych praktyk w biznesie i innowacyjnych modeli zarządzania. Organizowane są spotkania, branżowe round tables, a także doroczna Gala i Spotkanie Liderów.

Plebiscyt nie jest rankingiem prezesów i właścicieli firm. Nigdy nie chodzi o konkretne miejsce – te są równorzędne. To swoista mapa najbardziej autentycznych liderów, działających w oparciu o różne style przywództwa.

Jego wyjątkowość polega na tym, że nagrody przyznaje niezależna Kapituła. Jej skład w każdym roku się zmienia. Zawsze zasiadają w niej laureaci poprzedniej edycji, partnerzy z PwC, przedstawiciele świata nauki, biznesu i mediów. W 2024 r. w skład Kapituły wchodziło 25 osób.

Kryteria wyboru laureatów

1. Autentyczność i spójność lidera

2. Odwaga w podejmowaniu ryzyka

3. Dialog – komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna z zespołami

4. Siła wpływu reputacji i działań prezesa na wzrost zaufania i wartości firmy, którą zarządza

5. Strategia zarządzania i jej efekty

6. Lider jako promotor i wychowawca następców

7. Misyjność, odpowiedzialność, empatia.

Nazwiska laureatów w czterech kategoriach poznaliśmy 2 października w trakcie VII Gali i Spotkania Liderów BrandMe CEO.

BrandMe CEO

Kapituła poszukiwała liderów na miarę XXI wieku, którzy nie tylko stosują innowacyjne modele zarządzania, ale potrafią zarazić współpracowników swoją pasją i wizją. Nie kierują się wyłącznie zyskiem, otwarcie się komunikują, a także jednoczą innych wokół realizowanych przez siebie celów. Chcą pozytywnie oddziaływać na świat, a otwarty umysł i umiejętność podejmowania decyzji we właściwym momencie są ich znakiem rozpoznawczym.

Laureaci

Stefan Batory, CEO i współzałożyciel Booksy

W opinii Kapituły Stefan Batory jest przykładem przedsiębiorcy, który wie, jak uczyć się na własnych błędach biznesowych i jak następnie skutecznie je naprawiać. Tak było w przypadku samego Booksy na początku pandemii i w kolejnych latach. Kariera Stefana Batorego pokazuje, że w biznesie nie można się poddawać. W swoim życiu wielokrotnie usłyszał „nie” od potencjalnych inwestorów, wiele razy był odsyłany z kwitkiem. Ale nigdy się nie poddał, co dzisiaj mocno procentuje.

Jakub Dwernicki, CEO cyber_Folks

Założyciel CyberFolks znany jest ze swojej otwartości i empatii wobec pracowników, aczkolwiek na też opinię „twardego zawodnika”, gdy mowa o czystym biznesie. Pogodzenie tych dwóch charakterów, to rzadka umiejętność. Po wynikach widać, że doszedł w niej do perfekcji. I to właśnie doceniła Kapituła BrandMe CEO.

Robert Maciąg, prezes LSP Group

Rober Maciąg angażuje się we wdrażanie zasad społecznej odpowiedzialnego biznesu w codzienne operacje. Kapituła doceniła jego ogromne zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Przykładowo, LSP Group zanim zostało objęte obowiązkiem raportowania ESG, postawiło chociażby na ekologiczne pojazdy. Firma cały czas pozyskuje nowoczesną flotę. Stwarza również dobre warunki pracy dla kierowców i współpracowników, wspiera również lokalną społeczność. Kapituła doceniła również niezwykłą skuteczność Roberta Maciąg oraz jego wielkie serce.

Artur Popko, prezes zarządu Budimex

Jest współtwórcą dywizji budownictwa infrastrukturalnego Budimex. To w praktyce on zbudował rolę lidera w branży budownictwa infrastrukturalnego i kolejowego. W opinii wielu inwestorów Budimex jest w czołówce najlepszych wykonawców drogowych w Polsce. Jak chwali się firma, 80 proc. kontraktów drogowych realizuje przed terminem. Jaki jest sam prezes? Skromny, pracowity, zawsze blisko ludzi.

