Platforma BrandMe CEO. Coś więcej niż plebiscyt

Nauka i biznes. Nie tylko pieniądze

Drugie posiedzenie kapituły tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO przyniosło pewien zwrot. Obok dyskusji nad kandydaturami, które już wpłynęły, pojawiła się propozycja, by przyznać dodatkowe wyróżnienie. Chodzi o podkreślenie wagi, jaką dla biznesu ma nauka
Członkowie kapituły BrandMe CEO w tym roku postanowili przyznać dodatkową nagrodę

Nauka i biznes. Nie tylko pieniądze

Drugie posiedzenie kapituły tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO przyniosło pewien zwrot. Obok dyskusji nad kandydaturami, które już wpłynęły, pojawiła się propozycja, by przyznać dodatkowe wyróżnienie. Chodzi o podkreślenie wagi, jaką dla biznesu ma nauka

Członkowie kapituły BrandMe CEO w tym roku postanowili przyznać dodatkową nagrodę
Członkowie kapituły BrandMe CEO w tym roku postanowili przyznać dodatkową nagrodę

Fot.: Alicja Żebruń/PREFLASH.PL

Wyróżnimy również liderów, którzy aktywnie wspierają naukę – powiedziała po ostatnim posiedzeniu kapituły BrandMe CEO Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP. – To ważne, by na liście laureatów plebiscytu mieć praktyków biznesu, którzy aktywnie wspierają działalność naukową i proces kształcenia. Chodzi o ponowne spojenie obu światów oraz wskazanie dobrych praktyk – dodała.

Liczą się pieniądze, czy postawa

Prof. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego, podkreślił, że przedstawiona propozycja to niejako wisienka na torcie w przypadku tegorocznej edycji plebiscytu.

– Jest to obszar jeszcze w Polsce dobrze nierozpoznany – dodał.

Paweł Zielewski, redaktor naczelny magazynu „Forbes”, wskazał z kolei na konieczność doprecyzowania kryteriów, by to nie wysokość wsparcia przeznaczonego na naukę była kluczowa przy wyłonieniu laureata. Bo pieniądze, paradoksalnie, nie muszą być najważniejsze we współpracy.

– Hasło klucz to „ekosystem”, aby każdy podmiot w tej układance mógł skorzystać długofalowo – zauważył prof. Mazurek.

Bartosz Skwarczek, prezes G2A, podzielił się swoimi ostatnimi doświadczeniami ze styku nauki i biznesu. Pierwsze związane jest z MIT w Bostonie. Dzięki temu dostrzegł, jak powinno wyglądać prawdziwe wsparcie. – Korzyść odnoszą wówczas obie strony – podkreślił.

W Polsce biznes często idzie na łatwiznę i wspiera uczelnie w taki sposób, by jedynie pozyskać studentów ostatnich lat. G2A funduje nie tylko kierunki studiów, ale także chociażby laboratoria.

Dominika Bettman, prezeska Siemens Polska, od lat zasiada w radach uczelni technicznych. Zwróciła uwagę, by uchwycić, na czym ta współpraca tak naprawdę polega.

– Uczelnie zarzucają nam, że biznes wspiera naukę jedynie po to, by mieć pracowników – zauważyła.

A kontekst współpracy powinien być zdecydowanie szerszy.

– Teoria plus praktyka jest najlepszą synergią. Powinniśmy łączyć biznes z teorią, wtedy będzie dawało to lepszy efekt – dodał Maciej Panek, CEO Panek Carsharing.

Współpraca biznesu i nauki

Olga Grygier-Siddons, business advisor i mentor, nie ma wątpliwości: wyróżnienie powinno pokazać, w jaki sposób biznes i nauka współpracują ze sobą, tworząc nową jakość.

– Cel to danie nagrody liderowi, który inwestuje w badania naukowe i patrzy dwa kroki do przodu – dodał Michał Mierzejewski, prezes Philip Morris Polska.

Prof. Piotr Zielonka, SGGW, miał jednak zastrzeżenie, by wystrzegać się bardzo sztywnych ram kooperacji.

– Im bardziej formalna staje się współpraca, tym mniejsze korzyści przynosi – zauważył. Gdzieś w końcu do tego wszystkiego należy dodać szczyptę kreatywności i zwinności.

Uczestnicy drugiego już posiedzenia kapituły dyskutowali też nad listą potencjalnych laureatów tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO.

– Na pewno nie było stagnacji – mówiła o dokonaniach liderów w ostatnich miesiącach Ewelina Niewińska, dyrektor Marketingu, Komunikacji i Rozwoju Biznesu, PwC Polska.

