Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Beata Kozłowska-Chyła. Nauka, biznes i ubezpieczenia

Jest zdania, że lider powinien kierować się empatią, mobilizować zespół do kreatywności, patrzeć szerzej niż przez pryzmat tabelek, a zarządzana przez niego firma po prostu musi wyznaczać nowe standardy w epoce „nowej normalności”. Beata Kozłowska-Chyła przeprowadziła PZU przez trudny czas pandemii
Dr hab. Beata Kozłowska-Chyła – prezes PZU, radca prawny, ekspertka prawa handlowego. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskała tytuł doktora habilitowanego. Wciąż jest zaangażowana w życie akademickie. Uważa zresztą, że nauka pozwala spojrzeć na biznes w szerszym kontekście. PZU pod jej kierownictwem realizuje strategię na lata 2021–2024, firma chce też na stałe wprowadzić model pracy hybrydowej.

Beata Kozłowska-Chyła. Nauka, biznes i ubezpieczenia

Jest zdania, że lider powinien kierować się empatią, mobilizować zespół do kreatywności, patrzeć szerzej niż przez pryzmat tabelek, a zarządzana przez niego firma po prostu musi wyznaczać nowe standardy w epoce „nowej normalności”. Beata Kozłowska-Chyła przeprowadziła PZU przez trudny czas pandemii

Dr hab. Beata Kozłowska-Chyła – prezes PZU, radca prawny, ekspertka prawa handlowego. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskała tytuł doktora habilitowanego. Wciąż jest zaangażowana w życie akademickie. Uważa zresztą, że nauka pozwala spojrzeć na biznes w szerszym kontekście. PZU pod jej kierownictwem realizuje strategię na lata 2021–2024, firma chce też na stałe wprowadzić model pracy hybrydowej.
Dr hab. Beata Kozłowska-Chyła – prezes PZU, radca prawny, ekspertka prawa handlowego. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskała tytuł doktora habilitowanego. Wciąż jest zaangażowana w życie akademickie. Uważa zresztą, że nauka pozwala spojrzeć na biznes w szerszym kontekście. PZU pod jej kierownictwem realizuje strategię na lata 2021–2024, firma chce też na stałe wprowadzić model pracy hybrydowej.

Fot.: Materiały prasowe

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, doktor habilitowany nauk prawnych, radca prawny, ekspert prawa handlowego. Dwukrotnie zasiadała w zarządzie PZU, a od 2020 r. jest prezesem naszego narodowego ubezpieczyciela, który w praktyce rozrósł się do poziomu największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej.

Obok kierowania PZU, Beata Kozłowska-Chyła szefuje również radom nadzorczym PZU Życie, Grupy LOTOS i banku Pekao SA. Zasiada w Radzie ds. Przedsiębiorczości przy Prezydencie RP i Radzie Legislacyjnej przy premierze.

Jako nauczyciel akademicki i autorka wielu publikacji naukowych wciąż przykłada ogromną wagę do edukacji i działalności naukowej.

– Nauka pozwala uporządkować pewne rzeczy, spojrzeć na biznes w szerszym kontekście. Pozwala też odczytać przyszłe zachowania rynku – mówiła w wywiadzie dla „Forbesa”.

Przyszło jej kierować PZU w trudnych i nieprzewidywalnych czasach. Wydaje się, że zdała jeden z najważniejszych egzaminów na swojej drodze zawodowej. Pierwsze półrocze 2021 r. wygląda obiecująco – Grupa PZU zarobiła ok. 1,7 mld zł. W całym poprzednim roku wyniki co prawda w dół pociągnęły banki wchodzące w skład grupy kapitałowej, ale w przypadku biznesu ubezpieczeniowego rok 2020 zamknął się kwotą 3,1 mld zł na plusie, co było rezultatem lepszym niż w przedkryzysowym 2019 r.

Beata Kozłowska-Chyła podkreśla, że biznes potrzebuje obecnie przywódców gotowych podejmować odważne decyzje nawet ze świadomością, że nie znają wszystkich potrzebnych do tego okoliczności. – Prawdziwy lider nie walczy jedynie o przeżycie swojej organizacji, lecz chce kształtować przyszłą „nową normalność” – powiedziała w wywiadzie.

Tak więc PZU – za sprawą swojej szefowej – odważnie spogląda w przyszłość. I nie chodzi jedynie o wdrażanie strategii na lata 2021–2024, ale również o realizację celu, by stać się jednym z liderów cyfryzacji w polskim sektorze finansowym. Także w obszarze fintech i insuretech. Inwestycje w sektorze zdrowotnym też stały się znakiem firmowym PZU w ostatnim czasie.

