Kim są laureaci BrandMe CEO?
Marka osobista prezesa to efekt przemyślanej strategii oraz ciężkiej, konsekwentnej pracy nad sobą i swoim stylem zarządzania. A także szczypty osobistej charyzmy, której nie da się wyuczyć. Wszystko to ma 12 laureatów plebiscytu BrandMe CEO
Fot.: Żelazna Studio / Redakcja Forbes
Autentyczność otwierała listę kluczowych kryteriów, którymi kierowała się przy wyborze najsilniejszych marek prezesów w Polsce kapituła plebiscytu BrandMe CEO. – To kluczowy czynnik, jaki określiśmy. Prezes musi być prawdziwy, mieć charakter, pasję i przekonania – mówiła Beata Mońka, business executive w BMBC&Business Partnering, jedna z członkiń kapituły.
Pozostałymi kryteriami, wybranymi z listy ponad 30 zgłoszonych pierwotnie, były: spójność wizji oraz stylu zarządzania prezesa, wartości, jakimi kierują się zarządzający w życiu i w pracy, ich komunikacja zewnętrzna (z rynkiem) oraz wewnętrzna (z pracownikami i radą nadzorczą), siła wpływu reputacji i działań prezesa na wzrost zaufania i wartości firmy. Listę kryteriów zamyka strategia zarządzania, czyli to, w jaki sposób przyjęte przez prezesa strategie i taktyki przekładają się na wyniki firmy i długofalowe postrzeganie prezesów, bo nasi laureaci to osoby, które zarządzają swoimi firmami przynajmniej 3-5 lat.
– Marka osobista jest obietnicą dostarczenia pewnych wartości i ta obietnica musi pochodzić z czegoś więcej niż z robienia dobrego wrażenia – z rezultatów, które dana osoba osiągnęła w życiu, z uczciwości i wartości, które sobą reprezentuje – mówił prof. Grzegorz Mazurek, specjalista od zarządzania i marketingu w Akademii Leona Koźmińskiego.
Kierując się takimi zasadami i kryteriami, kapituła plebiscytu składająca się z przedstawicieli PwC, w tym Olgi Grygier- Siddons, partnera PwC w Polsce, Adama Krasonia, prezesa tej spółki, Eweliny Niewińskiej, dyrektora w PwC, oraz Krzysztofa Badowskiego, partnera tej firmy, prof. Witolda Bieleckiego, rektora Akademii Leona Koźmińskiego, Bartłomieja Dmitruka, bankiera inwestycyjnego z Haitong Bank, Beaty Mońki, business executive w BMBC&Business Partnering oraz Pawła Zielewskiego, redaktora naczelnego „Forbesa”, wybrała 12 prezesów, którzy przez lata zbudowali najsilniejsze marki osobiste w polskim biznesie.
Laureatami pierwszej edycji plebiscytu BrandMe CEO zostali: Dariusz Miłek, prezes obuwniczej spółki CCC, Irena Eris i Henryk Orfinger, założyciele firmy kosmetycznej Dr Irena Eris, Adam Kiciński, prezes CD Projektu, twórcy gry komputerowej Wiedźmin, Anna Rulkiewicz, prezes Lux Medu, Solange Olszewska, współzałożycielka i prezes Solaris Bus&Coach, Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj.pl, Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu, Zbigniew Sosnowski, założyciel i prezes producenta rowerów Kross, Piotr Krupa, prezes firmy windykacyjnej Kruk, Evangelos Evangelou – prezes Herbapolu Lublin, Cypryjczyk, który od ponad 25 lat mieszka w Polsce oraz Zenon Ziaja – szef i właściciel rodzinnej kosmetycznej firmy Ziaja, Cezary Stypułkowski – prezes mBanku.
Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/kariera/brandme-ceo-lista-laureatow-plebiscytu/qb3822m w dniu 14/09/2018 przez Magdalena Lemańska