Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Nauka i biznes. Nie tylko pieniądze

Drugie posiedzenie kapituły tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO przyniosło pewien zwrot. Obok dyskusji nad kandydaturami, które już wpłynęły, pojawiła się propozycja, by przyznać dodatkowe wyróżnienie. Chodzi o podkreślenie wagi, jaką dla biznesu ma nauka
Członkowie kapituły BrandMe CEO w tym roku postanowili przyznać dodatkową nagrodę

Nauka i biznes. Nie tylko pieniądze

Drugie posiedzenie kapituły tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO przyniosło pewien zwrot. Obok dyskusji nad kandydaturami, które już wpłynęły, pojawiła się propozycja, by przyznać dodatkowe wyróżnienie. Chodzi o podkreślenie wagi, jaką dla biznesu ma nauka

Członkowie kapituły BrandMe CEO w tym roku postanowili przyznać dodatkową nagrodę
Członkowie kapituły BrandMe CEO w tym roku postanowili przyznać dodatkową nagrodę

Fot.: Alicja Żebruń/PREFLASH.PL

Wyróżnimy również liderów, którzy aktywnie wspierają naukę – powiedziała po ostatnim posiedzeniu kapituły BrandMe CEO Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP. – To ważne, by na liście laureatów plebiscytu mieć praktyków biznesu, którzy aktywnie wspierają działalność naukową i proces kształcenia. Chodzi o ponowne spojenie obu światów oraz wskazanie dobrych praktyk – dodała.

Liczą się pieniądze, czy postawa

Prof. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego, podkreślił, że przedstawiona propozycja to niejako wisienka na torcie w przypadku tegorocznej edycji plebiscytu.

– Jest to obszar jeszcze w Polsce dobrze nierozpoznany – dodał.

Paweł Zielewski, redaktor naczelny magazynu „Forbes”, wskazał z kolei na konieczność doprecyzowania kryteriów, by to nie wysokość wsparcia przeznaczonego na naukę była kluczowa przy wyłonieniu laureata. Bo pieniądze, paradoksalnie, nie muszą być najważniejsze we współpracy.

– Hasło klucz to „ekosystem”, aby każdy podmiot w tej układance mógł skorzystać długofalowo – zauważył prof. Mazurek.

Bartosz Skwarczek, prezes G2A, podzielił się swoimi ostatnimi doświadczeniami ze styku nauki i biznesu. Pierwsze związane jest z MIT w Bostonie. Dzięki temu dostrzegł, jak powinno wyglądać prawdziwe wsparcie. – Korzyść odnoszą wówczas obie strony – podkreślił.

W Polsce biznes często idzie na łatwiznę i wspiera uczelnie w taki sposób, by jedynie pozyskać studentów ostatnich lat. G2A funduje nie tylko kierunki studiów, ale także chociażby laboratoria.

Dominika Bettman, prezeska Siemens Polska, od lat zasiada w radach uczelni technicznych. Zwróciła uwagę, by uchwycić, na czym ta współpraca tak naprawdę polega.

– Uczelnie zarzucają nam, że biznes wspiera naukę jedynie po to, by mieć pracowników – zauważyła.

A kontekst współpracy powinien być zdecydowanie szerszy.

– Teoria plus praktyka jest najlepszą synergią. Powinniśmy łączyć biznes z teorią, wtedy będzie dawało to lepszy efekt – dodał Maciej Panek, CEO Panek Carsharing.

Współpraca biznesu i nauki

Olga Grygier-Siddons, business advisor i mentor, nie ma wątpliwości: wyróżnienie powinno pokazać, w jaki sposób biznes i nauka współpracują ze sobą, tworząc nową jakość.

– Cel to danie nagrody liderowi, który inwestuje w badania naukowe i patrzy dwa kroki do przodu – dodał Michał Mierzejewski, prezes Philip Morris Polska.

Prof. Piotr Zielonka, SGGW, miał jednak zastrzeżenie, by wystrzegać się bardzo sztywnych ram kooperacji.

– Im bardziej formalna staje się współpraca, tym mniejsze korzyści przynosi – zauważył. Gdzieś w końcu do tego wszystkiego należy dodać szczyptę kreatywności i zwinności.

