Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Wojciech Kamiński. Sukces długodystansowca

Dyrektor zarządzający Maxi Zoo jest z wykształcenia psychologiem i w pracy ważne są dla niego humanistyczne wartości. Pandemia utwierdziła go w przekonaniu, że jego filozofia zarządzania jest słuszna. Nie zwolnił w tym czasie żadnego pracownika
Wojciech Kamiński– wieloletni szef spółki Maxi Zoo w Polsce. Z wykształcenia psycholog, z zamiłowania pasjonat zarządzania duży nacisk kładący na prozespołowe podejście do pracowników. Bardzo dba o to, żeby być autentycznym i prawdomównym oraz – w konsekwencji – budzić zaufanie swojego zespołu. To filozofia, która sprawdziła się w trudnym roku pandemii.

Wojciech Kamiński. Sukces długodystansowca

Dyrektor zarządzający Maxi Zoo jest z wykształcenia psychologiem i w pracy ważne są dla niego humanistyczne wartości. Pandemia utwierdziła go w przekonaniu, że jego filozofia zarządzania jest słuszna. Nie zwolnił w tym czasie żadnego pracownika

Wojciech Kamiński– wieloletni szef spółki Maxi Zoo w Polsce. Z wykształcenia psycholog, z zamiłowania pasjonat zarządzania duży nacisk kładący na prozespołowe podejście do pracowników. Bardzo dba o to, żeby być autentycznym i prawdomównym oraz – w konsekwencji – budzić zaufanie swojego zespołu. To filozofia, która sprawdziła się w trudnym roku pandemii.
Wojciech Kamiński– wieloletni szef spółki Maxi Zoo w Polsce. Z wykształcenia psycholog, z zamiłowania pasjonat zarządzania duży nacisk kładący na prozespołowe podejście do pracowników. Bardzo dba o to, żeby być autentycznym i prawdomównym oraz – w konsekwencji – budzić zaufanie swojego zespołu. To filozofia, która sprawdziła się w trudnym roku pandemii.

Fot.: Forbes.pl

Dyrektor zarządzający największej sieci sklepów z artykułami dla zwierząt w Polsce musi być mistrzem w planowaniu czasu. Nie dość, że odpowiada za ok. 58 sklepów Maxi Zoo na naszym rynku, jest mentorem Fundacji Liderek Biznesu i ekspertem Business Centre Club, codziennie musi jeszcze znaleźć czas dla swojego brązowego labradora o imieniu Jessie.

O tym, że idealnie pasuje do obecnie pełnionej funkcji, świadczy nie tylko fakt, że – podobnie jak połowa Polaków – sam ma psa. W zarządzanych przez niego sklepach nie sprzedaje się też zwierząt. Można za to do Maxi Zoo przyjść na zakupy ze swoim pupilem. Już to dużo mówi o zespole kierowanym przez Kamińskiego.

Doświadczony menedżer

Szefem Maxi Zoo w Polsce (właścicielem sieci jest niemiecka grupa Fressnapf) jest już od ponad dziewięciu lat, a został nim, gdy firma zaczynała działalność w Polsce. Trafił do niej już jako w pełni ukształtowany menedżer, bo wcześniej przez ponad dziewięć lat pracował w Tchibo. Zaczynał tam jako szef sieci kawiarni, a odszedł już jako dyrektor odpowiedzialny za wszystkie sklepy tej firmy w Polsce. Przed pracą w Tchibo trzy lata spędził w Burger King Polska (odpowiadał za biznes tej firmy w Polsce, Turcji, Izraelu, na Malcie i na Cyprze) i siedem – w Yum!Brands.

W większości miejsc, w których pracował, spędził więc wiele lat. To i fakt, że z wykształcenia jest psychologiem społecznym, dużo mówi o jego podejściu do pracy. Nie interesują go szybkie zyski okupowane słabą jakością oferowanych usług ani efektowne wyniki osiągane dla jednorazowych nagród. Podobnie jak surowy styl zarządzania. Pytany o swoje zawodowe motto, Kamiński cytuje, że „trzeba być miękkim dla ludzi i twardym dla problemów”.

Zarządzania uczył się, świadomie wzorując się na kobiecych liderkach. Dodatkową, fachową wiedzę zdobywał na prestiżowej francuskiej uczelni INSEAD. Dziś szef Maxi Zoo otwarcie przyznaje, że bardzo ceni sobie w zarządzaniu miękkie umiejętności, które kobiety posiadają częściej.

Przede wszystkim jest jednak skutecznym menedżerem. Maxi Zoo jest największą w Polsce siecią sklepów z artykułami dla zwierząt. Liczy ich ok. 58, a do 2023 roku ich liczba ma się podwoić. To efekt niesłabnącej polskiej miłości do czworonożnych pupili.

Strażnik wartości

Polski rynek usług i produktów dla zwierząt jest wart ok. 5 mld zł i jest jednym z największych w Europie. Samych tylko psów i kotów hodujemy w domach już ponad 14 mln. Ale rozwój kierowanej przez Kamińskiego sieci to także skutek jego polityki zarządzania firmą.

