Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Beata Osiecka. Kreatywna prezes na każde czasy

W szwedzkiej firmie Kinnarps Polska Beata Osiecka pracuje już 30 lat. Zapewnia jednak, że nawet po tylu latach praca jej ani przez chwilę nie nudzi. Ciągłe zmiany zachodzące w biurowej branży zapewniają dopływ coraz to nowych wyzwań, a stawianie im czoła przynosi satysfakcję. Na co dzień przydaje się jej największa zaleta – kreatywność
Beata Osiecka – wieloletnia prezes i dyrektor zarządzająca szwedzkiej firmy Kinnarps Polska. Przyznaje, że przywództwo oznacza dla niej wyzwanie, ale także ciągły samorozwój. Współkieruje Fundacją Liderek Biznesu i wspiera kobiety w zarządzaniu. Zawodowo od lat próbuje odpowiadać na potrzeby nowoczesnych biur, przewidując, co oznacza dzisiaj ergonomiczna, ekologiczna i przyjazna pracownikowi przestrzeń do pracy

Beata Osiecka. Kreatywna prezes na każde czasy

W szwedzkiej firmie Kinnarps Polska Beata Osiecka pracuje już 30 lat. Zapewnia jednak, że nawet po tylu latach praca jej ani przez chwilę nie nudzi. Ciągłe zmiany zachodzące w biurowej branży zapewniają dopływ coraz to nowych wyzwań, a stawianie im czoła przynosi satysfakcję. Na co dzień przydaje się jej największa zaleta – kreatywność

Beata Osiecka – wieloletnia prezes i dyrektor zarządzająca szwedzkiej firmy Kinnarps Polska. Przyznaje, że przywództwo oznacza dla niej wyzwanie, ale także ciągły samorozwój. Współkieruje Fundacją Liderek Biznesu i wspiera kobiety w zarządzaniu. Zawodowo od lat próbuje odpowiadać na potrzeby nowoczesnych biur, przewidując, co oznacza dzisiaj ergonomiczna, ekologiczna i przyjazna pracownikowi przestrzeń do pracy
Beata Osiecka – wieloletnia prezes i dyrektor zarządzająca szwedzkiej firmy Kinnarps Polska. Przyznaje, że przywództwo oznacza dla niej wyzwanie, ale także ciągły samorozwój. Współkieruje Fundacją Liderek Biznesu i wspiera kobiety w zarządzaniu. Zawodowo od lat próbuje odpowiadać na potrzeby nowoczesnych biur, przewidując, co oznacza dzisiaj ergonomiczna, ekologiczna i przyjazna pracownikowi przestrzeń do pracy

Fot.: Agnieszka Kubilus

Od prezes Kinnarps Polska bije pozytywna energia. Kiedy mówi, jest spokojna i pogodna, czym od razu wzbudza zaufanie. Pytana w wywiadach o źródło swoich zawodowych sukcesów, mówi, że lubi wyzwania i uważa się za osobę odważną, ale też od razu podkreśla, że ma w życiu szczęście do dobrych ludzi i ciepło wspomina wiele osób, z którymi przez wszystkie te lata współpracowała.

Karierę w szwedzkiej firmie Kinnarps dostarczającej wyposażenie biur i przestrzeni publicznych zaczęła po ukończeniu handlu zagranicznego w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej (ówczesnej SGPiS) w 1991 roku. Miała już wtedy doświadczenie z pracy w szwajcarskim F. Ruesch AG (odpowiadała tam za obsługę klienta), z działu marketingu w Apple Macintosh w Kanadzie oraz z pracy w Ambasadzie Polski w Sztokholmie.

O nudzie nie ma mowy

Do Kinnarpsa doprowadziła ją praca dla Office Depot, w którym stworzyła centrum designu w 1994 roku. Kiedy ta amerykańska firma została przedstawicielem Kinnarpsa w Polsce, a następnie otworzyła tu ze szwedzkim partnerem firmę, Osiecka znalazła się w pierwszym zespole spółki Kinnarps Polska.

Sprawdziła się i w 2000 roku została szefową polskiego oddziału tej firmy. Jest nią do dzisiaj.

Osiecka ma świadomość, że to nietypowa, bo długoletnia kariera w jednym miejscu, zazwyczaj zastrzeżona dla założycieli lub właścicieli firm, a nie dla menedżerów.

Zapewnia jednak, że nawet po tylu latach spędzonych u tego samego pracodawcy nigdy się nie nudzi, bo zmieniająca się rzeczywistość dostarcza i jej, i Kinnarpsowi ciągłych wyzwań.

Zwłaszcza ostatnio, w czasie pandemii, gdy firmy zostały zmuszone do reorganizacji biurowego życia i dostosowania się do potrzeb pracowników, których lockdown pozamykał w domach. W efekcie przeszły przyspieszoną lekcję przearanżowywania biur na potrzeby pracy hybrydowej.

