Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Brand Family

Brand Family skupia się na unikalnych wyzwaniach i sukcesach firm rodzinnych, które odgrywają ważną rolę w gospodarce. Prezentujemy historie przedsiębiorstw, w których tradycja i innowacja łączą się, tworząc środowiska biznesowe. Odkrywaj z nami, jak zarządzanie międzypokoleniowe i relacje rodzinne wpływają na rozwój tych firm.


  • Miliony klientów, tysiące sklepów. Jak rosło imperium Grupy Schwarz
    Grupa Schwarz, która skupia sieci Lidl i Kaufland, jest największą grupą detaliczną w Europie pod względem rocznych obrotów. Zatrudnia ok. 450 tys. osób. Jej twórcą jest niemiecki przedsiębiorca Dieter Schwarz.
  • Od małego sklepu do handlowej potęgi
    W 1792 roku młody Galisyjczyk Jerónimo Martins, otworzył mały sklep w dzielnicy Chiado, w Lizbonie. Po 230 latach sieć, pod którą dał podwaliny, obecna jest w trzech krajach na dwóch kontynentach i zatrudnia łącznie 120 tys. pracowników.
  • ALDI. Od małego sklepu do globalnej sieci
    Ponad 100-letnia tradycja kupiecka, 91 tys. pracowników i tytuł jednego z liderów sklepów dyskontowych na świecie. ALDI wyrosło z małego sklepu spożywczego i przekształciło się w globalną sieć, która nadal jest w rodzinnych rękach.
  • Koch Industries. Tak powstała druga co do wielkości prywatna firma w USA
    Założona przez ojca i rozwinięta do gigantycznych rozmiarów przez jego synów, Koch Industries pozostaje od początku powstania w 1940 r. w rękach rodziny. Dziś produkuje szeroką gamę produktów – od paliw po papier toaletowy.
  • Są jedną z najbogatszych rodzin na świecie. Zaczęło się od małej kuchni
    Zaczynał w kuchni, w rodzinnym domu, kilka razy bankrutował i zamykał działalność, by w końcu wpaść na pomysł produktu, który przyniósł mu globalny sukces. Firma Mars nie rozwinęłaby jednak swojej potęgi na rynku, gdyby nie kolejne pokolenia, które nie bały się śmiałych inwestycji.
  • Swarovski – kryształowe imperium
    Odniósł ogromny sukces, stawiając na własną produkcję i nieuzależnianie jej od podmiotów zewnętrznych. Stworzył globalną markę, która dzisiaj należy do ponad 150 członków rodziny i z powodzeniem się rozwija.
  • Chanel nie miała dzieci. Kto rządzi luksusową marką?
    Szyć nauczyła się w sierocińcu, dokąd trafiła po śmierci matki i porzucona przez ojca. Marka, którą stworzyła, jest jedną z najbardziej luksusowych na świecie. I choć Gabrielle Chanel nie miała dzieci, jej firma pozostaje rodzinną. Kieruje nią dwóch braci. Jeden nazywany jest „geniuszem marketingu”.
  • Od małego zakładu stolarskiego, do giganta na rynku zabawek
    Są znane na całym świecie i choć najbardziej popularne wśród dzieci, to nie brakuje ich miłośników także w starszych grupach wiekowych. Z małej firmy stolarskiej, powstałej w niewielkim miasteczku w Danii, Lego stało się największą firmą produkującą klocki na świecie.