Uczestnicy drugiego już posiedzenia kapituły dyskutowali też nad listą potencjalnych laureatów tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO.

– Na pewno nie było stagnacji – mówiła o dokonaniach liderów w ostatnich miesiącach Ewelina Niewińska, dyrektor Marketingu, Komunikacji i Rozwoju Biznesu, PwC Polska.

Zaangażowanie, wysiłek – to cechowało przywódców. Część poradziła sobie lepiej z zarządzaniem kryzysowym w praktyce, a część gorzej. Lista potencjalnych laureatów BrandMe CEO 2021 nie jest jeszcze zamknięta. Do początku sierpnia czekamy na zgłoszenia, zwycięzców poznamy we wrześniu.

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/praktycy-biznesu-aktywnie-wspieraja-nauke/8n2ckcx w dniu 29/07/2021 przez Aleksandra Fedoruka.

Total
0
Shares
Related Posts
Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP i Krzysztof Zamasz, członek zarządu Grupy Veolia w Polsce, zgodzili się, że kwestie klimatyczne wysuwają się na czoło w działaniach firm i liderów biznesu
Czytaj całość

Misja lidera w czasach new normal

Szacunek i zaufanie to słowa towarzyszące relacjom lidera ze współpracownikami szczególnie w ostatnich kilkunastu miesiącach. Ten okres pokazał też, kto jest jakim człowiekiem i jak szef w ogóle dba o swój zespół. Czy liderzy są teraz bardziej empatyczni i częściej kierują się misyjnością oraz odpowiedzialnością?
Rafał Brzoska, twórca InPostu – zaczynał budować biznes jeszcze na studiach, tworząc firmę roznoszącą ulotki. Tak powstał Integer, który w 2006 r. pozwolił Rafałowi Brzosce na budowę sieci paczkomatów InPost. W kolejnych latach firma zaczęła świadczyć też usługi konkurencyjne dla Poczty Polskiej oraz zadebiutowała na GPW. Pogrążona w kryzysie, w 2017 r. została przejęta przez fundusz Advent. Do biznesowej ekstraklasy weszła, debiutując w ubiegłym roku na holenderskiej giełdzie.
Czytaj całość

Rafał Brzoska. Biznesowa kariera w amerykańskim stylu

Na drzwiach swojego gabinetu umieścił napis: „Jeśli wszystko jest pod kontrolą, to znaczy, że jedziesz zbyt wolno”. On sam od lat nie ściąga nogi z gazu. Twórca InPostu niejednokrotnie udowodnił, że nie brakuje mu biznesowej odwagi. I chociaż wzbudzał kontrowersje i zaliczał potknięcia, to zawsze podnosił się i pędził dale
Nie jest łatwo mądrze wspierać potrzebujących. Hannes Schmid opowiedział gościom gali BrandMe CEO, jak on do tego podchodzi
Czytaj całość

Hannes Schmid. Artysta uczy filantropii

Fotografował gwiazdy rocka i modelki, ale to okaleczona dziewczynka okazała się najważniejsza. Sztuka zawiodła go do świata, który wypełnia dzisiaj jego życie. W Kambodży stworzył wioskę, która pomaga rodzinom ze slumsów wydobyć się z nędzy i poniżenia. O tym, jak skutecznie pomagać, Hannes Schmid opowiedział gościom gali BrandMe CEO
Dr hab. Beata Kozłowska-Chyła – prezes PZU, radca prawny, ekspertka prawa handlowego. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskała tytuł doktora habilitowanego. Wciąż jest zaangażowana w życie akademickie. Uważa zresztą, że nauka pozwala spojrzeć na biznes w szerszym kontekście. PZU pod jej kierownictwem realizuje strategię na lata 2021–2024, firma chce też na stałe wprowadzić model pracy hybrydowej.
Czytaj całość

Beata Kozłowska-Chyła. Nauka, biznes i ubezpieczenia

Jest zdania, że lider powinien kierować się empatią, mobilizować zespół do kreatywności, patrzeć szerzej niż przez pryzmat tabelek, a zarządzana przez niego firma po prostu musi wyznaczać nowe standardy w epoce „nowej normalności”. Beata Kozłowska-Chyła przeprowadziła PZU przez trudny czas pandemii