Zaangażowanie, wysiłek – to cechowało przywódców. Część poradziła sobie lepiej z zarządzaniem kryzysowym w praktyce, a część gorzej. Lista potencjalnych laureatów BrandMe CEO 2021 nie jest jeszcze zamknięta. Do początku sierpnia czekamy na zgłoszenia, zwycięzców poznamy we wrześniu.

Artykuł opublikowany na stronie: https://www.forbes.pl/przywodztwo/praktycy-biznesu-aktywnie-wspieraja-nauke/8n2ckcx w dniu 29/07/2021 przez Aleksandra Fedoruka.

Total
0
Shares
Related Posts
Marcin Grzymkowski. Można o nim powiedzieć: „w butach urodzony”, bo temu, jak sprzedaje się buty, przyglądał się od małego, towarzysząc rodzicom w ich sklepie stacjonarnym. A kiedy dorósł, na zapleczu tego sklepu zbudował eobuwie, absolutny fenomen polskiego e-commerce. Pod okiem Grzymkowskiego sklep przez 16 lat, rok w rok, rósł o 100 proc., nieustająco wykazując rentowność. Dziś przedsiębiorca gotowy jest na nowe biznesowe wyzwania. I już działa, bo nie lubi bezczynności.
Czytaj całość

Marcin Grzymkowski. W biznesie liczą się pasja i konsekwencja

Szybki rozwój firmy, którą Marcin Grzymkowski zbudował na zapleczu stacjonarnego sklepu rodziców, zaskoczył nawet jego samego. Ale choć eobuwiu sprzyjają rynkowe trendy, nie byłoby spektakularnego sukcesu bez ciężkiej pracy, pełnego zaangażowania i wyjątkowo mądrych aliansów założyciela
Od lewej: Beata Mońka, business partner BPS, RASP, Adam Krasoń, prezes PwC Polska, Beata Kozłow­ska-Chyła, prezes PZU, Wojciech Kamiń­ski, członek zarządu Maxi Zoo, Beata Osiecka, prezes Kinnarps Polska, Lefteris Kavoukis, prezes Bebio, Ewa Chodakow­ska, wiceprezes Bebio, Sobiesław Zasada, założyciel i główny udziałowiec Grupy Kapitałowej Sobiesław Zasada, Marcin Grzymkowski, twórca i członek rady nadzorczej eobuwie.pl, Wojciech Wolny, prezes Euvic, Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche, i Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”
Czytaj całość

Konferencja BrandMe CEO. Nowe otwarcie

Pandemia wywróciła stolik, przy którym siedzieli liderzy, nie tylko podrywając ich z krzeseł, ale wręcz zmuszając do biegu za szybko zmieniającymi się trendami w gospodarce. Rozmawialiśmy o tym na konferencji BrandMe CEO
Mark Loughran, dyrektor generalny Microsoft w Polsce, i Beata Mońka, Business Partner BPS, RASP, zgadzają się, że tęsknimy za spotkaniami i kontaktem ze współpracownikami, a w przyszłości chętnie wrócimy do biur
Czytaj całość

Empatia lidera pobudza kreatywność

Prawo do błędu, urlop od wypalenia zawodowego, burze mózgów online, samodyscyplina w trakcie wideokonferencji, a nawet medycyna w wersji 2.0. Mimo kłopotów firmy i gospodarka w ostatnim czasie zyskały cyfrowy impuls rozwoju. Jednocześnie covidowa rzeczywistość postawiła przed nami nowe wyzwania. Trochę też zaczynamy tęsknić za biurami. I za sobą nawzajem
Beata Mońka, prof. Piotr Zielonka, Olga Grygier-Siddons, Adam Krasoń, prof. Grzegorz Mazurek, Małgorzata Bieniaszewska, Ewelina Niewińska, Krzysztof Badowski, Dominika Bettman, Maciej Panek i Paweł Zielewski dyskutowali na temat kryteriów tegorocznej edycji plebiscytu BrandMe CEO
Czytaj całość

Odwaga lidera w trudnych czasach

Nie wszyscy liderzy biznesu w ostatnich miesiącach stanęli na wysokości zadania. Ale w ramach BrandMe CEO, zresztą już po raz czwarty, chcemy wyróżnić tych, o których śmiało możemy mówić „lider” lub „przywódca” zarówno w dobrych, jak i złych czasach. Pierwsze posiedzenie kapituły tegorocznej edycji plebiscytu przyniosło zmianę kryteriów oraz kilka kontrowersyjnych refleksji...