Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Beata Kozłowska-Chyła. Nauka, biznes i ubezpieczenia

Jest zdania, że lider powinien kierować się empatią, mobilizować zespół do kreatywności, patrzeć szerzej niż przez pryzmat tabelek, a zarządzana przez niego firma po prostu musi wyznaczać nowe standardy w epoce „nowej normalności”. Beata Kozłowska-Chyła przeprowadziła PZU przez trudny czas pandemii
Dr hab. Beata Kozłowska-Chyła – prezes PZU, radca prawny, ekspertka prawa handlowego. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskała tytuł doktora habilitowanego. Wciąż jest zaangażowana w życie akademickie. Uważa zresztą, że nauka pozwala spojrzeć na biznes w szerszym kontekście. PZU pod jej kierownictwem realizuje strategię na lata 2021–2024, firma chce też na stałe wprowadzić model pracy hybrydowej.

Beata Kozłowska-Chyła. Nauka, biznes i ubezpieczenia

Jest zdania, że lider powinien kierować się empatią, mobilizować zespół do kreatywności, patrzeć szerzej niż przez pryzmat tabelek, a zarządzana przez niego firma po prostu musi wyznaczać nowe standardy w epoce „nowej normalności”. Beata Kozłowska-Chyła przeprowadziła PZU przez trudny czas pandemii

Dr hab. Beata Kozłowska-Chyła – prezes PZU, radca prawny, ekspertka prawa handlowego. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskała tytuł doktora habilitowanego. Wciąż jest zaangażowana w życie akademickie. Uważa zresztą, że nauka pozwala spojrzeć na biznes w szerszym kontekście. PZU pod jej kierownictwem realizuje strategię na lata 2021–2024, firma chce też na stałe wprowadzić model pracy hybrydowej.
Dr hab. Beata Kozłowska-Chyła – prezes PZU, radca prawny, ekspertka prawa handlowego. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskała tytuł doktora habilitowanego. Wciąż jest zaangażowana w życie akademickie. Uważa zresztą, że nauka pozwala spojrzeć na biznes w szerszym kontekście. PZU pod jej kierownictwem realizuje strategię na lata 2021–2024, firma chce też na stałe wprowadzić model pracy hybrydowej.

Fot.: Materiały prasowe

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, doktor habilitowany nauk prawnych, radca prawny, ekspert prawa handlowego. Dwukrotnie zasiadała w zarządzie PZU, a od 2020 r. jest prezesem naszego narodowego ubezpieczyciela, który w praktyce rozrósł się do poziomu największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej.

Obok kierowania PZU, Beata Kozłowska-Chyła szefuje również radom nadzorczym PZU Życie, Grupy LOTOS i banku Pekao SA. Zasiada w Radzie ds. Przedsiębiorczości przy Prezydencie RP i Radzie Legislacyjnej przy premierze.

Jako nauczyciel akademicki i autorka wielu publikacji naukowych wciąż przykłada ogromną wagę do edukacji i działalności naukowej.

– Nauka pozwala uporządkować pewne rzeczy, spojrzeć na biznes w szerszym kontekście. Pozwala też odczytać przyszłe zachowania rynku – mówiła w wywiadzie dla „Forbesa”.

Przyszło jej kierować PZU w trudnych i nieprzewidywalnych czasach. Wydaje się, że zdała jeden z najważniejszych egzaminów na swojej drodze zawodowej. Pierwsze półrocze 2021 r. wygląda obiecująco – Grupa PZU zarobiła ok. 1,7 mld zł. W całym poprzednim roku wyniki co prawda w dół pociągnęły banki wchodzące w skład grupy kapitałowej, ale w przypadku biznesu ubezpieczeniowego rok 2020 zamknął się kwotą 3,1 mld zł na plusie, co było rezultatem lepszym niż w przedkryzysowym 2019 r.

Beata Kozłowska-Chyła podkreśla, że biznes potrzebuje obecnie przywódców gotowych podejmować odważne decyzje nawet ze świadomością, że nie znają wszystkich potrzebnych do tego okoliczności. – Prawdziwy lider nie walczy jedynie o przeżycie swojej organizacji, lecz chce kształtować przyszłą „nową normalność” – powiedziała w wywiadzie.

Tak więc PZU – za sprawą swojej szefowej – odważnie spogląda w przyszłość. I nie chodzi jedynie o wdrażanie strategii na lata 2021–2024, ale również o realizację celu, by stać się jednym z liderów cyfryzacji w polskim sektorze finansowym. Także w obszarze fintech i insuretech. Inwestycje w sektorze zdrowotnym też stały się znakiem firmowym PZU w ostatnim czasie.

