Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Nauka i biznes. Nie tylko pieniądze

Drugie posiedzenie kapituły tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO przyniosło pewien zwrot. Obok dyskusji nad kandydaturami, które już wpłynęły, pojawiła się propozycja, by przyznać dodatkowe wyróżnienie. Chodzi o podkreślenie wagi, jaką dla biznesu ma nauka
Członkowie kapituły BrandMe CEO w tym roku postanowili przyznać dodatkową nagrodę

Nauka i biznes. Nie tylko pieniądze

Drugie posiedzenie kapituły tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO przyniosło pewien zwrot. Obok dyskusji nad kandydaturami, które już wpłynęły, pojawiła się propozycja, by przyznać dodatkowe wyróżnienie. Chodzi o podkreślenie wagi, jaką dla biznesu ma nauka

Członkowie kapituły BrandMe CEO w tym roku postanowili przyznać dodatkową nagrodę
Członkowie kapituły BrandMe CEO w tym roku postanowili przyznać dodatkową nagrodę

Fot.: Alicja Żebruń/PREFLASH.PL

Wyróżnimy również liderów, którzy aktywnie wspierają naukę – powiedziała po ostatnim posiedzeniu kapituły BrandMe CEO Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP. – To ważne, by na liście laureatów plebiscytu mieć praktyków biznesu, którzy aktywnie wspierają działalność naukową i proces kształcenia. Chodzi o ponowne spojenie obu światów oraz wskazanie dobrych praktyk – dodała.

Liczą się pieniądze, czy postawa

Prof. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego, podkreślił, że przedstawiona propozycja to niejako wisienka na torcie w przypadku tegorocznej edycji plebiscytu.

– Jest to obszar jeszcze w Polsce dobrze nierozpoznany – dodał.

Paweł Zielewski, redaktor naczelny magazynu „Forbes”, wskazał z kolei na konieczność doprecyzowania kryteriów, by to nie wysokość wsparcia przeznaczonego na naukę była kluczowa przy wyłonieniu laureata. Bo pieniądze, paradoksalnie, nie muszą być najważniejsze we współpracy.

– Hasło klucz to „ekosystem”, aby każdy podmiot w tej układance mógł skorzystać długofalowo – zauważył prof. Mazurek.

Bartosz Skwarczek, prezes G2A, podzielił się swoimi ostatnimi doświadczeniami ze styku nauki i biznesu. Pierwsze związane jest z MIT w Bostonie. Dzięki temu dostrzegł, jak powinno wyglądać prawdziwe wsparcie. – Korzyść odnoszą wówczas obie strony – podkreślił.

W Polsce biznes często idzie na łatwiznę i wspiera uczelnie w taki sposób, by jedynie pozyskać studentów ostatnich lat. G2A funduje nie tylko kierunki studiów, ale także chociażby laboratoria.

Dominika Bettman, prezeska Siemens Polska, od lat zasiada w radach uczelni technicznych. Zwróciła uwagę, by uchwycić, na czym ta współpraca tak naprawdę polega.

– Uczelnie zarzucają nam, że biznes wspiera naukę jedynie po to, by mieć pracowników – zauważyła.

A kontekst współpracy powinien być zdecydowanie szerszy.

– Teoria plus praktyka jest najlepszą synergią. Powinniśmy łączyć biznes z teorią, wtedy będzie dawało to lepszy efekt – dodał Maciej Panek, CEO Panek Carsharing.

Współpraca biznesu i nauki

Olga Grygier-Siddons, business advisor i mentor, nie ma wątpliwości: wyróżnienie powinno pokazać, w jaki sposób biznes i nauka współpracują ze sobą, tworząc nową jakość.

– Cel to danie nagrody liderowi, który inwestuje w badania naukowe i patrzy dwa kroki do przodu – dodał Michał Mierzejewski, prezes Philip Morris Polska.

Prof. Piotr Zielonka, SGGW, miał jednak zastrzeżenie, by wystrzegać się bardzo sztywnych ram kooperacji.

– Im bardziej formalna staje się współpraca, tym mniejsze korzyści przynosi – zauważył. Gdzieś w końcu do tego wszystkiego należy dodać szczyptę kreatywności i zwinności.

