Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Beata Kozłowska-Chyła. Nauka, biznes i ubezpieczenia

Jest zdania, że lider powinien kierować się empatią, mobilizować zespół do kreatywności, patrzeć szerzej niż przez pryzmat tabelek, a zarządzana przez niego firma po prostu musi wyznaczać nowe standardy w epoce „nowej normalności”. Beata Kozłowska-Chyła przeprowadziła PZU przez trudny czas pandemii
Dr hab. Beata Kozłowska-Chyła – prezes PZU, radca prawny, ekspertka prawa handlowego. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskała tytuł doktora habilitowanego. Wciąż jest zaangażowana w życie akademickie. Uważa zresztą, że nauka pozwala spojrzeć na biznes w szerszym kontekście. PZU pod jej kierownictwem realizuje strategię na lata 2021–2024, firma chce też na stałe wprowadzić model pracy hybrydowej.

Beata Kozłowska-Chyła. Nauka, biznes i ubezpieczenia

Jest zdania, że lider powinien kierować się empatią, mobilizować zespół do kreatywności, patrzeć szerzej niż przez pryzmat tabelek, a zarządzana przez niego firma po prostu musi wyznaczać nowe standardy w epoce „nowej normalności”. Beata Kozłowska-Chyła przeprowadziła PZU przez trudny czas pandemii

Dr hab. Beata Kozłowska-Chyła – prezes PZU, radca prawny, ekspertka prawa handlowego. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskała tytuł doktora habilitowanego. Wciąż jest zaangażowana w życie akademickie. Uważa zresztą, że nauka pozwala spojrzeć na biznes w szerszym kontekście. PZU pod jej kierownictwem realizuje strategię na lata 2021–2024, firma chce też na stałe wprowadzić model pracy hybrydowej.
Dr hab. Beata Kozłowska-Chyła – prezes PZU, radca prawny, ekspertka prawa handlowego. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskała tytuł doktora habilitowanego. Wciąż jest zaangażowana w życie akademickie. Uważa zresztą, że nauka pozwala spojrzeć na biznes w szerszym kontekście. PZU pod jej kierownictwem realizuje strategię na lata 2021–2024, firma chce też na stałe wprowadzić model pracy hybrydowej.

Fot.: Materiały prasowe

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, doktor habilitowany nauk prawnych, radca prawny, ekspert prawa handlowego. Dwukrotnie zasiadała w zarządzie PZU, a od 2020 r. jest prezesem naszego narodowego ubezpieczyciela, który w praktyce rozrósł się do poziomu największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej.

Obok kierowania PZU, Beata Kozłowska-Chyła szefuje również radom nadzorczym PZU Życie, Grupy LOTOS i banku Pekao SA. Zasiada w Radzie ds. Przedsiębiorczości przy Prezydencie RP i Radzie Legislacyjnej przy premierze.

Jako nauczyciel akademicki i autorka wielu publikacji naukowych wciąż przykłada ogromną wagę do edukacji i działalności naukowej.

– Nauka pozwala uporządkować pewne rzeczy, spojrzeć na biznes w szerszym kontekście. Pozwala też odczytać przyszłe zachowania rynku – mówiła w wywiadzie dla „Forbesa”.

Przyszło jej kierować PZU w trudnych i nieprzewidywalnych czasach. Wydaje się, że zdała jeden z najważniejszych egzaminów na swojej drodze zawodowej. Pierwsze półrocze 2021 r. wygląda obiecująco – Grupa PZU zarobiła ok. 1,7 mld zł. W całym poprzednim roku wyniki co prawda w dół pociągnęły banki wchodzące w skład grupy kapitałowej, ale w przypadku biznesu ubezpieczeniowego rok 2020 zamknął się kwotą 3,1 mld zł na plusie, co było rezultatem lepszym niż w przedkryzysowym 2019 r.

