Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Kim są laureaci BrandMe CEO?

Marka osobista prezesa to efekt przemyślanej strategii oraz ciężkiej, konsekwentnej pracy nad sobą i swoim stylem zarządzania. A także szczypty osobistej charyzmy, której nie da się wyuczyć. Wszystko to ma 12 laureatów plebiscytu BrandMe CEO
Wręczenie nagród BrandMe CEO. Od lewej: Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”, Anna Rulkiewicz, prezes Lux Medu, Beata Mońka, business executive w BMBC&Business Partnering oraz Monika Rajska-Wolińska, partner zarządzający Colliers Polska

Kim są laureaci BrandMe CEO?

Marka osobista prezesa to efekt przemyślanej strategii oraz ciężkiej, konsekwentnej pracy nad sobą i swoim stylem zarządzania. A także szczypty osobistej charyzmy, której nie da się wyuczyć. Wszystko to ma 12 laureatów plebiscytu BrandMe CEO

Wręczenie nagród BrandMe CEO. Od lewej: Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”, Anna Rulkiewicz, prezes Lux Medu, Beata Mońka, business executive w BMBC&Business Partnering oraz Monika Rajska-Wolińska, partner zarządzający Colliers Polska
Wręczenie nagród BrandMe CEO. Od lewej: Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”, Anna Rulkiewicz, prezes Lux Medu, Beata Mońka, business executive w BMBC&Business Partnering oraz Monika Rajska-Wolińska, partner zarządzający Colliers Polska

Fot.: Żelazna Studio / Redakcja Forbes 

Autentyczność otwierała listę kluczowych kryteriów, którymi kierowała się przy wyborze najsilniejszych marek prezesów w Polsce kapituła plebiscytu BrandMe CEO. – To kluczowy czynnik, jaki określiśmy. Prezes musi być prawdziwy, mieć charakter, pasję i przekonania – mówiła Beata Mońka, business executive w BMBC&Business Partnering, jedna z członkiń kapituły.

Pozostałymi kryteriami, wybranymi z listy ponad 30 zgłoszonych pierwotnie, były: spójność wizji oraz stylu zarządzania prezesa, wartości, jakimi kierują się zarządzający w życiu i w pracy, ich komunikacja zewnętrzna (z rynkiem) oraz wewnętrzna (z pracownikami i radą nadzorczą), siła wpływu reputacji i działań prezesa na wzrost zaufania i wartości firmy. Listę kryteriów zamyka strategia zarządzania, czyli to, w jaki sposób przyjęte przez prezesa strategie i taktyki przekładają się na wyniki firmy i długofalowe postrzeganie prezesów, bo nasi laureaci to osoby, które zarządzają swoimi firmami przynajmniej 3-5 lat.

– Marka osobista jest obietnicą dostarczenia pewnych wartości i ta obietnica musi pochodzić z czegoś więcej niż z robienia dobrego wrażenia – z rezultatów, które dana osoba osiągnęła w życiu, z uczciwości i wartości, które sobą reprezentuje – mówił prof. Grzegorz Mazurek, specjalista od zarządzania i marketingu w Akademii Leona Koźmińskiego.

Kierując się takimi zasadami i kryteriami, kapituła plebiscytu składająca się z przedstawicieli PwC, w tym Olgi Grygier- Siddons, partnera PwC w Polsce, Adama Krasonia, prezesa tej spółki, Eweliny Niewińskiej, dyrektora w PwC, oraz Krzysztofa Badowskiego, partnera tej firmy, prof. Witolda Bieleckiego, rektora Akademii Leona Koźmińskiego, Bartłomieja Dmitruka, bankiera inwestycyjnego z Haitong Bank, Beaty Mońki, business executive w BMBC&Business Partnering oraz Pawła Zielewskiego, redaktora naczelnego „Forbesa”, wybrała 12 prezesów, którzy przez lata zbudowali najsilniejsze marki osobiste w polskim biznesie.

Laureatami pierwszej edycji plebiscytu BrandMe CEO zostali: Dariusz Miłek, prezes obuwniczej spółki CCC, Irena Eris i Henryk Orfinger, założyciele firmy kosmetycznej Dr Irena Eris, Adam Kiciński, prezes CD Projektu, twórcy gry komputerowej Wiedźmin, Anna Rulkiewicz, prezes Lux Medu, Solange Olszewska, współzałożycielka i prezes Solaris Bus&Coach, Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj.pl, Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu, Zbigniew Sosnowski, założyciel i prezes producenta rowerów Kross, Piotr Krupa, prezes firmy windykacyjnej Kruk, Evangelos Evangelou – prezes Herbapolu Lublin, Cypryjczyk, który od ponad 25 lat mieszka w Polsce oraz Zenon Ziaja – szef i właściciel rodzinnej kosmetycznej firmy Ziaja, Cezary Stypułkowski – prezes mBanku.

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/kariera/brandme-ceo-lista-laureatow-plebiscytu/qb3822m w dniu 14/09/2018 przez Magdalena Lemańska

Total
0
Shares
Related Posts
Piotr Krupa
Czytaj całość

Milioner, który nie boi się długów

W biznes windykacyjny wszedł przez przypadek, ale sukces, który w windykacji odniósł, już przypadkiem nie jest. Jego Kruk stał się jednym z rynkowych liderów dzięki strategii, którą dekadę temu branża uważała za samobójstwo
Jak wybieraliśmy osobowości
Czytaj całość

Jak wybieraliśmy osobowości

Od kilku miesięcy na łamach „Forbesa” zapowiadaliśmy zarówno konferencję „BrandMe CEO”, jak i – a może przede wszystkim – plebiscyt na najsilniejsze marki osobiste w biznesie. Kapituła miała trudne zadanie: jak zdecydować, kto zasłużył na wyróżnienie?
Solange Olszewska
Czytaj całość

Od autobusów elektrycznych do zdrowej żywności

Przez lata Solange Olszewska kierowała Solarisem tak jak najlepsi kierowcy produkowanymi przez jej firmę autobusami. Po sprzedaniu udziałów w spółce będzie dzielić uwagę między dotychczasowy biznes i zupełnie nowe przedsięwzięcie
Krzysztof Pawiński
Czytaj całość

Krzysztof Pawiński: Wytrawny gracz z biznesową intuicją

Krzysztof Pawiński ma wszystko to, co ceni się w biznesie – jest inteligentny, konkretny i skupiony na działaniu. Wspólnie z kolegami zbudował siódmą największą prywatną polską firmę, której wartość ekonomiczna przekracza już 7 mld zł. Pawiński ma w portfolio 50 marek, w tym Tigera i Tymbark. Żartuje, że prezesem Maspeksu został, bo był najmłodszy ze wszystkich pięciu wspólników firmy. Trzy dekady temu padło na niego i do dzisiaj jest on jedynym z założycieli, który wciąż zajmuje się w firmie bieżącym zarządzaniem. Pozostali dawno przeszli do rady nadzorczej