Beata Kozłowska-Chyła nie mówi tego wprost, ale wydaje się, że nie jest przywiązana do dogmatów w obszarze zarządzania. Zresztą – w jej opinii – nie ma i nigdy nie było jednego stylu zarządzania właściwego na każdą okazję. Ale jako receptę na przezwyciężenie różnych perturbacji wskazuje: bazowanie na ugruntowanych podstawach, głęboką znajomość rynku, pozostanie wiernym misji i tożsamości firmy. Do tego dochodzą zachowanie integralności zespołu i całej kultury organizacyjnej.

Podkreśla również, że szefowie skupieni jedynie na arkuszach, targetach, optymalizacji i samym zysku nie mają szans w konfrontacji z obecnymi wyzwaniami. Jej zdaniem nadszedł czas prawdziwych przywódców, „którzy nie boją się odważnych decyzji, biorą za nie odpowiedzialność, a swój autorytet budują na uniwersalnych wartościach”. Te słowa wiodą również do właściwych relacji na linii firma – klient.

Jedno z niedawnych badań spółki wskazuje, że klienci PZU są dużo bardziej lojalni wobec tej marki niż w przypadku innych towarzystw ubezpieczeniowych (74 proc. wobec średniej rynkowej 54 proc.).

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/przeprowadzila-pzu-przez-czas-pandemii-oto-beata-kozlowska-chyla/0ew1rh0 w dniu 28/10/2021 przez Aleksandra Fedoruka.

Total
0
Shares
Related Posts
Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP i Beata Kozłowska-Chyła, prezes zarządu PZU
Czytaj całość

Etyka i konstruktywne przywództwo

Prawdziwy lider szczególnie teraz powinien motywować i wspierać swój zespół. I warto, by postawił na model konstruktywnego przywództwa. Nie brakuje jednak szefów, którzy są mocno zachowawczy. To błąd, bo tylko odważni liderzy będą kształtować rzeczywistość „new normal”
Nie jest łatwo mądrze wspierać potrzebujących. Hannes Schmid opowiedział gościom gali BrandMe CEO, jak on do tego podchodzi
Czytaj całość

Hannes Schmid. Artysta uczy filantropii

Fotografował gwiazdy rocka i modelki, ale to okaleczona dziewczynka okazała się najważniejsza. Sztuka zawiodła go do świata, który wypełnia dzisiaj jego życie. W Kambodży stworzył wioskę, która pomaga rodzinom ze slumsów wydobyć się z nędzy i poniżenia. O tym, jak skutecznie pomagać, Hannes Schmid opowiedział gościom gali BrandMe CEO
Rafał Brzoska, twórca InPostu – zaczynał budować biznes jeszcze na studiach, tworząc firmę roznoszącą ulotki. Tak powstał Integer, który w 2006 r. pozwolił Rafałowi Brzosce na budowę sieci paczkomatów InPost. W kolejnych latach firma zaczęła świadczyć też usługi konkurencyjne dla Poczty Polskiej oraz zadebiutowała na GPW. Pogrążona w kryzysie, w 2017 r. została przejęta przez fundusz Advent. Do biznesowej ekstraklasy weszła, debiutując w ubiegłym roku na holenderskiej giełdzie.
Czytaj całość

Rafał Brzoska. Biznesowa kariera w amerykańskim stylu

Na drzwiach swojego gabinetu umieścił napis: „Jeśli wszystko jest pod kontrolą, to znaczy, że jedziesz zbyt wolno”. On sam od lat nie ściąga nogi z gazu. Twórca InPostu niejednokrotnie udowodnił, że nie brakuje mu biznesowej odwagi. I chociaż wzbudzał kontrowersje i zaliczał potknięcia, to zawsze podnosił się i pędził dale
Marcin Grzymkowski. Można o nim powiedzieć: „w butach urodzony”, bo temu, jak sprzedaje się buty, przyglądał się od małego, towarzysząc rodzicom w ich sklepie stacjonarnym. A kiedy dorósł, na zapleczu tego sklepu zbudował eobuwie, absolutny fenomen polskiego e-commerce. Pod okiem Grzymkowskiego sklep przez 16 lat, rok w rok, rósł o 100 proc., nieustająco wykazując rentowność. Dziś przedsiębiorca gotowy jest na nowe biznesowe wyzwania. I już działa, bo nie lubi bezczynności.
Czytaj całość

Marcin Grzymkowski. W biznesie liczą się pasja i konsekwencja

Szybki rozwój firmy, którą Marcin Grzymkowski zbudował na zapleczu stacjonarnego sklepu rodziców, zaskoczył nawet jego samego. Ale choć eobuwiu sprzyjają rynkowe trendy, nie byłoby spektakularnego sukcesu bez ciężkiej pracy, pełnego zaangażowania i wyjątkowo mądrych aliansów założyciela