BrandFamily

BrandFamily to nagroda dla całej rodziny, która stworzyła dziedzictwo, często wielopokoleniowe znanych i lubianych firm i marek. Wartości rodziny przenikają się z wartościami firmy. Autentyczność jest dla nich ważniejsza niż dane w Excelu. Innowacje i rozwój stanowią o konkurencyjności wobec zagranicznych koncernów, jaki o sile i możliwościach międzynarodowej ekspansji.

Laureatem została rodzina Ptaszków z JMP Flowers. Nagrodę odebrali Agnieszka Ptaszek-Kwolek i Jacek Ptaszek.

Obecnie JMP Flowers jest największym polskim hodowcą kwiatów. W Stężycy na Lubelszczyźnie na 18 hektarach specjalistycznych szklarni uprawianych jest kilkaset odmian orchidei, róż oraz anturium. Firma zarządza największą w Polsce, własną hurtową siecią handlową. JMP Flowers posiada także spółkę w Wiedniu, która obsługuje przede wszystkim rynek austriacki, czeski, słowacki, niemiecki i węgierski. Tradycje przedsiębiorczości sięgają w rodzinie Ptaszków sześciu, a w przypadku ogrodnictwa pięciu pokoleń wstecz.

BrandWe

BrandWe to nagroda dedykowana unikatowym zespołom, składającym się z różnych, ale grających do jednej bramki osób. Ich umiejętności, współpraca oparta na innowacyjności, odwadze, kreatywności prowadzą do wybitnych osiągnięć na rynku, stworzenia kultury pracy, a także misji, którą zarażają własny zespół i pozytywnie oddziałują na zewnątrz. Każdy z nich to świetna wizytówka firmy, ale tylko razem stanowią jej najpełniejszy obraz.

Decyzją Kapituły w 2024 r. nagrodę BrandWe otrzymała Itaka. Nagrodę odebrał Piotr Henicz, wiceprezes, dyrektor marketingu i sprzedaży Itaka Holding.

Biuro podróży Itaka powstało w 1989 r. w Opolu. W tym roku świętowało swoje 35 urodziny, wciąż jest największym polskim touroperatorem. Przez te wszystkie lata Itaka obsłużyła 10 mln klientów. Tylko w 2023 r. było ich milion w Polsce (licząc wszystkie rynki – 1,5 mln).

Leading with The Heart

Nagroda Leading with The Heart została w 2024 r. przyznana po raz pierwszy. Kapituła poszukiwała osoby, która dużo bardziej angażują się w pomaganie, niż wymagałoby zajmowane przez nią stanowisko, czy realizacja strategii firmy, którą reprezentuje. Im większy wpływ lidera wynikający z piastowanego stanowiska i zajmowanej pozycji, tym większa możliwość pozytywnego oddziaływania. A to wręcz zobowiązuje do działania, którego celem jest zmienianie świata na lepsze. Nagroda została przyznana za wywieranie pozytywnego wpływu na biznes, gospodarkę, społeczeństwo.

Decyzją Kapituły, wyróżnieni zostali Mark Brzeziński, ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce i Olga Leonowicz, aktywistka, partnerka życiowa Marka Brzezińskiego.

Mark Brzeziński obok swojej niejako tradycyjnej roli, jaką jest reprezentowanie USA oraz pogłębianie relacji polsko-amerykańskich, realizuje również drugą misję. Wspólnie z partnerką życiową Olgą Leonowicz działają na rzecz równości, młodzieży, wzmocnienia pozycji kobiet oraz wspierają organizacje pozarządowe.

Laureaci Leading with The Heart promują wartości demokratyczne i różnorodność. Jak zauważyła Kapituła, misja Marka Brzezińskiego w Polsce jest niezwykle aktywa. Olga Leonowicz wykorzystuje zaś swoje doświadczenie, by w życiu społecznym i publicznym pojawiło się więcej wspomnianej równości i różnorodności. Polskie organizacje mają w nich ogromnych sojuszników.