Beata Kozłowska-Chyła podkreśla, że biznes potrzebuje obecnie przywódców gotowych podejmować odważne decyzje nawet ze świadomością, że nie znają wszystkich potrzebnych do tego okoliczności. – Prawdziwy lider nie walczy jedynie o przeżycie swojej organizacji, lecz chce kształtować przyszłą „nową normalność” – powiedziała w wywiadzie.

Tak więc PZU – za sprawą swojej szefowej – odważnie spogląda w przyszłość. I nie chodzi jedynie o wdrażanie strategii na lata 2021–2024, ale również o realizację celu, by stać się jednym z liderów cyfryzacji w polskim sektorze finansowym. Także w obszarze fintech i insuretech. Inwestycje w sektorze zdrowotnym też stały się znakiem firmowym PZU w ostatnim czasie.

Beata Kozłowska-Chyła nie mówi tego wprost, ale wydaje się, że nie jest przywiązana do dogmatów w obszarze zarządzania. Zresztą – w jej opinii – nie ma i nigdy nie było jednego stylu zarządzania właściwego na każdą okazję. Ale jako receptę na przezwyciężenie różnych perturbacji wskazuje: bazowanie na ugruntowanych podstawach, głęboką znajomość rynku, pozostanie wiernym misji i tożsamości firmy. Do tego dochodzą zachowanie integralności zespołu i całej kultury organizacyjnej.

Podkreśla również, że szefowie skupieni jedynie na arkuszach, targetach, optymalizacji i samym zysku nie mają szans w konfrontacji z obecnymi wyzwaniami. Jej zdaniem nadszedł czas prawdziwych przywódców, „którzy nie boją się odważnych decyzji, biorą za nie odpowiedzialność, a swój autorytet budują na uniwersalnych wartościach”. Te słowa wiodą również do właściwych relacji na linii firma – klient.

Jedno z niedawnych badań spółki wskazuje, że klienci PZU są dużo bardziej lojalni wobec tej marki niż w przypadku innych towarzystw ubezpieczeniowych (74 proc. wobec średniej rynkowej 54 proc.).

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/przeprowadzila-pzu-przez-czas-pandemii-oto-beata-kozlowska-chyla/0ew1rh0 w dniu 28/10/2021 przez Aleksandra Fedoruka.

Total
0
Shares
Related Posts
Nie jest łatwo mądrze wspierać potrzebujących. Hannes Schmid opowiedział gościom gali BrandMe CEO, jak on do tego podchodzi
Czytaj całość

Hannes Schmid. Artysta uczy filantropii

Fotografował gwiazdy rocka i modelki, ale to okaleczona dziewczynka okazała się najważniejsza. Sztuka zawiodła go do świata, który wypełnia dzisiaj jego życie. W Kambodży stworzył wioskę, która pomaga rodzinom ze slumsów wydobyć się z nędzy i poniżenia. O tym, jak skutecznie pomagać, Hannes Schmid opowiedział gościom gali BrandMe CEO
Członkowie kapituły BrandMe CEO w tym roku postanowili przyznać dodatkową nagrodę
Czytaj całość

Nauka i biznes. Nie tylko pieniądze

Drugie posiedzenie kapituły tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO przyniosło pewien zwrot. Obok dyskusji nad kandydaturami, które już wpłynęły, pojawiła się propozycja, by przyznać dodatkowe wyróżnienie. Chodzi o podkreślenie wagi, jaką dla biznesu ma nauka
Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP i Krzysztof Zamasz, członek zarządu Grupy Veolia w Polsce, zgodzili się, że kwestie klimatyczne wysuwają się na czoło w działaniach firm i liderów biznesu
Czytaj całość

Misja lidera w czasach new normal

Szacunek i zaufanie to słowa towarzyszące relacjom lidera ze współpracownikami szczególnie w ostatnich kilkunastu miesiącach. Ten okres pokazał też, kto jest jakim człowiekiem i jak szef w ogóle dba o swój zespół. Czy liderzy są teraz bardziej empatyczni i częściej kierują się misyjnością oraz odpowiedzialnością?