Uczestnicy drugiego już posiedzenia kapituły dyskutowali też nad listą potencjalnych laureatów tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO.

– Na pewno nie było stagnacji – mówiła o dokonaniach liderów w ostatnich miesiącach Ewelina Niewińska, dyrektor Marketingu, Komunikacji i Rozwoju Biznesu, PwC Polska.

Zaangażowanie, wysiłek – to cechowało przywódców. Część poradziła sobie lepiej z zarządzaniem kryzysowym w praktyce, a część gorzej. Lista potencjalnych laureatów BrandMe CEO 2021 nie jest jeszcze zamknięta. Do początku sierpnia czekamy na zgłoszenia, zwycięzców poznamy we wrześniu.

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/praktycy-biznesu-aktywnie-wspieraja-nauke/8n2ckcx w dniu 29/07/2021 przez Aleksandra Fedoruka.

Total
0
Shares
Related Posts
Wojciech Kamiński– wieloletni szef spółki Maxi Zoo w Polsce. Z wykształcenia psycholog, z zamiłowania pasjonat zarządzania duży nacisk kładący na prozespołowe podejście do pracowników. Bardzo dba o to, żeby być autentycznym i prawdomównym oraz – w konsekwencji – budzić zaufanie swojego zespołu. To filozofia, która sprawdziła się w trudnym roku pandemii.
Czytaj całość

Wojciech Kamiński. Sukces długodystansowca

Dyrektor zarządzający Maxi Zoo jest z wykształcenia psychologiem i w pracy ważne są dla niego humanistyczne wartości. Pandemia utwierdziła go w przekonaniu, że jego filozofia zarządzania jest słuszna. Nie zwolnił w tym czasie żadnego pracownika
Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP i Krzysztof Zamasz, członek zarządu Grupy Veolia w Polsce, zgodzili się, że kwestie klimatyczne wysuwają się na czoło w działaniach firm i liderów biznesu
Czytaj całość

Misja lidera w czasach new normal

Szacunek i zaufanie to słowa towarzyszące relacjom lidera ze współpracownikami szczególnie w ostatnich kilkunastu miesiącach. Ten okres pokazał też, kto jest jakim człowiekiem i jak szef w ogóle dba o swój zespół. Czy liderzy są teraz bardziej empatyczni i częściej kierują się misyjnością oraz odpowiedzialnością?
Od lewej: Beata Mońka - business partner BPS, RASP, podkreśla, że przywództwo nie ma ani narodowości, ani tym bardziej płci; Tomasz Suchański - prezes Żabka Polska, zachęca firmy do zrobienia audytu w obszarze równości. To dopiero daje prawdziwy obraz firmy; Dominika Bettman - prezeska Siemens Polska, uważa, że działania równościowe i włączające stwarzają kobietom szanse
Czytaj całość

Przywództwo, które wywiera wpływ. Jak liderzy odnaleźli się w czasie pandemii koronawirusa

Udział liderów w codziennym życiu współpracowników w ostatnich miesiącach zdecydowanie wzrósł. Pytanie „jak się masz” nabrało nowego znaczenia i przestało być wyłącznie kurtuazją. Pandemia i rzeczywistość new normal mogą być katalizatorem zmian nie tylko w modelu przywództwa i samej pracy, ale także w przypadku równości kobiet i mężczyzn w biznesi
Beata Mońka, prof. Piotr Zielonka, Olga Grygier-Siddons, Adam Krasoń, prof. Grzegorz Mazurek, Małgorzata Bieniaszewska, Ewelina Niewińska, Krzysztof Badowski, Dominika Bettman, Maciej Panek i Paweł Zielewski dyskutowali na temat kryteriów tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO
Czytaj całość

Odwaga lidera w trudnych czasach

Nie wszyscy liderzy biznesu w ostatnich miesiącach stanęli na wysokości zadania. Ale w ramach BrandMe CEO, zresztą już po raz czwarty, chcemy wyróżnić tych, o których śmiało możemy mówić „lider” lub „przywódca” zarówno w dobrych, jak i złych czasach. Pierwsze posiedzenie kapituły tegorocznej edycji plebiscytu przyniosło zmianę kryteriów oraz kilka kontrowersyjnych refleksji...