Członkowie Kapituły VII edycji BrandMe CEO

Andrzej Anton (Blue Media), Bartosz Bednarz (Interia), Rafał Brzoska (InPost), Elżbieta Czetwertyńska (Citi Handlowy), Mariusz Dziurdzia (PwC Polska), Aleksander Fedoruk (BrandMe CEO), Janusz Grądzki (Eleport), Sylwia Hałas-Dej (Akademia Leona Koźmińskiego), Stanisław Janowski (Grupa Polsat), Paweł Jarski (Elemental Holding), Jan Kolański (Grupa Colian), Mateusz Kowalczyk (Foodsi), Jarosław Królewski (Synerise), Adam Marciniak (VeloBank), Michał Mastalerz (PwC Polska), Marek Maślanka (MDM Holding, MyRoof), prof. Grzegorz Mazurek (Akademia Leona Koźmińskiego), Omenaa Mensah (Omenaa Mensah Foundation), Adam Mokrysz (Grupa Mokate), Beata Mońka (Art of Networking), Ewelina Niewińska (PwC Polska), Wiktor Schmidt (Netguru) , Marek Sypek (Stock Polska), Włodzimierz Wlaźlak (Lidl Polska), Paweł Zielewski (ex Forbes Polska), prof. Piotr Zielonka (SGGW).

Zobacz także:

Podsumowanie VII Gali i Spotkania Liderów BrandMe CEO

Total
0
Shares
Related Posts
Czytaj całość

Sobiesław Zasada: Słowo ważniejsze od aktu notarialnego

Kiedy w 1952 r. nikomu nieznany chłopak pokonał doświadczonych mistrzów kierownicy w rajdzie o Błękitną Wstęgę Ojcowa, sam pewnie nie przypuszczał, że stanie się legendą polskich i światowych dróg. Został nie tylko legendą motoryzacji, ale również biznesu. Sobiesław Zasada w specjalnym wywiadzie mówi o wartościach, pasji, przedsiębiorczości i miłości. Wiele rajdów odbył ze swoją ukochaną żoną Ewą. Założona przez niego Grupa Zasada to jedna z najstarszych i największych rodzinnych grup kapitałowych w Polsce. Skupia łącznie ponad 30 spółek i działa w branży motoryzacyjnej, deweloperskiej, produkcyjnej i lifestylowej.
Czytaj całość

Prof. Marek Konarzewski: W nauce również mamy do czynienia z marzycielami

Każda złotówka zainwestowana w naukę daje nawet 8 zł zwrotu. Tymczasem współpraca nauki z biznesem w Polsce wciąż nie przedstawia się idealnie. Problemem nie jest już brak środków, ale chociażby niechęć do podejmowania ryzyka, czy też nieco skostniałe podejście uczelni, instytutów i kadry akademickiej. – W szkole, również na uczelniach, nie dajemy możliwości młodym ludziom, którzy są ponadprzeciętni, ale również ponadprzeciętnie niepokorni – zauważa prof. Marek Konarzewski, prezes Polskiej Akademii Nauk. Postuluje, by więcej kadry akademickiej było związane z samym biznesem, nie chce jednak, byśmy na ślepo kopiowali rozwiązania amerykańskie. Osobiście ma też jeden cel: chce zreformować PAN.
Czytaj całość

Sztuczna inteligencja nowym orężem lidera

Skończyły się Igrzyska Olimpijskie w Paryżu. Jest to doskonała okazja, aby przyjrzeć się, jak technologia wspiera człowieka. To człowiek, jego wytrzymałość i umiejętności są doceniane medalem i miejscem na podium. To człowiek otrzymuje medale, a technologia go wspiera. Zupełnie inaczej niż w przypadku, na przykład, Formuły 1, gdzie nagrody dostają konstrukcje mechaniczne, a kierowca jest jedynie uzupełnieniem.