Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Wojciech Kamiński. Sukces długodystansowca

Dyrektor zarządzający Maxi Zoo jest z wykształcenia psychologiem i w pracy ważne są dla niego humanistyczne wartości. Pandemia utwierdziła go w przekonaniu, że jego filozofia zarządzania jest słuszna. Nie zwolnił w tym czasie żadnego pracownika
Wojciech Kamiński– wieloletni szef spółki Maxi Zoo w Polsce. Z wykształcenia psycholog, z zamiłowania pasjonat zarządzania duży nacisk kładący na prozespołowe podejście do pracowników. Bardzo dba o to, żeby być autentycznym i prawdomównym oraz – w konsekwencji – budzić zaufanie swojego zespołu. To filozofia, która sprawdziła się w trudnym roku pandemii.

Wojciech Kamiński. Sukces długodystansowca

Dyrektor zarządzający Maxi Zoo jest z wykształcenia psychologiem i w pracy ważne są dla niego humanistyczne wartości. Pandemia utwierdziła go w przekonaniu, że jego filozofia zarządzania jest słuszna. Nie zwolnił w tym czasie żadnego pracownika

Wojciech Kamiński– wieloletni szef spółki Maxi Zoo w Polsce. Z wykształcenia psycholog, z zamiłowania pasjonat zarządzania duży nacisk kładący na prozespołowe podejście do pracowników. Bardzo dba o to, żeby być autentycznym i prawdomównym oraz – w konsekwencji – budzić zaufanie swojego zespołu. To filozofia, która sprawdziła się w trudnym roku pandemii.
Wojciech Kamiński– wieloletni szef spółki Maxi Zoo w Polsce. Z wykształcenia psycholog, z zamiłowania pasjonat zarządzania duży nacisk kładący na prozespołowe podejście do pracowników. Bardzo dba o to, żeby być autentycznym i prawdomównym oraz – w konsekwencji – budzić zaufanie swojego zespołu. To filozofia, która sprawdziła się w trudnym roku pandemii.

Fot.: Forbes.pl

Dyrektor zarządzający największej sieci sklepów z artykułami dla zwierząt w Polsce musi być mistrzem w planowaniu czasu. Nie dość, że odpowiada za ok. 58 sklepów Maxi Zoo na naszym rynku, jest mentorem Fundacji Liderek Biznesu i ekspertem Business Centre Club, codziennie musi jeszcze znaleźć czas dla swojego brązowego labradora o imieniu Jessie.

O tym, że idealnie pasuje do obecnie pełnionej funkcji, świadczy nie tylko fakt, że – podobnie jak połowa Polaków – sam ma psa. W zarządzanych przez niego sklepach nie sprzedaje się też zwierząt. Można za to do Maxi Zoo przyjść na zakupy ze swoim pupilem. Już to dużo mówi o zespole kierowanym przez Kamińskiego.

Doświadczony menedżer

Szefem Maxi Zoo w Polsce (właścicielem sieci jest niemiecka grupa Fressnapf) jest już od ponad dziewięciu lat, a został nim, gdy firma zaczynała działalność w Polsce. Trafił do niej już jako w pełni ukształtowany menedżer, bo wcześniej przez ponad dziewięć lat pracował w Tchibo. Zaczynał tam jako szef sieci kawiarni, a odszedł już jako dyrektor odpowiedzialny za wszystkie sklepy tej firmy w Polsce. Przed pracą w Tchibo trzy lata spędził w Burger King Polska (odpowiadał za biznes tej firmy w Polsce, Turcji, Izraelu, na Malcie i na Cyprze) i siedem – w Yum!Brands.

W większości miejsc, w których pracował, spędził więc wiele lat. To i fakt, że z wykształcenia jest psychologiem społecznym, dużo mówi o jego podejściu do pracy. Nie interesują go szybkie zyski okupowane słabą jakością oferowanych usług ani efektowne wyniki osiągane dla jednorazowych nagród. Podobnie jak surowy styl zarządzania. Pytany o swoje zawodowe motto, Kamiński cytuje, że „trzeba być miękkim dla ludzi i twardym dla problemów”.

Zarządzania uczył się, świadomie wzorując się na kobiecych liderkach. Dodatkową, fachową wiedzę zdobywał na prestiżowej francuskiej uczelni INSEAD. Dziś szef Maxi Zoo otwarcie przyznaje, że bardzo ceni sobie w zarządzaniu miękkie umiejętności, które kobiety posiadają częściej.

Przede wszystkim jest jednak skutecznym menedżerem. Maxi Zoo jest największą w Polsce siecią sklepów z artykułami dla zwierząt. Liczy ich ok. 58, a do 2023 roku ich liczba ma się podwoić. To efekt niesłabnącej polskiej miłości do czworonożnych pupili.

Strażnik wartości

Polski rynek usług i produktów dla zwierząt jest wart ok. 5 mld zł i jest jednym z największych w Europie. Samych tylko psów i kotów hodujemy w domach już ponad 14 mln. Ale rozwój kierowanej przez Kamińskiego sieci to także skutek jego polityki zarządzania firmą.

O tym, że idzie mu bardzo dobrze, świadczy nie tylko fakt, że niemiecki właściciel nie zmienił country managera Maxi Zoo ani razu od ponad dziewięciu lat. Firma dobrze zniosła także pandemię, bo szczęśliwie latem 2019 r. postawiła na rozwinięcie gałęzi e-handlowej. Udało się zdążyć tuż przed pandemią, w której czasie sprzedaż mogła odbywać się także w ramach dostaw zamawianych przez internet bez wychodzenia z domu.