O tym, że idzie mu bardzo dobrze, świadczy nie tylko fakt, że niemiecki właściciel nie zmienił country managera Maxi Zoo ani razu od ponad dziewięciu lat. Firma dobrze zniosła także pandemię, bo szczęśliwie latem 2019 r. postawiła na rozwinięcie gałęzi e-handlowej. Udało się zdążyć tuż przed pandemią, w której czasie sprzedaż mogła odbywać się także w ramach dostaw zamawianych przez internet bez wychodzenia z domu.

W pandemii, która była szkołą życia dla wszystkich menedżerów, Kamiński stanął po stronie tych szefów, którzy za główny cel postawili sobie zachowanie miejsc pracy. Pomimo komplikacji wywołanych przez reżimy sanitarne, narzucone przedsiębiorcom przez rząd, udało się ochronić przed zwolnieniami także zespół Maxi Zoo.

Dziś zatrudniająca 450 osób firma nadal hołduje swoim żelaznym zasadom, którymi są również zasady wyznawane przez jej szefa i lidera.

– Niektórzy współpracownicy nazywają go „strażnikiem wartości”, ponieważ mocno pokazuje, że w życiu i biznesie najważniejsze są: zaufanie, szacunek, autentyczność i odpowiedzialność – pisze o Kamińskim Business Centre Club, w którym prezes Maxi Zoo jest ekspertem ds. rozwijania i zarządzania sieciami detalicznymi oraz dużymi zespołami.

Pandemia, która brutalnie sprawdziła kompetencje managementu we wszystkich branżach, tylko upewniła go, że obrał w zarządzaniu ludźmi i firmą właściwą drogę.

– Zależy mi na budowaniu firmy, której podstawą jest zaufanie, dbanie o potrzeby klientów oraz dobro pracowników. Podstawą zaufania jest autentyczność, która dla mnie oznacza szczerość wobec siebie i innych. Dzięki niej zbudowałem zespół, który darzy się wzajemnie zaufaniem i jest gotów na najtrudniejsze wyzwania, których otaczająca nas rzeczywistość nam nie oszczędza. Dlatego szczególnie dziękuję kapitule za to wyróżnienie, za dostrzeżenie, jak ważna jest to cecha u lidera – tak Wojciech Kamiński skomentował nagrodę otrzymaną w tegorocznym plebiscycie BrandMe CEO.

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/z-milosci-do-zwierzat-wojciech-kaminski-dyrektor-zarzadzajacy-maxi-zoo/dnd2wcp w dniu 28/10/2021 przez Magdalenę Lemańską.

Total
0
Shares
Related Posts
Nie jest łatwo mądrze wspierać potrzebujących. Hannes Schmid opowiedział gościom gali BrandMe CEO, jak on do tego podchodzi
Czytaj całość

Hannes Schmid. Artysta uczy filantropii

Fotografował gwiazdy rocka i modelki, ale to okaleczona dziewczynka okazała się najważniejsza. Sztuka zawiodła go do świata, który wypełnia dzisiaj jego życie. W Kambodży stworzył wioskę, która pomaga rodzinom ze slumsów wydobyć się z nędzy i poniżenia. O tym, jak skutecznie pomagać, Hannes Schmid opowiedział gościom gali BrandMe CEO
Rafał Brzoska, twórca InPostu – zaczynał budować biznes jeszcze na studiach, tworząc firmę roznoszącą ulotki. Tak powstał Integer, który w 2006 r. pozwolił Rafałowi Brzosce na budowę sieci paczkomatów InPost. W kolejnych latach firma zaczęła świadczyć też usługi konkurencyjne dla Poczty Polskiej oraz zadebiutowała na GPW. Pogrążona w kryzysie, w 2017 r. została przejęta przez fundusz Advent. Do biznesowej ekstraklasy weszła, debiutując w ubiegłym roku na holenderskiej giełdzie.
Czytaj całość

Rafał Brzoska. Biznesowa kariera w amerykańskim stylu

Na drzwiach swojego gabinetu umieścił napis: „Jeśli wszystko jest pod kontrolą, to znaczy, że jedziesz zbyt wolno”. On sam od lat nie ściąga nogi z gazu. Twórca InPostu niejednokrotnie udowodnił, że nie brakuje mu biznesowej odwagi. I chociaż wzbudzał kontrowersje i zaliczał potknięcia, to zawsze podnosił się i pędził dale
Beata Osiecka – wieloletnia prezes i dyrektor zarządzająca szwedzkiej firmy Kinnarps Polska. Przyznaje, że przywództwo oznacza dla niej wyzwanie, ale także ciągły samorozwój. Współkieruje Fundacją Liderek Biznesu i wspiera kobiety w zarządzaniu. Zawodowo od lat próbuje odpowiadać na potrzeby nowoczesnych biur, przewidując, co oznacza dzisiaj ergonomiczna, ekologiczna i przyjazna pracownikowi przestrzeń do pracy
Czytaj całość

Beata Osiecka. Kreatywna prezes na każde czasy

W szwedzkiej firmie Kinnarps Polska Beata Osiecka pracuje już 30 lat. Zapewnia jednak, że nawet po tylu latach praca jej ani przez chwilę nie nudzi. Ciągłe zmiany zachodzące w biurowej branży zapewniają dopływ coraz to nowych wyzwań, a stawianie im czoła przynosi satysfakcję. Na co dzień przydaje się jej największa zaleta – kreatywność