Beata Kozłowska-Chyła nie mówi tego wprost, ale wydaje się, że nie jest przywiązana do dogmatów w obszarze zarządzania. Zresztą – w jej opinii – nie ma i nigdy nie było jednego stylu zarządzania właściwego na każdą okazję. Ale jako receptę na przezwyciężenie różnych perturbacji wskazuje: bazowanie na ugruntowanych podstawach, głęboką znajomość rynku, pozostanie wiernym misji i tożsamości firmy. Do tego dochodzą zachowanie integralności zespołu i całej kultury organizacyjnej.

Podkreśla również, że szefowie skupieni jedynie na arkuszach, targetach, optymalizacji i samym zysku nie mają szans w konfrontacji z obecnymi wyzwaniami. Jej zdaniem nadszedł czas prawdziwych przywódców, „którzy nie boją się odważnych decyzji, biorą za nie odpowiedzialność, a swój autorytet budują na uniwersalnych wartościach”. Te słowa wiodą również do właściwych relacji na linii firma – klient.

Jedno z niedawnych badań spółki wskazuje, że klienci PZU są dużo bardziej lojalni wobec tej marki niż w przypadku innych towarzystw ubezpieczeniowych (74 proc. wobec średniej rynkowej 54 proc.).

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/przeprowadzila-pzu-przez-czas-pandemii-oto-beata-kozlowska-chyla/0ew1rh0 w dniu 28/10/2021 przez Aleksandra Fedoruka.

Total
0
Shares
Related Posts
Od lewej: Beata Mońka, business partner BPS, RASP, Adam Krasoń, prezes PwC Polska, Beata Kozłow­ska-Chyła, prezes PZU, Wojciech Kamiń­ski, członek zarządu Maxi Zoo, Beata Osiecka, prezes Kinnarps Polska, Lefteris Kavoukis, prezes Bebio, Ewa Chodakow­ska, wiceprezes Bebio, Sobiesław Zasada, założyciel i główny udziałowiec Grupy Kapitałowej Sobiesław Zasada, Marcin Grzymkowski, twórca i członek rady nadzorczej eobuwie.pl, Wojciech Wolny, prezes Euvic, Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche, i Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”
Czytaj całość

Konferencja BrandMe CEO. Nowe otwarcie

Pandemia wywróciła stolik, przy którym siedzieli liderzy, nie tylko podrywając ich z krzeseł, ale wręcz zmuszając do biegu za szybko zmieniającymi się trendami w gospodarce. Rozmawialiśmy o tym na konferencji BrandMe CEO
Beata Osiecka – wieloletnia prezes i dyrektor zarządzająca szwedzkiej firmy Kinnarps Polska. Przyznaje, że przywództwo oznacza dla niej wyzwanie, ale także ciągły samorozwój. Współkieruje Fundacją Liderek Biznesu i wspiera kobiety w zarządzaniu. Zawodowo od lat próbuje odpowiadać na potrzeby nowoczesnych biur, przewidując, co oznacza dzisiaj ergonomiczna, ekologiczna i przyjazna pracownikowi przestrzeń do pracy
Czytaj całość

Beata Osiecka. Kreatywna prezes na każde czasy

W szwedzkiej firmie Kinnarps Polska Beata Osiecka pracuje już 30 lat. Zapewnia jednak, że nawet po tylu latach praca jej ani przez chwilę nie nudzi. Ciągłe zmiany zachodzące w biurowej branży zapewniają dopływ coraz to nowych wyzwań, a stawianie im czoła przynosi satysfakcję. Na co dzień przydaje się jej największa zaleta – kreatywność
Beata Mońka, prof. Piotr Zielonka, Olga Grygier-Siddons, Adam Krasoń, prof. Grzegorz Mazurek, Małgorzata Bieniaszewska, Ewelina Niewińska, Krzysztof Badowski, Dominika Bettman, Maciej Panek i Paweł Zielewski dyskutowali na temat kryteriów tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO
Czytaj całość

Odwaga lidera w trudnych czasach

Nie wszyscy liderzy biznesu w ostatnich miesiącach stanęli na wysokości zadania. Ale w ramach BrandMe CEO, zresztą już po raz czwarty, chcemy wyróżnić tych, o których śmiało możemy mówić „lider” lub „przywódca” zarówno w dobrych, jak i złych czasach. Pierwsze posiedzenie kapituły tegorocznej edycji plebiscytu przyniosło zmianę kryteriów oraz kilka kontrowersyjnych refleksji...
Nie jest łatwo mądrze wspierać potrzebujących. Hannes Schmid opowiedział gościom gali BrandMe CEO, jak on do tego podchodzi
Czytaj całość

Hannes Schmid. Artysta uczy filantropii

Fotografował gwiazdy rocka i modelki, ale to okaleczona dziewczynka okazała się najważniejsza. Sztuka zawiodła go do świata, który wypełnia dzisiaj jego życie. W Kambodży stworzył wioskę, która pomaga rodzinom ze slumsów wydobyć się z nędzy i poniżenia. O tym, jak skutecznie pomagać, Hannes Schmid opowiedział gościom gali BrandMe CEO