Przywództwo to nie bułka z masłem

Pracownicy Osieckiej od lat próbują jak najlepiej odpowiadać na potrzeby nowoczesnych biur, przewidując, co ergonomiczne, ekologiczne i przyjazne pracownikowi biuro powinno oznaczać. To wymaga wiedzy wręcz socjologicznej, bo wygląd i funkcjonalność biur jest pochodną tego, jak zmienia się całe społeczeństwo. W czasach, w których wkracza na rynek ze swoimi nowymi potrzebami pokolenie Z, firmy muszą dopasować się do potrzeb ludzi, którzy sposób spędzania czasu w biurze wyobrażają sobie zupełnie inaczej niż ich współpracownicy ze starszych pokoleń X czy Y.

Osiecka docenia nie tylko to, że praca wymaga od niej ciągle nowych pomysłów, ale także to, że pracuje dla firmy skandynawskiej.

– Wyznajemy wspólne wartości. Szczera niezależność, kreatywność, duch długoterminowego planowania, odpowiedzialność – oto, w co wierzę. I naprawdę lubię skandynawskie ponadczasowe wzornictwo oraz sprawdzoną jakość, proste i praktyczne rozwiązania, ale przede wszystkim posiadane przekonanie, że domykając każdy kolejny projekt, ofiarujemy ludziom coraz lepsze warunki do pracy – bardziej przyjazne, ergonomiczne i efektywne – napisała w tym roku na swoim profilu na LinkedIn, świętując 30-lecie w Kinnarps.

Jak przy okazji dodała, nie wie, jak długo jej kariera w tej firmie jeszcze potrwa.

– Przywództwo to nie bułka z masłem. Zabiera masę czasu i oznacza stres, bo wymaga podejmowania trudnych decyzji. Ale jest to także wyzwanie, w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Daje satysfakcję i oznacza nieustający samorozwój. Jako zodiakalna Waga wierzę, że będę pełnić tę funkcję tak długo, jak organizacja będzie mnie potrzebować i dopóki będę w stanie dostarczać jej wartość dodaną, a zespołowi – dobrą energię oraz dopóki praca będzie mi przynosić radość i prawdziwą satysfakcję – dodała.

Choć praca niezmiennie zabiera jej dużo czasu, prezes Kinnarpsa znajduje jeszcze energię na współkierowanie Fundacją Liderek Biznesu i wspiera poradami męża, również menedżera w dużej firmie, w kierowaniu fundacją Jedni Drugim.

Mają dwoje dorosłych dzieci i zacięcie do podróży. Po jednej z nich Beata Osiecka ma na koncie zdobyte Kilimandżaro.

W wolnym czasie nie tylko wędruje po egzotycznych krajach, ale także nurkuje, jeździ na rowerze, łyżwach, nartach i rolkach oraz – co uważa za swoją największą zaletę – cały czas wpada na nowe pomysły.

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/beata-osiecka-prezes-kinnarps-polska-nie-boi-sie-nowych-wyzwan/y7qed7g w dniu 28/10/2021 przez Magdalenę Lemańską.

Total
0
Shares
Related Posts
Od lewej: Beata Mońka, business partner BPS, RASP, Adam Krasoń, prezes PwC Polska, Beata Kozłow­ska-Chyła, prezes PZU, Wojciech Kamiń­ski, członek zarządu Maxi Zoo, Beata Osiecka, prezes Kinnarps Polska, Lefteris Kavoukis, prezes Bebio, Ewa Chodakow­ska, wiceprezes Bebio, Sobiesław Zasada, założyciel i główny udziałowiec Grupy Kapitałowej Sobiesław Zasada, Marcin Grzymkowski, twórca i członek rady nadzorczej eobuwie.pl, Wojciech Wolny, prezes Euvic, Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche, i Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”
Czytaj całość

Konferencja BrandMe CEO. Nowe otwarcie

Pandemia wywróciła stolik, przy którym siedzieli liderzy, nie tylko podrywając ich z krzeseł, ale wręcz zmuszając do biegu za szybko zmieniającymi się trendami w gospodarce. Rozmawialiśmy o tym na konferencji BrandMe CEO
Mark Loughran, dyrektor generalny Microsoft w Polsce, i Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP, zgadzają się, że tęsknimy za spotkaniami i kontaktem ze współpracownikami, a w przyszłości chętnie wrócimy do biur
Czytaj całość

Empatia lidera pobudza kreatywność

Prawo do błędu, urlop od wypalenia zawodowego, burze mózgów online, samodyscyplina w trakcie wideokonferencji, a nawet medycyna w wersji 2.0. Mimo kłopotów firmy i gospodarka w ostatnim czasie zyskały cyfrowy impuls rozwoju. Jednocześnie covidowa rzeczywistość postawiła przed nami nowe wyzwania. Trochę też zaczynamy tęsknić za biurami. I za sobą nawzajem
Nie jest łatwo mądrze wspierać potrzebujących. Hannes Schmid opowiedział gościom gali BrandMe CEO, jak on do tego podchodzi
Czytaj całość

Hannes Schmid. Artysta uczy filantropii

Fotografował gwiazdy rocka i modelki, ale to okaleczona dziewczynka okazała się najważniejsza. Sztuka zawiodła go do świata, który wypełnia dzisiaj jego życie. W Kambodży stworzył wioskę, która pomaga rodzinom ze slumsów wydobyć się z nędzy i poniżenia. O tym, jak skutecznie pomagać, Hannes Schmid opowiedział gościom gali BrandMe CEO