W pandemii, która była szkołą życia dla wszystkich menedżerów, Kamiński stanął po stronie tych szefów, którzy za główny cel postawili sobie zachowanie miejsc pracy. Pomimo komplikacji wywołanych przez reżimy sanitarne, narzucone przedsiębiorcom przez rząd, udało się ochronić przed zwolnieniami także zespół Maxi Zoo.

Dziś zatrudniająca 450 osób firma nadal hołduje swoim żelaznym zasadom, którymi są również zasady wyznawane przez jej szefa i lidera.

– Niektórzy współpracownicy nazywają go „strażnikiem wartości”, ponieważ mocno pokazuje, że w życiu i biznesie najważniejsze są: zaufanie, szacunek, autentyczność i odpowiedzialność – pisze o Kamińskim Business Centre Club, w którym prezes Maxi Zoo jest ekspertem ds. rozwijania i zarządzania sieciami detalicznymi oraz dużymi zespołami.

Pandemia, która brutalnie sprawdziła kompetencje managementu we wszystkich branżach, tylko upewniła go, że obrał w zarządzaniu ludźmi i firmą właściwą drogę.

– Zależy mi na budowaniu firmy, której podstawą jest zaufanie, dbanie o potrzeby klientów oraz dobro pracowników. Podstawą zaufania jest autentyczność, która dla mnie oznacza szczerość wobec siebie i innych. Dzięki niej zbudowałem zespół, który darzy się wzajemnie zaufaniem i jest gotów na najtrudniejsze wyzwania, których otaczająca nas rzeczywistość nam nie oszczędza. Dlatego szczególnie dziękuję kapitule za to wyróżnienie, za dostrzeżenie, jak ważna jest to cecha u lidera – tak Wojciech Kamiński skomentował nagrodę otrzymaną w tegorocznym plebiscycie BrandMe CEO.

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/z-milosci-do-zwierzat-wojciech-kaminski-dyrektor-zarzadzajacy-maxi-zoo/dnd2wcp w dniu 28/10/2021 przez Magdalenę Lemańską.

Total
0
Shares
Related Posts
Beata Osiecka – wieloletnia prezes i dyrektor zarządzająca szwedzkiej firmy Kinnarps Polska. Przyznaje, że przywództwo oznacza dla niej wyzwanie, ale także ciągły samorozwój. Współkieruje Fundacją Liderek Biznesu i wspiera kobiety w zarządzaniu. Zawodowo od lat próbuje odpowiadać na potrzeby nowoczesnych biur, przewidując, co oznacza dzisiaj ergonomiczna, ekologiczna i przyjazna pracownikowi przestrzeń do pracy
Czytaj całość

Beata Osiecka. Kreatywna prezes na każde czasy

W szwedzkiej firmie Kinnarps Polska Beata Osiecka pracuje już 30 lat. Zapewnia jednak, że nawet po tylu latach praca jej ani przez chwilę nie nudzi. Ciągłe zmiany zachodzące w biurowej branży zapewniają dopływ coraz to nowych wyzwań, a stawianie im czoła przynosi satysfakcję. Na co dzień przydaje się jej największa zaleta – kreatywność
Od lewej: Beata Mońka, business partner BPS, RASP, Adam Krasoń, prezes PwC Polska, Beata Kozłow­ska-Chyła, prezes PZU, Wojciech Kamiń­ski, członek zarządu Maxi Zoo, Beata Osiecka, prezes Kinnarps Polska, Lefteris Kavoukis, prezes Bebio, Ewa Chodakow­ska, wiceprezes Bebio, Sobiesław Zasada, założyciel i główny udziałowiec Grupy Kapitałowej Sobiesław Zasada, Marcin Grzymkowski, twórca i członek rady nadzorczej eobuwie.pl, Wojciech Wolny, prezes Euvic, Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche, i Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”
Czytaj całość

Konferencja BrandMe CEO. Nowe otwarcie

Pandemia wywróciła stolik, przy którym siedzieli liderzy, nie tylko podrywając ich z krzeseł, ale wręcz zmuszając do biegu za szybko zmieniającymi się trendami w gospodarce. Rozmawialiśmy o tym na konferencji BrandMe CEO
Mark Loughran, dyrektor generalny Microsoft w Polsce, i Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP, zgadzają się, że tęsknimy za spotkaniami i kontaktem ze współpracownikami, a w przyszłości chętnie wrócimy do biur
Czytaj całość

Empatia lidera pobudza kreatywność

Prawo do błędu, urlop od wypalenia zawodowego, burze mózgów online, samodyscyplina w trakcie wideokonferencji, a nawet medycyna w wersji 2.0. Mimo kłopotów firmy i gospodarka w ostatnim czasie zyskały cyfrowy impuls rozwoju. Jednocześnie covidowa rzeczywistość postawiła przed nami nowe wyzwania. Trochę też zaczynamy tęsknić za biurami. I za sobą nawzajem
Członkowie kapituły BrandMe CEO w tym roku postanowili przyznać dodatkową nagrodę
Czytaj całość

Nauka i biznes. Nie tylko pieniądze

Drugie posiedzenie kapituły tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO przyniosło pewien zwrot. Obok dyskusji nad kandydaturami, które już wpłynęły, pojawiła się propozycja, by przyznać dodatkowe wyróżnienie. Chodzi o podkreślenie wagi, jaką dla biznesu ma nauka